
Reálná spotřeba 2.0 DURATEC
- marx2000
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 16.03.2013 22:41
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC
Tak nyní už jsem zase na nějakých 15 l
chjo. Po odpojení baterie to bralo o dost méně a postupně to roste.

Blu Monday 2.2 TDCi kombi 2009
- marx2000
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 16.03.2013 22:41
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC
Dnes mi to vrátili ze servisu, že je vše ok, jen chyba snímače plynového pedálu a škrtící klapky, a že to vymazali. Poté se to prý už neobjevilo. Teplotní čidlo, že hlásí maximální teplotu 80°C. Zkoušel jsem argumentovat spotřebama, které zde někteří uvádějí, a nebylo mi uvěřeno. Po Praze prý 10l normálka.
Blu Monday 2.2 TDCi kombi 2009
- viduka55
- Zkušený
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 17.03.2013 13:38
- Bydliště: Plzeň
Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC
Ja musim rict ze kdyz jezdim do prace je to cca 15 km pres Plzen v nejvyssi spicce coz znamena popojizdeni v kolonach a to same zpet tak mam spotrebu taky kolem 10l. Jinak kombinouvanou kdyz jezdim nejaky dalky tak to mam kolem 8,5l a mimo mesto zvladam kolem 7 - 7,5l.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

- marx2000
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 16.03.2013 22:41
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC
Dnes cesta mimo Prahu a průměr 9 l / 100 km 1:3 N95:E85. Ale opravdu eko-rallye. řadím kolem 2000ot, na dálnici nepřesáhnu 130 km / h 

Blu Monday 2.2 TDCi kombi 2009
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC
Jestli si myslýš, že řadit na 2000 ot je eko, tal jsi na omylu. Motor by neměl jít v tahu pod 2000,ot to znamená řadit z 2500 - 3000 ot. Čtverka na 2000 ot ti může žrát více , než lechtaná trojka ve 2500ot.a to hlavně když chceš zrychlovat.
Nejoptimálněji vychází každý kvalt lehce sešlápnout do 3000 ot a co nejrychleji se dostat na čtverku popřípadě pětku jako udržovací rychlost bez větší potřeby zrychlovat . Zrychlování ze 2000 ot na čtverku motor výkonově zvládne bez problému , ale žere jako tank. 


Naposledy upravil(a) ballu dne 22.12.2013 11:52, celkem upraveno 1 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4038
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC
a pouzivanim E85 spotrebu taky nesnizis...
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC
Jezdit na E85 se IMHO nevyplati, ta cena neni o tolik nizsi a spotreba to dorovna. Jestli se usetri par sestaku, tak to za to stejne nestoji. A kdyz to michas, tak se to vyplati o to mene a jeste to treba muze mast RJ.
Pises dalnice, tam to taky zere hodne, zvlast ve 130. Never tem bludum, ze ve 130 to jezdi za 6 benzinu, jak nekteri pisou. To je nesmysl.
Spotrebu je treba pocitat z tankovani, jinak to muze taky davat zcestne udaje, mas-li teda palubak.
Byt tebou, vyjezdim ten alkohol, dam plnou nadrz benzinu, zresetim RJ a 2-3 nadrze bych jezdil vylozene na benzin a po okreskach co nejmene mesto je-li ta moznost, abys videl jak nejniz se dostanes. A kdyz to nepujde pod 8, tak je to podezrely
Pises dalnice, tam to taky zere hodne, zvlast ve 130. Never tem bludum, ze ve 130 to jezdi za 6 benzinu, jak nekteri pisou. To je nesmysl.
Spotrebu je treba pocitat z tankovani, jinak to muze taky davat zcestne udaje, mas-li teda palubak.
Byt tebou, vyjezdim ten alkohol, dam plnou nadrz benzinu, zresetim RJ a 2-3 nadrze bych jezdil vylozene na benzin a po okreskach co nejmene mesto je-li ta moznost, abys videl jak nejniz se dostanes. A kdyz to nepujde pod 8, tak je to podezrely

