Stránka 20 z 127
Re: Spotřeba - Mondeo
Napsal: 14.04.2009 07:31
od ballu
Škoda, že jsem to nevyzkoušel na D1. Z kopce vynulovat PP a sjet ho na volnoběh a z druheho s bržděním motorem a porovnat.

Re: Spotřeba - Mondeo
Napsal: 14.04.2009 11:05
od kutil
ballu: Kde jsi přišel na toto tvrzení?
U nafty čím více otáček motoru při brzdění, tím více nafty tam teče i při noze z plynu.
Kdyby to tak bylo, tak by diesel nikdy nefungoval. Na rozdíl od benzínu, který má klapku na sání (omezuje nasávaný vzduch) a benzín se míchá se vzduchem ve váhovém poměru 1:20, tak diesel nasává maximální množství vzduchu a podle potřeby přidává naftu. čím víc vzduchu a méně nafty, tím je lepší hoření. Při brždění neteče do motoru nafta žádná.
Pokud tedy potřebuji brzdit, mám zařazenou rychlost, pokud ale potřebuji jet a nebrzdit, tak vyřazuji, protože by motor svým odporem zbytečně snižovat rychlost. Motor sice bere naftu, ale to jen pro volnoběh a to je méně než pro udržování rychlosti. Ale samozřejmě záleží na situaci. Ale určitě nikdo z nás nevyřazuje při brždění, naopak většinou řadí nižší stupeň, aby auto lépe brzdilo.
Re: Spotřeba - Mondeo
Napsal: 14.04.2009 11:08
od Boban
totéž si myslím i já, že nafta tam jde jen "udržovací"
Re: Spotřeba - Mondeo
Napsal: 14.04.2009 11:19
od ballu
Bylo to myšleno tak jak píše Boban, jde tam udržovací nafta, a tím čím více brzdících otáček, tím více tam jde udržovací nafty. I z hlediska udržování teploty zápalu nejde úplně naftu odstavit. U benzínu to jde, protože zápaly dělají svíčky.
Re: Spotřeba - Mondeo
Napsal: 14.04.2009 11:50
od kutil
Nevím jak u TDCI, to se musím podívat do dokumentace, ale u starého Passata TD se při brždění motorem žádná nafta nespotřebovávala.
Pokud se ale u TDCI do motoru cpe nafta i při brždění, tak je vyřazování přímo nutné!
Testoval jsem i jízdu na tempomat v porovnání s rozjetím auta a vyřazením a vyřazování přináší nižší spotřebu, ale problém se stálou změnou rychlosti. Z tohoto pohledu ustálená rychlost na tempomat vychází lépe.
Na spotřebu na dálnici má vliv odpor vzduchu, valivý odpor pneu, otáčky motoru (ztráty v motoru) a účinnost motoru. Pro mé Mondeo 2.2TDCI je nejvýhodnější rychlost 110km/h na 6ku. Při 130km/h již spotřeba hodně stoupá.
Re: Spotřeba - Mondeo
Napsal: 16.04.2009 20:21
od ballu
Odzkoušeno a potvrzuji co jsem psal výše. Natankoval jsem plnou, vynuloval PP a vyrazil od bezinky. Nejprve jsem auto rozjel z kopce na 100 km/hod a vyřadil . Na palubáku bylo 9,8 l a pomalu po desetinkách to padalo na 8l za přibržďování. Tak jsem druhou půlku kopce zařadil za pět a při brždění motorem mezi 1600 - 2000 ot. jsem čuměl jako puk. Spotřeba padala dvakrát tak rychleji a šla by níže ale to jsem byl z kopce dole tak jsem musel přidat. Než jsem musel přidat plyn bylo na palubáku 5,9. A to muselo stahovat spotřebu již ujetou na volnoběh a šetřil jsem brzdy.

Re: Spotřeba - Mondeo
Napsal: 16.04.2009 21:55
od Ma.rt
My si porad nerozumime
Tady nikdo moc nezpochybnuje, ze pri zarazenym kvaltu pada spotreba rychleji, nebot to nejspis nebere ani kapku, i kdyz me se to u benzinu nejak na PP nepotvrzuje, aspon ne v Praze pri 50km/h na ctyrku (cca 1700ot/min). Jak pises, na neutral jsi brzdil. A tim jsi cele mereni znehodnotil

kdybys nebrzdil a vyuzil nabranou kinetickou energii k dojezdu pod kopcem, tak si myslim,ze by to bylo ekonomictejsi. Pokud se musi z kopce brzdit, ze by byla rychlost nebezpecna, tak je samozrejme lepsi zarazeny kvalt, na tom se tu myslim shodneme vsichni.
Re: Spotřeba - Mondeo
Napsal: 16.04.2009 21:57
od Ma.rt
... a jeste koukam, ze jsi brzdil fakt fest, 2000ot/min na petku je necelych 80km/h

Re: Spotřeba - Mondeo
Napsal: 17.04.2009 05:47
od ballu
Re: Spotřeba - Mondeo
Napsal: 17.04.2009 05:59
od Boban
já včera udělal trasu HB-Zlín po okreskách (nemám dálniční) a z5 sem trochu jel rychleji a ukazatel se ustálil na 9,2l
Re: Spotřeba - Mondeo
Napsal: 17.04.2009 11:16
od ballu
Když jedu od dálnice z kopce Pisáreckým tunelem , mám tam 80km/hod na kopci, brzdím motorem přes pětku a v půlce tunelu musím přibrzdit , protože ručička jde ke stovce. Když jedu ložený tak brzdím i před tunelem. Ta pětka nemá moc velkou účinnost na takovou tíhu.

Re: Spotřeba - Mondeo
Napsal: 17.04.2009 11:27
od kutil
Ma.rt: Ano, máš plně pravdu! Pokud je nutné brzdit z kopce, tak je lepší zařadit rychlost. Ale pokud by zařazená rychlost moc brzdila a auto by zbytečně zpomalovalo, tak je lepší vyřadit.
To co se tady řešilo je zda je lepší na rovině nebo z mírného kopce:
- mít zařazeno a udržovat konstantní rychlost trochou plynu
- mít zařazeno a brzdit motorem a občas přidat na chvíli plyn
- mít vyřazeno a jet na volnoběh
Mám 6ku a i ta brzdí.

Záleží na sklonu kopce, ale jakmile musím brzdit, tak brzdím motorem. Pokud brzdit nemusím, tak vyřadím a když se to moc rozjíždí, tak zase zařadím.
Re: Spotřeba - Mondeo
Napsal: 17.04.2009 12:29
od ballu
kutil: musíš ale brát ohled rozdílné komprese nafty a benzínu. U nafty je brzdící účinek větší a musí to být znatelně znát i rozdílným zpřevodováním.
Re: Spotřeba - Mondeo
Napsal: 17.04.2009 15:04
od kostik
já mam nyní průměr dle BC 5,1l/100...zjkoušel jsem to i počítat,a vždy je to tak max do 0,2 rozdíl.... nejezdím jako plž,ale od jisté doby prostě dodržuju....většinou...

Re: Spotřeba - Mondeo
Napsal: 17.04.2009 17:31
od Ma.rt
tak ja myslim, ze se tu uz moc ani nehadame
ballu jel z kopce, kde se to rozjizdelo moc, tak jel s kvaltem. to bych udelal taky, dokonce z nekterych kopcu jezdim 90km/h i na ctyrku, kdyz jsou dost prudke.
jinak nafta asi opravdu brzdi vice, ale jelikoz 6ka bude mnohem rychlejsi nez petka na benzinu, tak se to tim asi vyrovna.
tak vam preju peknej vikend
