Stránka 3 z 6

Re: Cukání či hopsání auta

Napsal: 26.02.2011 22:42
od georgi
Predlzena zaruka vysla okolo 16 ceskych ... navyse dieslovy motor ma stal o cca 50skk viac ako benzin. Na druhej strane na palive som uz tych 50 za motor zlupol a 16 za predlzenu cochvila zlupnem tiez. Stale je to ale vyrazne viac, ako keby som kupil jazdeny 1-2rocny benzin (chcel som focusa, mal som aj dobru ponuku, ale bohuzial bol pred faceliftom a moc sa mi pacili nove budiky + som si najivne myslel, ze facelift = okrem designovej zmeny vychytane muchy prveho modelu).

Re: Cukání či hopsání auta

Napsal: 26.02.2011 23:22
od zdenyvm
Turbo odešlo bez výstrahy, jelo v pohodě, zlehka jsem přidal na cca 2000 otáček a bylo huíííí. Motor najednou vůbec netáhl, ale ještě jsem cca 10km pomalu a na nízké otáčky dojel. No a pak na odtah a do servisu... Prý byla ulomená lopatka... Olej jsem před cca 200km měnil, dal jsem tam origo Ford pro tento motor.

To DPF stihli fakt za tři hoďky, zavolej jim a domluv se s nima přímo. Objednají tě na určitou hodinu, dělají jich několik denně. Rozříznou bandasku s katem a DPF, DPF vyndají, zavaří to zpátky a přeprogramujou jednotku. Netuším co by na tom tři dny dělali... :roll:
Jinak - asi probíhá tzv. kilometrová regenerace co cca 700-1000km, ale ta podle čidel už ne. Kilometrová prý odstavit u tohoto motoru nejde, ale to mě zas tak netrápí.
Jinak - zatím cca 2000km bez DPF a spokojenost.

Re: Cukání či hopsání auta

Napsal: 27.02.2011 07:57
od V12
georgi :
Pri investicii 50k + 16k do dieslu a priemernych minulorocnych cenach nafty a benzin sa to rentuje az po cca 80 tisic km pri spotrebe naftaku 6/100 a benzinaku 8/100. Za ako dlho to najazis ?

Re: Cukání či hopsání auta

Napsal: 27.02.2011 10:09
od LamB_17
Perna_81 píše:No to je pro mě až neuvěřitelný, když čtu o tvé spotřebě do Francie.. Z toho vyplývá, že méně komplikovaný a spolehlivější benzinový motor, je ve finále i úspornější! :roll: Já dal Francii a zpět teď nedávno s plnou palubou a rakví na střeše za 7.0 L/100km s dieselem!!! :bebng:
Nějak mi to žere, asi se taky pustíme do kuchnutí DPF a ještě nějaký to poladěníčko na více koníků :perfect:
Tak jeste nez budes delat nejake zavery a neco kuchat :) tak je potreba jakym stylem jsem jel tu francii :!: nemel jsem rakev, ale byl jsem plne nalozeny, kola samozrejme nafouknuta tak jak maji pri plne obsazenem aute byt, rychlost: +- 120 km/h dle GPS, druhe auto byla octavia 1, v 1,9 TDI, meli rakev a byli plne nalozeni, jeli jsme spolu takze rychlost totozna, a jejich spotreba byla udajne 6/100 dle palubaku, ja spotrebu pocital bo nemam palubak
Ono asi kdybch chtel jet svizneji trebas tech 130-140 km/h (realnych), tak by ta spotreba byla asi o dost horsi, ne kazdy se chce loudat jako ja :D
zdenyvm píše:Neklesej na mysli, já jsem ho koupil loni v listopadu a po tisíci km mi umřelo turbo... Naštěstí se k tomu postavil prodejce čelem a vyměnil ho za svoje peníze.
K tomu DPF - dívám se že jsi ze Zlínského kraje - já jsem z Valmezu a fakt toho výletu do Bystřice nad Pernštejnem nelituju. Mají tam pěkné náměstí, jsem se tam prošel a za tři hoďky jel zpátky už vykuchaný. 8)
No jo ale ten prodejce, co to prodava doma na dvorecku se k tomu asi tezko postavi celem :(
evulka píše:... Auto mám půl roku, s opravama mě vyšlo na 200tisíc, no bazar by mi za to teď dal tak 100 a šla bych dom.... :bebng:
to mas stopro pravdu, to uz je takovej udel obchodu no :?