je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC
ballu:
nerad s tebou nesouhlasím, protože ty si to nikdy nenecháš líbit, ale musím.
Řazením v nižších otáčkách se vždy snižuje spotřeba. Pojedu-li na lechtanou čtyřku 40km/h, tak budu mít vždy nižší spotřebu než na trojku. A to i do kopce. Prostě kdekoliv.
Vůbec tu ale nemluvím o podtáčení motoru, to je mimo téma. A každý snad pozná, když mu to motor přestává brát.
Mně bere palubák na desetinu přesně a věř mi, že jsem strávil hodně času při testování okamžité spotřeby.
A co se týče marx2000, to je skoro úsměvné.. žere mi to moc, ale až potom řeknu, že mi to nejezdí na benzín, ale na ten šílenej bazmek E85
nerad s tebou nesouhlasím, protože ty si to nikdy nenecháš líbit, ale musím.
Řazením v nižších otáčkách se vždy snižuje spotřeba. Pojedu-li na lechtanou čtyřku 40km/h, tak budu mít vždy nižší spotřebu než na trojku. A to i do kopce. Prostě kdekoliv.
Vůbec tu ale nemluvím o podtáčení motoru, to je mimo téma. A každý snad pozná, když mu to motor přestává brát.
Mně bere palubák na desetinu přesně a věř mi, že jsem strávil hodně času při testování okamžité spotřeby.
A co se týče marx2000, to je skoro úsměvné.. žere mi to moc, ale až potom řeknu, že mi to nejezdí na benzín, ale na ten šílenej bazmek E85

Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC
Musim s enjoyem souhlasit, ale bal jsem se to napsat jako prvni
Cim nizsi otacky, tim nizsi spotreba. Toto plati u kazdeho bezneho motoru od hoodne priblizne 1500 otacek, kdy kroutici moment vyskoci, kdyz to prezenu, na skoro maximum. Tam se pak s otackami vicemene drzi a vykon delaji uz pouze otacky.
To co pise ballu by platilo tehdy, pokud by sla krivka krouticiho momentu s otackami tak hodne nahoru, ze by benefit z prirustku vykonu byl takovy, ze by s rezervou pokryl ztraty vznikajici prave otacenim motoru pri techto zvysenych otackach.
Kdyby byla pravda to co pise ballu, tak bychom jezdili vsichni pri maximu tociveho momentu motoru, u benzinu okolo 4000, coz je nesmysl. Ten kdo ma palubak s okamzitou spotrebou v litrech za hodinu, tak potvrdi, ze cim vyssi otacky volnobehu, tim znatelne vyssi hodinova spotreba bude. A tato spotreba je naprosto jalova a nepomaha autu k pohybu. Zivit tuto spotrebu za provozu/pohybu auta by muselo mit nejaky duvod, coz nema, protoze ten kroutak se s otackami o tolik nezvysi.
Jednim dechem ale dodavam, ze jezdit permanentne na spotrebu neni dobre pro motor (a prislusenstvi) i kdyz to ten motor nedava hned znat. To je bez debat. Nejlepsi je jezdit tak nejak normalne a trochu predvidave...vhodne a vcasne vyrazeni dokaze usporit vic nez honeni motoru v nizkych otackach.
Jeste pro jistotu dodavam, ze to co jsem psal se tyka rovnomerne jizdy kdy neni potreba vykon. Kdyz chce clovek zrychlovat, tak souhlasim s balluem, ze je lepsi mit otacky vyssi a priblizit se maximu kroutaku

