Stránka 158 z 168

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 17.04.2024 07:23
od Stanley_vy
Díky za zajímavou diskuzi. Přiměla mě přemýšlet o to, zda bychom neměli mít doma jedno aute elektrické.

Co by vás napadlo na cestování dvakrát týden cca 90 km, k tomu popojížďky do 10 km a cca jednou za měsíc cesta 120 km tam a za několik dní zpět? Nabíjení tedy převážně doma. Delší cesty po dálnici, nepřipadá pro mě tedy v úvahu nějaký minivůz. Mladá ojetina by nevadila. :wink:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 17.04.2024 07:55
od ZaQik
taky jsem nad tim hloubal ... ale porad neni na trhu elektricke auto, ktere by bylo za cenu odpovidajici poskytovanym sluzbam (v porovnani s benzinem) :nixw:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 17.04.2024 08:13
od robbert
Stanley: Ještě jeden dosti podstatný požadavek: cena. Jaká je tvá představa o ceně onoho přibližovadla.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 17.04.2024 08:21
od Stanley_vy
Nevázal bych se na konkrétní pořizovací částku (nicméně bych měl asi mentální problém s částkou > 1M CZK). každopádně třeba za pět let by neměly být celkové náklady (provoz, údržba, ztráta hodnoty) vyšší než za srovnatelné fosilní (benzínové auto). zatím bych nabíjel doma, kde nemám FVE (časem mě to nemine) a jedu 20 hodin denně na nízký tarif (d46, 3x25A) takže s cenou cca 6 Kč/kWh.

Teorie je taková, že jedno auto by bylo "velké rodinné", ideálně Tourneo Custom na výlety, dovolené, tahání (obytného) přívesu a druhé kompaktní elektro, které by nahradilo Focuse ( :cry: ).

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 17.04.2024 09:03
od Sentik
Pokud jsem ty požadavky pochopil správně, tak je splní každý normální elektroauta na trhu .. ID3, ID4, novej Explorer.
Problémem bude cena, úplně stejně jsme uvažovali doma a člověk nemusí extra počítat, aby zjistil, že - při dnešních cenách - ti pak stejnou službu udělá běžný auto se spalovákem a rozdíl v ceně ti zůstane na benzín i kdyby člověk počítal elektriku "zadarmo", která zadarmo neni nikdy... (i kdyby byla FEV, tak taky neco stála).

Tak jako tak nám vyšlo, že v současný době a při současných je na běžný denní použítí elektroauto nesmysl.
To se samozřejmě může v čase změnit, až spalováky zdraží na neúnosnou úroveň případně elektro spadne, ale do budoucnosti nevidim.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 17.04.2024 19:23
od blackbox80
ZaQik píše: 17.04.2024 07:13 ne, v BRDech touto rychlosti jedu, protoze uz chci byt v cili ... nechci diky vyssi rychlosti usetreny cas travit cekanim na dobiti baterie :roll:
----------
jinak mam nocni jizdou overeno, ze ID.4 neda na jeden zatah Praha-Brno a zpet, pokud je rychlost nad 80km/h (tedy pomalejsi nez kamiony; nevim, v kterem pruhu bych jel :nixw: )
1. tak tu reálnou úsporu času pár minut lze směnit za delší dojezd, ale jsme zas u toho, že dlouhé trasy vysokou rychlostí se týkají drtivé menšiny řidičů ;)
2. Tak ID.4 je nenažrané hovado, které má ve vrcholné verzi jen 77 kWh, což je cca 1/3 - 1/4 kapacity některých dieselů :)
Stanley_vy píše: 17.04.2024 07:23 Díky za zajímavou diskuzi. Přiměla mě přemýšlet o to, zda bychom neměli mít doma jedno aute elektrické.
Do 10 km stačí snad jakékoliv BEV počínaje MiEV/iON/C-Zero, ale to nechceš(viz minuvůz) a na těch max. 90-120 km klidně něco jako BMW i3 120 Ah. V podstatě je to vždy o ceně, kterou jsi ochoten zaplatit.

Když se bude někdo pohybovat v prémiovém segmentu, tak tam je dávno cenová parita. Ti co se pohybují ve střední třídě, tak tam už to po započítání provozních nákladů vyjde taky +- lépe pro BEV. Ti co jezdí hodně málo a kupují jen levné bazarové vozy, tak tam BEV po finační stránce nedává moc smysl :)

Ve výsledku si to musíč spočítat.
1. kolik km za rok najedeš a jak dlouhé trasy, aby i tvé maximum bylo dostatečně komfortní
2. kolik jsi ochotný utratit za vůz, protože viz. bod 1 si pak klidně spočítáš, že se ti vyplatí koupit dražší BEV, protože provozní náklady budou ve výsledku nižší jak u ICEV
3. jaké užitné parametry vyžaduješ a tady je kámen úrazy, protože ty lepší BEV už jdou přes milion a např. pokud vyžaduješ 3,5 tunové tažné tak mezi "normálními" OA neexistuje BEV, které má takovou kapacitu tažného. Obvykleji se pohybují mezi 1-1,6 tuny a pak je pár kousků s 2+ tunami a u těch levných je dokoce čistá nula bržděný/nebržděný

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 20.04.2024 14:41
od Tonda-B
Stanley_vy píše: 17.04.2024 07:23 Přiměla mě přemýšlet o to, zda bychom neměli mít doma jedno aute elektrické.
Použij vlastní rozum a používej skutečně efektivní řešení. Vždy a všude.
Pokud něco potřebuje dotovat, není to dostatečně dobré, není to efektivní a nezaslouží si to tvoji přízeň.
Takhle jednoduché to je.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 20.04.2024 20:05
od blackbox80
Tonda-B píše: 20.04.2024 14:41 Pokud něco potřebuje dotovat, není to dostatečně dobré, není to efektivní a nezaslouží si to tvoji přízeň.
Takhle jednoduché to je.
Určitě to tak jednoduché není :)
I před dotačním období si lidé/nadšenci pořizovali, či stavěli BEV a to byla fakt bída. I VW vnitřně dotuje některé "fosilní" preztižní značky/modely...