A i kdyz vubec netusim k cemu slouzi to DPF, je me to az ironicky vtipne, ze automobilky vymysleji vselijake soucasti aby si je pak majitel nechal vykuchat :irre: (tim nenarazim na vas co jste to nechali odstranit, ale na automobilku, abych nebyl spatne pochopen :) )

Re: Cukání či hopsání auta

Napsal: 28.02.2011 04:12
od Eidž
evulka píše:... Jinak problémy se spotřebou nemám, protože ji nevidím :nixw: ... ....
Natankovat plnou. Na první vypnutí pistole. Poznačit si stav tachometru nebo jej vynulovat. Jezdit. Pak natankovat plnou. Odečíst stav tachometru. Vypočítat, kolik km jsi ujela mezi tankováními. Vypočítat průměrnou spotřebu. Vzorec: Natankované množství děleno počet ujetých kilometrů krát 100.
A máš pravdu 5000 ot. je v červeném poli. Ale 4500 ne ;-)

Re: Cukání či hopsání auta

Napsal: 28.02.2011 06:41
od V12
LamB_17 píše: No jo ale ten prodejce, co to prodava doma na dvorecku se k tomu asi tezko postavi celem :(
A preto radsej nakupovat v slusnom bazare, ked je aka taka sanca, ze sa k tomu celom postavi. Ten z dvorecka Ti ukaze akurat tak "ptacka"...

Re: Cukání či hopsání auta

Napsal: 28.02.2011 10:21
od evulka
Eidž: Díky za návod, tak až našetřím na plnou nádrž tak to udělám :-D Ale jak jsem to měla nové, tak jsme to zkoušeli, nabrali jsme plnou, ujeli 100km a jeli dotankovat.. Tenkrát jsme dotočili 6litrů. A jeli jsme městem, courali jsme se za nějakými zemědělskými stroji na dvojku strašný kus, takže spotřeba slušná :) Ale zkusím to znovu, protože mi v poslední době přijde, že se to nějak víc rozežralo.

Re: Cukání či hopsání auta

Napsal: 28.02.2011 21:13
od georgi
V12 píše:georgi :
Pri investicii 50k + 16k do dieslu a priemernych minulorocnych cenach nafty a benzin sa to rentuje az po cca 80 tisic km pri spotrebe naftaku 6/100 a benzinaku 8/100. Za ako dlho to najazis ?
No tych aktualnych skoro 60 som dal za 2.5 pol roka (a to posledneho pol roka vyrazne stagnujem - najazdil som len cca 6000, kedze som cestoval pracovne + stravil asi mesiac na pn), takze predpokladam, ze kym bude mat auto cca 3.5 roka, 80ka padne. Potom do 130tkm pojdem financne uz len do plusu ... a potom ... no uvidime, prirastol mi k srdcu ;).

BTW - predajna cena dieslu bude pri jazdenke tiez vyssia, ako keby to bol benzin (proste ludia to tak chcu), takze to by sa malo tiez odratat od dodatocnych nakladov...

