Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Odpovědět
Uživatelský avatar
Wizzy008
Junior
Junior
Příspěvky: 270
Registrován: 15.10.2008 07:45
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Wizzy008 » 01.06.2010 08:24

Já jsem to dělal tak, že jsem dal klapky pryč, osičku taky. Domečky klapek jsem tam nechal, oni jednak zachovají tvar sacího potrubí, ale taky jsou součástí dosedací plochy pro těsnění na hlavě. Zaslepit je důležité akorát to místo, kde leze osička ven z paroží s tou ovládací páčkou, tam jsem nacpal nějaký gumový šount a pojistil to nějakým silikonovým lepidlem... Stejně tak ty domečky klapek v paroží... jestlise při tom zaslepily i ty dírky mezi jednotlivými větvemi jsem nějak neřešil, podle mě to nemá na nic až takový vliv. Pak ještě jsem sundal ten ovládací bazmek a zaslepil tu podtlakovou hadičku vhodným šroubkem, co do něj vedla, aby to nebralo falešný luft.
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver


Obrázek

Uživatelský avatar
proste_ja
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 31.05.2010 22:48

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od proste_ja » 01.06.2010 22:07

tak vsetko je poskladane tak ako ma.Nastartoval som auto siel sa previezt no teplota sa nezdvihala a samozrejme to stale bezalo na sytic(otacky cca1100).Po chvilkovom stati na mieste sa teplota zdvihla na normal a taktiez klesli aj otacky.Pri nasledovnom prevezeni vsak zoplo vrtulu na chladici a motor uplne zachladilo a vrtula stale bezala.Motor sa nezohrial ani pri jazde po dialnici a ani po okreskach.Vedel by niekto dat nejaku rozumnu radu???? Pnutie teploty som vsimol aj pred demontazou klapiek ale to bolo len chvilkove.
Ford Mondeo 2,0(107kW) rv.2001,GHIA

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Boban » 02.06.2010 07:19

nemáš náhodou zapnutou klimu na funkci auto ???

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 02.06.2010 07:28

Vymontování klapek nemá žádný vliv na teplotu. Zkontroluj jestli máš řádně zapojený všechny konektory po demontáži klapek,prostříkej kontaktolem. Jestli ti to dělalo i před demontáží klapek, tak to má na svědomí asi termostat. Mě po zahřátí jde na rýsku v půlce a mohu auto honit jak chci, tak se ručička nehne a přitom ventilátor dokud nemá při rychlejší jízdě nápor na chlazení, tak mě vrčí stále.Musíš počítat s tím, že po demontáži klapek nejde tak bohatá směs při zahřívání. Aniž bych něco šteloval, tak po vymontování klapek , mi padne volnoběh na 730 ot.
Jestli to dělá termostat a to asi jo, tak 2000 Kč, je to termostat dvojitý, nejde rozebrat a je ŘJ předehřívaný pro akceleraci. :(
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Wizzy008
Junior
Junior
Příspěvky: 270
Registrován: 15.10.2008 07:45
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Wizzy008 » 02.06.2010 11:40

Taky mi zlobila teplota, ještě před demontáží klapek, měnil jsem termostat i čidlo teploty a je klid... Jen ještě pro upřesnění, ten teploměr u mk3 mondea není žádný teploměr, on má jen tři stavy málo-ok-hodně a to, co ukáže mu řekne řídící jednotka. NEUKAZUJE ani náznakem reálnou teplotu. Na střed vyleze asi při 70°C a vydrží tam asi do 120°C. Takže i když se teplota v tomto intervalu mění podle zatížení auta, tak je teploměr na prostředku jak přilepený.
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver


Obrázek

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Ma.rt » 02.06.2010 20:58

mno...me stala vymena termostatu skoro 6000,ale delali to u charouze a s temi mam strasne spatne zkusenosti
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
proste_ja
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 31.05.2010 22:48

