Stránka 3 z 7

Re: samovybíjení

Napsal: 23.07.2015 09:36
od pkadecka
A není ta baterka vadná? Když zůstane ty dva dny odpojená, je taky KO?

Re: samovybíjení

Napsal: 23.07.2015 10:58
od foki
Tolik casu jsem zatim nemel . To ted budu zkouset

Re: samovybíjení

Napsal: 23.07.2015 12:46
od pavel 1.6
Nevíte tu někdo,jak funguje ten indikátor nabití u origo baterky?Je to takový kulatý okýnko na baterce.Jakou má mít barvu nabito /vybito?

Re: samovybíjení

Napsal: 23.07.2015 13:29
od stano.
To je len hustomer elektrolytu. Zelena je OK, zlta nabit, cervena/cierna/biela K.O. baterka.
Ale zelene okienko neznamena, ze je baterka v poriadku. Moze mat taky velky vnutorny odpor, alebo zvetrane dosky, alebo odtrhnutu dosku, alebo prerazeny clanok, ze nenastartuje.

Re: samovybíjení

Napsal: 11.07.2016 18:16
od Griftak
Ahoj mám podobný problém s vybíjením baterie. Odpojil jsem + pól a připojil mezi něho a svorku ampérmetr. Auto stálo v klidu déle než 45 minut, dveře byly zavřené a naměřil jsem trvalý odběr 0.2147 A (214,7 mA) což je strašně moc. Když s autem nejezdím např. 5 dnů nemůžu nastartovat. Začal jsem odpojovat pojistky a po vytáhnutí pojistky F42 - Přístrojový panel mě odběr spadnul na hodnotu 0,0025 A (2,5 mA). Vyzkoušel jsem to několikrát a bylo to stejné. Nevíte prosím Vás, v přístrojovém panelu na co by se měl člověk zaměřit ?Co vše zahrnuje ? Díky na radu.

Re: samovybíjení

Napsal: 11.07.2016 19:55
od ZaQik
odpoj budiky a zkus merit bez nich

Re: samovybíjení

Napsal: 12.07.2016 18:46
od Griftak
Jak odpojím budíky u Fordu Mondeo r.v 2012 ?

Re: samovybíjení

Napsal: 12.07.2016 19:07
od ZaQik
silou odendas plast pod nimi, vysroubujes dva srouby, ktere tam najdes a budiky vypacis ven ... zezadu pak odpojis konektor

Re: samovybíjení

Napsal: 12.07.2016 20:32
od Griftak
Problém je, že to auto je ještě v záruce. Ale já si na to raději když budu moct chci přijít sám, akorát pokud něco budu rozdělávat silou a pak něco poškodím, tak mi řeknou, že jsem to způsobil tu závadu ještě já :). Myslíš že na to jsou schopni v aut. servise přijít vylučovací metodou a nebo mi to auto vrátí a baterie se mi bude vybíjet znovu a znovu ?

Re: samovybíjení

Napsal: 12.07.2016 20:40
od ominina
Tenhe problém mám taky. Přes rok auto ok, ale když ho nechám týden na letišti (dovolená-jinak jezdim skoro denně) tak netočí. Už se mi to stalo 2x. Odběr po půl hodině 130mA. Vyřešil jsem to startovací stanicí ale je to na nouzovka, dělat by to nemělo. :nixw:

Re: samovybíjení

Napsal: 12.07.2016 21:22
od pepannn
Vytahováním pojistek bys měl zjistit kde je problem.Nebylo třeba dřív auto firemní a je tam zabudovaná GPS.Jájsem to tak měl a žralo to asi 150 mA,za týden neježdění baterka v háji.

Re: samovybíjení

Napsal: 12.07.2016 21:35
od mobil-man
Nemá vestavěné bluetooth? Mě to zas žral vadný modul :)

Re: samovybíjení

Napsal: 12.07.2016 21:54
od ominina
Firemní nevím, zkusim vytahovat pojistky. Rádio nemám orig.ale 2din pioneer+orig.redukce i na ovl.volantu. Na rádiu svítí ledky pořád, ty ale prd žerou. Bluetooth jsem vypnul, ale nevim zda tam není někde orig.a nežere. Dá se původní BT odpojit, nebo byl v původním rádiu? Díky.

Re: samovybíjení

Napsal: 12.07.2016 22:17
od pepannn
Připojení GPS jsem našel pod plastem jak je diag.zásuvka.Bylo to tam nějak vřazené a taky tam byly zaizolované piny s pojistkou,po vytažení pojistky spotřeba spadla na 10 mA.Tenkrát dost mrzlo tak nebyl čas nattím bádat,tak to tak zustalo.

Re: samovybíjení

Napsal: 21.01.2017 22:13
od Marek1
Zdravím všechny odborníky ve fóru. Chci se zeptat, zda máte podobné zkušenosti s usínáním auta a klidovou spotřebou odebíranou z baterie. Když jsem měnil baterii za novou, změřil jsem si proces usínání elektroniky a klidový proud po usnutí. Mám rádio s navigací Travelpilot FX.

V autě jsem vypnul zapalování, zavřel a zamknul.
Z baterie tekl proud 1,51A a svítil displej na palubce.
V 5. minutě 1,47A. Došlo k nějakému hluku (něco jako běh motůrku? zavírání nějakých klapek?
asi tak 5s).
V 10. minutě 1,09A. Zhasnul displej na palubce.
V 15. minutě 0,23A.
Ve 30. minutě 0,42A. Zase se rozsvítil displej na palubce.
Po 40. minutě 0,03A. Zhasl displej a dál se nic neměnilo. Je to trvalý klidový proud z baterie.

Říkal jsem si, že to není zrovna málo, ale ani nic hrozného.
Po dvou letech se mi uplně rozbylo rádio a za jeden den mi vybilo dva roky starou baterii.
To jsem se díky fóru dozvěděl, že to tyhle rádia dělávají.

Po vyndání rádia jsem s nabitou baterií opět měřil usínání. Teď jsem nezapínal zapalování, takže se to asi trochu liší, že v 5. minutě se nic neděje. Dopadlo to takto:
Po zamčení proud 0,60A a svítil displej na palubce.
v 10. minutě 0,20A. Zhasnul displej na palubce.
Až v 30. minutě 0,40A. Opět se rozsvítil displej na palubce.
Od 40. minuty trvalý klidový proud 0,00A. Přepnul jsem na menší rozsah měřáku a dost se číslo měnilo. Tak jsem vyměnil digitální měřák za ručičkový a změřil jsem mírné kmitání mezi 8 až 8,5mA a jednou za dvě vteřiny kmit na 13mA. To odpovídá bliknutí kontrolky na palubce.

Bez rádia je trvalý proud přibližně 8,5mA. To se mi líbí více než předešlé měření s rádiem cca 30mA.

Z fóra jsem se dozvěděl, že se rádia úspěšně opravují. Dal jsem ho tedy opravit a spotřeba byla odlišná od prvního měření. To tedy značí, že i když mi rádio fungovalo, bylo nějak načaté.

Tak tedy s opraveným rádiem a opět po vypnutí zapalování:
Po zamčení proud 1,51A a svítí displej na palubce.
V 5. minutě 1,47A. Zase ten hluk na 5s.
V 10. minutě 1,08A. Zhasl displej na palubce.
V 15. minutě 0,22A.
V 30. minutě 0,40A. Opět se rozsvítil displej na palubce.
Od 40. minuty trvalý klidový proud 0,00A, někdy bliklo 0,01A. Vyměnil jsem za ručičkový měřák a ukazoval mírné kmitání na 12,5mA a jednou za dvě vteřiny kmit na 16,5mA. To je opět bliknutí kontrolky na palubce.

Takže bez rádia je trvalý proud přibližně 8,5mA a se zdravým rádiem přibližně 13mA. Z toho mi tedy vychází spotřeba uspaného rádia na přibližně 4,5mA.

Doufám, že to může pomoci ostatním předejít hlubokému vybití baterie při možném budoucím totálním kolapsu rádia. Tedy v případě, že si někdo bude takto spotřebu proměřovat a zjistí nějakou odchylku od tohoto mého posledního měření. Ovšem neříkám, že to mám tak, jak to má být. Ještě mě napadlo zkusit měřit spotřebu jen rádia, když vytáhnu 15A pojistku č. 112 v hlavní pojistkové skříni a místo ní připojím měřák. Mohlo by to být pohodlnější, než odpojovat baterii a připojovat poměrně složitě měřák.

Otázka zní, proč to usínání auta trvá tak dlouho, má to nějaký důvod a máte to takto časově stejně nabo podobně jako já?
Proč po deseti minutách od zamknutí auta zhasne displej na palubce, aby se po dalších dvaceti minutách zase rozsvítil na dalších deset minut?
Není to nějaká závada a nešlo by to usínání celé zrychlit?
Ne že bych si myslel, že to vybije baterii, je to zhruba 0,47Ah kapacity baterie za těch 40 minut usínání. Považuji to jako laik v AUTOelektrice za zbytečně dlouhou dobu. Když doma vypnu PC, taky se vypne za pár sekund.

Díky za odpovědi.