Stránka 14 z 61
Re: PTC heater
Napsal: 25.11.2013 13:40
od Giggo
Nerad, protoze utikame od tematu, ale jeste z dob zigulika su zvyklej nastartovat a jit si odhazet snih a skrabat, auto aspon ziska z -10°C treba i 0°C .. nejak jsem dodnes uplne nepochopil co je na tom spatne, ze to bezi treba i 5 min na miste, v lete se rozjizdim "ihned". Jakej je rozdil kdyz popojedu 100m a stojim pak na semaforu.
Nevite kde maj poradne silny kabely na to ptc a ocka? Jak sem tu drive psal mel sem to natazeny provizorko a ted o vikendu to chcu udelat krasne, ale nikde nemaj tak silny kabely 8-10mm

Nechcu tam davat nejaky potvory, preci jen ten proud je prvnich par minut dost vysokej.
Re: PTC heater
Napsal: 25.11.2013 14:12
od Ondrej1
Giggo píše:
Nevite kde maj poradne silny kabely na to ptc a ocka? Jak sem tu drive psal mel sem to natazeny provizorko a ted o vikendu to chcu udelat krasne, ale nikde nemaj tak silny kabely 8-10mm

Nechcu tam davat nejaky potvory, preci jen ten proud je prvnich par minut dost vysokej.
http://ebc.kvelektro.cz/
konkretne
vodic 10mm2 (kod 10110171-ruda, 10110161-cerna ) cca 30,-/m
ocka na kabel 10mm2 dira na sroub 5mm (15100357) 16,-/ks
ocka na kabel 10mm2 dira na sroub 8mm (15100102) 16,-/ks
Re: PTC heater
Napsal: 26.11.2013 11:28
od Hafity
Giggo: jaké tam máš relé? Mám k dispozici jedno macatý ze žhavení starýho komůrkovýho diesela (Mitsubishi). Už si to moc nepamatuju, ale 4x žhavící svíčka = cca. 60A ?
Re: PTC heater
Napsal: 26.11.2013 11:31
od ZaQik
original pojistka je 80A, takze rele 60A je malo

Re: PTC heater
Napsal: 26.11.2013 13:16
od Hafity
Těch 60A jsem střelil od boku. Teď jsem ho rozebral, zvenku je dost zašlé, ale vnitřek krásně čistý, bez zjevného napálení a zápachu. Kontakty mají průměr 5mm, dal by se z toho odhadnout ta ampéráž?
Re: PTC heater
Napsal: 26.11.2013 13:53
od Giggo
Ja mam 70A.
Proud nemusis odhadovat, ja jsme topitko napajel 12V mimo auto a meril kolik A si bere. Studeny si bralo kolem 42-53A az se ohralo kleslo to k 20A (vsechny tri spiraly spolecne).
V aute se bude ohrivat urcite dele, protoze skrze nej proudi studenej vzduch.
Re: PTC heater
Napsal: 26.11.2013 16:37
od Hafity
Takže to máš zhruba o 20A předimenzované, což si myslím je pro to relé dobře. Jelikož se mi zatím nepodařilo najít nějaký údaj o tom, co mám k dispozici (jediné, co jde přečíst, je 12V), tak to zkouším přes ten průměr kontaktů....
Re: PTC heater
Napsal: 26.11.2013 17:44
od stano.
Prudove zatazenie rele neurcuju len tie pliesky, ale hlavne stycna plocha na ich konci - ta strieborna polgula.
Re: PTC heater
Napsal: 26.11.2013 17:56
od Hafity
Co přesně myslíš tou polokoulí? Ničeho takového jsem si nevšimnul. Když tam pustím ovládacích 12V, tak cívka přitáhne plech, na jehož konci je taková pecka o průměru 5mm k druhé pecce o stejném průměru.
Re: PTC heater
Napsal: 26.11.2013 18:51
od stano.
Na konci tych ohybnych medennych plieskoch, ktore sa k sebe pritahuju su nacvaknute kontaktne body pokryte striebrom. Asi mas na mysli to iste. Na 70A rele to moze mat 5mm.
Re: PTC heater
Napsal: 26.11.2013 19:00
od Hafity
Takže máme na mysli oba to samé.... Jinak to relé je samo o sobě poměrně robustní, ke karoserii bylo přichyceno na dva šrouby přes silentbloky, až na izolanty nikde žádná umělá hmota....
Re: PTC heater
Napsal: 26.11.2013 20:56
od stano.
Ak maju tie kontakty naozaj priemer 5mm, to by na viac ako 70A. Vyrazne viac. Podla mna....
Re: PTC heater
Napsal: 27.11.2013 07:25
od Hafity
Silové vývody z relé jsou dva plechy o šířce 10mm a tloušťce 2mm. Je v nich závit a šrouby M4. Kontakty mají opravdu průměr 5mm. Samotné relé je "kus železa", mimo použitých izolantů. Původně bylo přichyceno dvěma šrouby M6 přes silentbloky.
Re: PTC heater
Napsal: 27.11.2013 13:12
od Wizzy008
Giggo píše:Nerad, protoze utikame od tematu, ale jeste z dob zigulika su zvyklej nastartovat a jit si odhazet snih a skrabat, auto aspon ziska z -10°C treba i 0°C .. nejak jsem dodnes uplne nepochopil co je na tom spatne, ze to bezi treba i 5 min na miste, v lete se rozjizdim "ihned". Jakej je rozdil kdyz popojedu 100m a stojim pak na semaforu...
Rozdíl je v tom, že motoru to zahřátí na místě sice dělá dobře, ale naopak převodovce vůbec ne. Zvlášť když auto stojí delší dobu, tak je olej v ní stečený všechen dole a horní hřídel při neutrálu se pak točí téměř nasucho. Nahoru ho právě vynese diferák až se auto rozjede. Potvrdil mi to i známý mechanik, co jezdil amatérské závody, že auťák před jízdou zahřívali na válcích, aby se právě točila i celá převodovka.
Re: PTC heater
Napsal: 27.11.2013 13:23
od smoula
Takže nastartovat, udělat 2metry dozadu, 2 metry dopředu a začít škrábat?