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od proste_ja » 02.06.2010 21:50

to mi bolo viac-menej jasne ze vymontovanie klapiek nema vplyv na teplotu.Dnes boli kontakty znova porozpajane a prestriekane pripravkom na kontakty no nepomohlo.Niekolka opakovana skuska:ventilator nezoplo a auto sa zohrialo tak ako malo,po chvili zaplo vetrak,vyplo a znova zaplo a uz sa nevypol a auto schladlo.Zajtra skusim ist na diagnostiku a uvidim co sa bude diat
Ford Mondeo 2,0(107kW) rv.2001,GHIA

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 03.06.2010 07:31

Ušetři za diagnostiku, je zbytečná,a rovnou kup termostat,přijde ti to laciněji. :(
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
hanzey
Nováček
Nováček
Příspěvky: 63
Registrován: 24.07.2009 23:05

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od hanzey » 03.06.2010 21:28

Zdravim všechny, mam po výměně klapek najeto asi 4 tis. a přijde mi,že to začíná chrastit,jak s těma starýma. Neni to sice tak hrozný,ale občas se ozvou, mam hledat problém někde jinde,nebo je to normální? A taky při rozjezdu,když dám míň plynu,tak to vypadá,jak když chrastěj ventily, je to možný? Díky za odpovědi.
MONDEO 1.8 16V/92kw,Ghia / 2001, kombajn

Uživatelský avatar
proste_ja
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 31.05.2010 22:48

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od proste_ja » 04.06.2010 20:51

takze aj ked uz je to o inom ako o klapkach ale dam to sem,bo neviem kam s tym.Dnes som odpojil konektor co je na klima-trubke a vrtulu uz nezopina a tak ide vsetko ako ma.Musim na skusku niekde tay zohnat
Ford Mondeo 2,0(107kW) rv.2001,GHIA

kamikaut
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 06.04.2009 19:19

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od kamikaut » 09.06.2010 21:41

Ahoj - mám auto z roku 2006 (kde by mělo už být to upravný sání), ale nekupoval jsem ho jako nové. Dá se nějak poznat, za mám sání nové nebo staré bez nutnosti demontáže z motoru? Třeba podle nějakého kodu nebo rozdílu v tvaru?.. díky moc!

Uživatelský avatar
Wizzy008
Junior
Junior
Příspěvky: 270
Registrován: 15.10.2008 07:45
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Wizzy008 » 10.06.2010 10:51

No pokud se chceš dostat ke klapkám, tak musí sání vždycky ven, ať staré nebo nové... Jen u toho novějšího Ford tvrdí, že lze vyměnit pouze klapky, u staršího se musí měnit celé, můj názor je takový, že to lze i u starého. Nicméně já je mám fuč a kromě toho, že mi motor trochu papá olej (to s klpkami samozřejmě vůbec nesouvisí) a mám jednu z prvních EEC, kde je trošku problém s volnoběhem, tak s motorem nemám vůbec žádný problém...
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver


Obrázek

kamikaut
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 06.04.2009 19:19

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od kamikaut » 10.06.2010 11:08

díky za info.. já právě nechci rozdělávat celý sání, abych zjistil, jaký tam jsou klapky.. Doufal jsem, že na tom sání půjde zvenčí zjistit, že se jedná o ten nový typ, ve kterým už byly ty klapky lépe řešený... Předpokládám, že by nikdo do toho novýho sání nedával starý klapky..

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Boban » 10.06.2010 11:18

kamikaut myslím, že tvoje obavy sou uplně zbytečný ty máš klapky na 1 000 000% po úpravě :idea: :!: :wink:

kamikaut
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 06.04.2009 19:19

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od kamikaut » 10.06.2010 11:30

Boban: díky moc - jenze to auto bylo bouraný zepředu.. Mám tam ji třeba nějakej nosník ze staršího typu (2000-2003).. Tak nemůžu na 100% říct, že tam to sání je taky nový. (je klidně i dost dobře možný, že tam mám celej motor starej. :-) ) -- ale díky..

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host