Nikdy sis nekoupil dražší věc, i když ti bohatě stačila levnější, nebo si ji nepotřeboval vůbec?
Nebo koupil sis to nejelepší na trhu, i když jsi na to neměl a nebo sis vybral ekonomičtější variantu, i když bys raději koupil lepší verzi?

Opravdu si myslíš, že většina populace je banda masochistů, kteří si houfně nakupují přestárlé nevýkonné ojetiny bez moderních vymožeností (klimatizace, výhřevy, moderní infotainmenty apod.), kde se s celou rodinou mačkají na cestách? Nebo je to proto, že mají omezený rozpočet?

Samozřejmě s tím jak je to nastavené nesouhlasím, ale i to jídlo je dnes v podstatě dotované..

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 21.04.2024 16:56
od Tonda-B
blackbox80 píše: 20.04.2024 20:05 1) I před dotačním období si lidé/nadšenci pořizovali, či stavěli BEV a to byla fakt bída.
2)I VW vnitřně dotuje některé "fosilní" preztižní značky/modely...

3) Nikdy sis nekoupil dražší věc, i když ti bohatě stačila levnější, nebo si ji nepotřeboval vůbec?
Nebo koupil sis to nejelepší na trhu, i když jsi na to neměl a nebo sis vybral ekonomičtější variantu, i když bys raději koupil lepší verzi?

4) Opravdu si myslíš, že většina populace je banda masochistů, kteří si houfně nakupují přestárlé nevýkonné ojetiny bez moderních vymožeností (klimatizace, výhřevy, moderní infotainmenty apod.), kde se s celou rodinou mačkají na cestách? Nebo je to proto, že mají omezený rozpočet?

5) Samozřejmě s tím jak je to nastavené nesouhlasím, ale i to jídlo je dnes v podstatě dotované..
Ad 1: To je pravda. První prodejna elektromobilů patřila firmě American Electric a byla otevřena v roce 1896.
A tato bída, spojená s drahými, těžkými, dlouho se nabíjejícími a malou hustotu energie uchovávajícími bateriemi přetrvává již po 128 let...
Přestože za tu dobů proběhl vývoj a rozhodně elektromobily jsou už na jiné úrovni než tehdy.
Je to ale pořád málo na to, aby mohly konkurovat autům se spalovacími motory.
Ad 2: Není to spíš naopak? Kdy lidé kupující předražená auta se spalovacími motory dotují elektromobily?
Ad 3: Ne. Zrovna včera jsem koupil domů novou myčku nádobí. Byla k mání i o 30% levnější, ale i 3x dražší.
Jiná věc, že kromě auta na každodenní ježdění jsem si pořídil i auto na hraní - Fiestu ST. Jenže i u ní mám pocit, že ji nutně potřebuji...
Ad 4: Já si myslím něco jiného - a sice, že menšina motoristů má sice skrytou, ale velmi rozvinutou masochistickou vlohu.
A ti si pak koupí elektromobil a podřídí mu svůj život...
Ad 5: Dotace zemědělců s automobily nijak nesouvisí. A my jako spotřebitelé z toho také žádné benefity nemáme, když o maloobchodních cenách rozhodnou nadnárodní řetězce.
Jo, bylo by také dobré, aby nikdo s elektromobilem nenaboural:
https://www.autoforum.cz/bleskovky/v-po ... znal-zase/

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 21.04.2024 22:43
od blackbox80
1) nemusíš ani tak hluboko do minulosti ;)
- konkurovat v čem konkrétně? Každý má jiné požadavky a za současných podmínek se může BEV nejen vyplatit, ale bohatě pokryje 100% potřeb, i když může být všeobecně horší. I mezi ICEV bývají velké rozdíly ;)
Tak snad nechceš srovnávat moderní baterie se těmi před 100+ lety ;)
2) ne není :D Prostě některé "TOP" modely jsou tak drahé (výrobně i vývojem), že se prostě prodejem nezaplatí a drží se mj. kvůli vyšší prestiži a je jedno o jaký pohon se jedná
3) takže ANO :D
4) takže to škrábání skel a jízda xx minut ve vymrzlém autě je v pohodě a moderní BEV, kde je stadard předehřev a nebo i bez předehřevu topí instatně je masochismus :D Věřím, že kdyby lidé nemuseli řešit peníze, tak opravdu hodně půjde automaticky do BEV.
5) všechno souvisí se vším ;) Samozřejmě ICEV nehoří a ani s nimi nikdo nebourá ;)

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 23.04.2024 06:56
od Karel2

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 02.05.2024 10:58
od ZaQik
https://www.autoforum.cz/technika/cinan ... tor-sveta/
nemyslim si, ze by to byl nejaky zlom ve vyvoji naftovych motoru, ale je zvlastni, ze Cinani do toho investuji

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 02.05.2024 18:53
od blackbox80
sice je to jiná liga, ale tenhle drobek dokázal fungovat s efektivitou víc jak 54%
>> MAN S80ME-C7 << a to už je docela starý kousek :D

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 02.06.2024 07:12
od ZaQik

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 05.06.2024 07:23
od ZaQik