Stránka 164 z 190
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 18.07.2015 21:56
od Andymaniac
Přes pojistku C102 pin 36, ale je to u nohou spolujezdce na GEMu. Musis to natahnout do motoru.
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 20.07.2015 11:48
od P.C.
Můžu se zeptat k čemu je ten modul co se prodává s dražšími DRL světly? Když připojim + - na baterku a třetí drát na parkovačky, tak žádnej modul nepotřebuju ne?
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 20.07.2015 13:52
od vitut
Jde o ten drat na parkovacky. Spousta DRL maji jen dva draty, spinani ma pak na starosti "krabicka". Navic byva vybavena sledovanim napeti a zapina DRL az pri vyssim napeti, nez dava plne nabita baterka. Tim se stara o zapnuti DRL az po startu motoru.
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 20.07.2015 13:58
od P.C.
Dík za odpověď! Takže s tim modulem by to mělo ledky víc šetřit, tudíž delší životnost.
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 20.07.2015 17:32
od vitr73
ledky maji planovanou zivotnost 10 tis. hodin sviceni....ja bych je nijak nesetril at klidne svitej hned po zapnuti zapalovani....tak by se hold jednou za 5 let vymenili cele svetla za 300 kc i s postovnym....
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 21.07.2015 16:36
od Nepér
Jedno relé, jedna dioda, u PJB najít "75" a "15" a funguje to tak:
Zapneš z nuly do I (rádio), DRL nesvítí
Pak do II (zapalování zapnuto), DRL se rozsvítí
Pak nastartuješ III a klíček se vrátí do II, DRL pořád svítí a ty jedeš
Vypneš motor klíčkem do polohy I, rádio pořád hraje a DRL svítí
Vypneš klíček úplně, rádio se vypne, DRL zhasnou, vyndaváš klíč a odcházíš...
Sice taháš kabely a nerozsvítí se to po nastartování, ale nezhasne to hned s vypnutím motoru/opakovaným startem/jízdou v koloně z kopce bez motoru... A rozsvítí se to se zapnutím zapalování.
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 21.07.2015 18:34
od vitr73
..verim ze to jde zapojit i bez toho rele...jako to mam ja na focusu...kdyz bude nejhur a nebude si clovek vedet rady tak + na nejake pojistce v bedne v motorovem prostoru se zcela jiste obevi po zapnuti zapalovani a - vzit klidne prez diodu z cidla mazani...
po startu motoru se rozsvitej..kdyz zhasne tak zhasnou taky a komplet + se vypne vypnutim klicku...v jednoduchosti je sila...cim slozitejsi tim poruchovejsi... a na 2 dratech fakt neni co zkazit....
kdyz uz rele tak ho vzit z buzeni alternatoru a tim spinat DRL...buzeni se taky pousti az tesne po startu motoru a v pripade ze motor zhasne sam a nebo vypnutim zapalovani tak se taky rizeni buzeni altiku od řj vypne...
nebo teda rele,jeden mos-fet a spinat mu bazi 4 zavitama namotanejma na jeden zapalovaci kabel...
..tech moznosti je az moc...klidne 3 diodove hlaseni stavu baterie z favorita ..misto jedne LEDky tranzistor a spinat rele po zvednuti napeti pri dobijeni...no toho je vymysleno za pul hodiny milion...
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 21.07.2015 18:45
od vitr73
a bacha-rele osetrit diodou proti spickam napeti pri rozepnuti-at nezachrci nejaka elektronika nekde v aute...pri 12 voltech muze byt kratkodoba spicka od civky rele az 120 voltu radove v milisekundach...misto rele bych ja radsi pouzil odolnej tranzistor...nejakej mos-fet nebo aspon v-mos..to stoji hrst drobnejch...
na sprostaka by slo spinat ten tranzistor klidne microfonem podle zvuku beziciho motoru....
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 21.07.2015 22:44
od Nepér
To rači tyristor.
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 21.07.2015 22:51
od vitr73
no to je jedno...ale proc neco do auta bastlit kdyz to jde vzdy pripojit nejak...do kazdeho auta...zapojoval jsem to zhruba 6x do ruznejch aut a vzdy jsem rele ani tranzistor ci tyristor nepotreboval...a verim nadale z kdyz se mne zase tako prace dostane do ruky ze to opet nebude potreba...
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 22.07.2015 09:13
od Nepér
Potřebuju nějaký prvek s pamětí, aby to nezhaslo při chcípnutí motoru.
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 22.07.2015 09:17
od vitr73
tak to kup ten modul co hlida zvyseni napeti po startu motoru...pri chcipnuti motoru to taky chvilku trva nez baterka sleze na "normalni" napeti bez dobijeni....pokud teda nevypnes napajeni modulu klickem
..ale kdyz se to zapoji tak ze po zapnuti klicku se hned rozsvitej tak pri zhasnuti motoru pokud se klicek nevypne tak budou svitit dal.... tak nevim....
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 22.07.2015 10:20
od vitut
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 22.07.2015 10:41
od Nepér
Modul nechci, bude si dělat, co bude chtít.
Re: Světla pro denní svícení info na 1. strane
Napsal: 22.07.2015 12:53
od vitr73
tak to zapoj bez jakekoliv elektroniky a mas to..dokud nevypnes zapalovani tak to bude svitit....cesta nejmensiho odporu...takhle to maji skoro vsichni co jsem jim to zapojoval a nikdo neresi ze se rozsvitej hned po zapnuti zapalovani....a znasnou az se zapalovani vypne...mne to prijde spolehlive zapojeny bez nejakejch dalsich blbosti co se muzou po.... ..a modul si nemuze delat co chce....zapnes klickem napajeni modulu a on ceka az se zvysi napeti pri chodu dobijeni a pak svitej DRL...a klickem tomu napajeni zas vypnes a tudiz DRL zhasnou...v cem vidis problem? ..ja v nicem az na to ze je podle mne zbytecne tam nejakou takovou blbinu vubec pripojovat...kdyz to vubec neni nutny...