Cim nizsi otacky, tim nizsi spotreba. Toto plati u kazdeho bezneho motoru od hoodne priblizne 1500 otacek, kdy kroutici moment vyskoci, kdyz to prezenu, na skoro maximum. Tam se pak s otackami vicemene drzi a vykon delaji uz pouze otacky.
To co pise ballu by platilo tehdy, pokud by sla krivka krouticiho momentu s otackami tak hodne nahoru, ze by benefit z prirustku vykonu byl takovy, ze by s rezervou pokryl ztraty vznikajici prave otacenim motoru pri techto zvysenych otackach.
Kdyby byla pravda to co pise ballu, tak bychom jezdili vsichni pri maximu tociveho momentu motoru, u benzinu okolo 4000, coz je nesmysl. Ten kdo ma palubak s okamzitou spotrebou v litrech za hodinu, tak potvrdi, ze cim vyssi otacky volnobehu, tim znatelne vyssi hodinova spotreba bude. A tato spotreba je naprosto jalova a nepomaha autu k pohybu. Zivit tuto spotrebu za provozu/pohybu auta by muselo mit nejaky duvod, coz nema, protoze ten kroutak se s otackami o tolik nezvysi.
Jednim dechem ale dodavam, ze jezdit permanentne na spotrebu neni dobre pro motor (a prislusenstvi) i kdyz to ten motor nedava hned znat. To je bez debat. Nejlepsi je jezdit tak nejak normalne a trochu predvidave...vhodne a vcasne vyrazeni dokaze usporit vic nez honeni motoru v nizkych otackach.
Jeste pro jistotu dodavam, ze to co jsem psal se tyka rovnomerne jizdy kdy neni potreba vykon. Kdyz chce clovek zrychlovat, tak souhlasim s balluem, ze je lepsi mit otacky vyssi a priblizit se maximu kroutaku

je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC


Souhlas, ale jsou dvě věci, udržovací rychlost na jednotlivé kvalty a i sebemenší zrychlování . Těžký kvalt na čtverku a sebemeněí zrychlení ze 2000 otáček, okamžitá poleze při větším sešlápnutí i ke 12L.

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC
Tak jasne, ze kdyz chci razantneji zrychlit, tak rozum veli podradit a nema cenu to drtit z 1500 nebo i 2000 otacek a koneckoncu to mozna bude i uspornejsi. Ale pri klidne kochaci jizde ma smysl ten motor nechat bublat nize. Vsak pisu jezdit normalne s rozumem. Zadarmo to jezdit nikdy nebude
A jestli se nekdo hrozi, ze misto 8 litru jezdi za 9, tak si ma koupit malyho japonce.
No co, taky sem to driv resil
Ale pak sem prisel na to, ze kdyz to resit nebudu, tak se nic zasadniho nestane a bude se mi lepe usinat
Jsou na svete horsi veci nez spotreba auta
Sorry za offtopic

No co, taky sem to driv resil


Jsou na svete horsi veci nez spotreba auta

Sorry za offtopic

je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC


Jak píšeš, komu nevoní spotřeba, tak existuje něco jako Matiz a spol. Já jen bráním víceobsahové motory před tvrzením, že žerou i trávu kolem cesty a jsem schopný to dokázat, že i u těchto motorů je vše o noze řidiče a přizpůsobení se vlastnostem motoru a převodovky.
Tak veselé a šťastné km nejen přes svátky přeje Ballu

PS: veškeré opravy v textu jsou zapříčiněny prvotní nepřítomností optiky na očích, pak opravuji

Naposledy upravil(a) ballu dne 23.12.2013 09:26, celkem upraveno 2 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC
Tak úplně ne. Už by to chtělo něco silnějšího
Jako 107kW dobrý, ale chtělo by to tak 150+






-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC
Já již měl vyhlídnutý 2,5 L Mondeo, protože se mě taky zdá, že to je na mne již slabý ,ale manželka zakázala, chce něco vyššího, že se nemíní na staré kolena plazit do auta. 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Reálná spotřeba 2.0 DURATEC
Se spotrebou je to slozitejsi. Doporucuji nastudovat graf s BSFC - break specific fuel consumptionzeli píše:....Cim nizsi otacky, tim nizsi spotreba.
daneho motoru.
Viz. napr. http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_spec ... onsumption
a
https://www.google.cz/search?q=bsfc&cli ... 74&bih=829
Z nej pak vyctes, ze v hodne malych otackach se spotreba opravdu prudce zvysuje. Tedy dulezite je, se pohybovat nad touto hranici.
Pak take - skrtici ztraty motoru (pri skoro zavrene skrtici klapce) jsou jedny z velmi podstatnych. Tedy, paradoxne, pokud motor pojede (treba ve 2000 ot.) zatizeny na 80%, bude mit BSFC (=spotrebu) znatelne mensi, nez kdyz ho budes lechtat od semaforu k semaforu.
Ale 80% vykonu se proste neda vyuzit a tak se s tim neda moc delat. To by bylo na dlouhe povidani ...
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti