Pre vnutra blatnikov, podvozok a ostatne okom neviditelne miesta:
Zbrusit, ocistit. Ak je moznost, ze moze byt v poroch voda, ususit par minut fenom, teplovzdusnou pistolom, ohrievacom....
Pretriet a umyt technickym acetonom (ten s ruzovym pasikom). Pozor, velmi dobre sa odparuje, smrdi a dobre posobi na telo

Nema odparovacie inhibitory ako C6000. Aceton odstrani vsetky zvysky cohokolvek ineho a sam o sebe rozpusta hrdzu.
Nechat uschnut aceton par minut. Aby nezostal ani v poroch, inak zle chyti farba. 5 minut pockat.
Natriet apon 2 natery farbou Alkyton:

Alebo HAMMERITE.
Vzdy si davat pozor, aby sa farba dostala aj do porovitych miest, ktore vznikli odhrdzavenim kuskov zeleza. Prvy nater je este ako-tak vidiet, ze zostali vynechane miesta. S druhym je to horsie. Treba si ale dat zalezat, je to podstatna podmienka trvanlivosti nateru. Spoje, zvary, dutinky a lemy zalievat farbou, nech tecie.
Druhy nater nanasat aspon po 16 hodinach. Odporucam 24 hodin.
Farba dlho schne, vydatne a vyrazne smrdi aj po 2-3 dnoch. Nenechavat auto v garazi, alebo byt pripraveny na smrad pri vstupe.
Nejazdit do umyvacky a nevystavovat auto vode aspon 24 hodin po poslednom natere!
Toto mam zatial jediny odskusany sposob a farbu, ktora vydrzi aspon 2 roky. Vacsina miest na aute je aj po 5 rokoch dalej nechytena hrdzou. Vselijake ine, aj drahe, napriklad v poslednej dobe u nas velmi predavana Ferro od Chemolaku, je nanic. Zle chytila, voda ju podliezla, pod farbou neuschla a veselo zozrala plech naskrz.
V miestach, kde je uz zelezo zozrane do hlbky, ze sa odlupuju take lupienky zvrchu, odporucam na ocistene zelezo ako zaklad pouzit epoxidovy tmel Eprosin T30 (s tvrdidlom P11). Zle sa miesa, pri pridani tvrdidla sa z neho odparuje strasny bordel, treba to miesat v prievane alebo vetranom priestore. Ked sa spravne vymiesa, je z toho vlacna jemna hmota, ktora sa lahko rozotiera (Pozor, treba ho dobre vymiesat, inak je to zbytocna robota. To iste ako s kysnutym cestom...). Takto vymiesany tmel nejakou plastovou stierkou (ja pouzivam stare telefonne karty alebo kreditky) porozotierat rovnomerne po hrdzavych plochach. Opat, davat pozor, aby sa vrstva nepotrhala a nevznikli dierky/bublinky. Nechat 24 hodin vytvrdnut a pretriet aj okolie Alkytonom.
Pri oboch operaciach pouzivat gumenne rukavice. Ani farba, ani tmel nejdu z ruk dole. Ked su este cerstve, utriet riedidlom C6000 alebou toulenom. Po zachnuti pomoze len drotena kefa
Toto mame s otcom vychytany zatial najlepsi sposob, ako bojovat s hrdzou, zlepsovany vyse 20 rokov. S mnohymi neuspechmi (vid spominane Ferro).
A vzdy plati pravidlo, cim skor sa hrdza osetri a prefarbi, tym dlhsie tato oprava vydrzi.