Re: Cukání či hopsání auta

Napsal: 01.03.2011 07:30
od Eidž
evulka píše:... že se to nějak víc rozežralo.
sledování spotřeby paliva, oleje, chladící směsi, brzdové kapaliny, oleje do serva je prvním indikativním příznakem, že se na autě něco pokazilo...
Chápu, že student neoplývá penězi, ale pokud jednou natankuješ plnou a pak dotankováváš co projedeš, tak jaký je rozdíl, když jsi na suchu a dotankováváš, co projedeš?
Ano, riziko krádeže nafty.
Jinak vše ostatní je proti prázdné nádrži - nastává jaro, teplotní změny a kondenzace vzduchu - pokud máš nádrž prázdnou, tak ze vzduchu co máš v nádrži se Ti vysráží vlhkost na vnitřní stranu a pak máš vodu v palivu, větší pravděpodobnost vysátí bordelu z nádrže - víří to v menším objemu. A na podzim větší šanci parafínování, nebot asi nebudeš mít hned zimní naftu...

Re: Cukání či hopsání auta

Napsal: 01.03.2011 09:20
od evulka
Eidž... Noo chladící kapalinu kontroluju často, protože mám nedávno nové rozvody, ale nevyměnili mi to čerpadlo chladící kapaliny, takže to hlídám, abych včas zjistila jestli neteče... Olej kontroluju taky, mám tam na max. rysce a je černý jak sviňa, už mu zbývá jen tisíc km do výměny, tak snad je ta černota standardní.. Teď tam mám 3/4, takže to asi dneska dotankuju a vyzkouším spotřebu... No a kde se sleduje brzdová kapalina a co je olej v servu zatím nemám tucha :-) To se musím ještě naučit.

Re: Cukání či hopsání auta

Napsal: 01.03.2011 12:14
od V12
georgi píše: BTW - predajna cena dieslu bude pri jazdenke tiez vyssia, ako keby to bol benzin (proste ludia to tak chcu), takze to by sa malo tiez odratat od dodatocnych nakladov...
Mno, mne sa zda, ze je to prave opacne - jazdene benzinaky su drahsie, ako naftaky. bavme sa o vozoch s realnym nabehom, nie nejake jazdenky - stocenky. Dovodom je potreba vacsich investicii do dieslu...
evulka píše:Noo chladící kapalinu kontroluju často, protože mám nedávno nové rozvody, ale nevyměnili mi to čerpadlo chladící kapaliny, takže to hlídám, abych včas zjistila jestli neteče
Zaděláno na prúser... Na motoroch, kde je vodna pumpa pohanana rozvodovym remenom je jej vymena spolu s remenom vyslovene potrebna, inak po par desiatkach tisic km zacne tiect. A chladiaca kvapalina nerobi dobre ani remenu, ani loziskam kladiek. Nasledok - predcasna vymena remena, kladiek a tej nestastnej pumpy. K tomu dvojita robota mechanika plus dvojnasobna doba bez auta. Radsej vsetko naraz.

Re: Cukání či hopsání auta

Napsal: 01.03.2011 12:23
od evulka
V12 píše:Zaděláno na prúser... Na motoroch, kde je vodna pumpa pohanana rozvodovym remenom je jej vymena spolu s remenom vyslovene potrebna, inak po par desiatkach tisic km zacne tiect. A chladiaca kvapalina nerobi dobre ani remenu, ani loziskam kladiek. Nasledok - predcasna vymena remena, kladiek a tej nestastnej pumpy. K tomu dvojita robota mechanika plus dvojnasobna doba bez auta. Radsej vsetko naraz.
No, teď už vím, že se to má dělat naráz, zvlášť když nová originál Ford stojí jen cca 1100kč a ušetří mi to další nepříjemnosti. Ale když mi to měnili, tak jsem o tom ještě tolik nevěděla a neřekla si o to. :dih:

Re: Cukání či hopsání auta

Napsal: 01.03.2011 14:48
od zdenyvm
Doporučuju změnit servis, pokud ti neřekli že se přirozvodech má měnit i vodní pumpa, tak to jsou diletanti! :bebng:

Re: Cukání či hopsání auta

Napsal: 01.03.2011 14:53
od SilverGhost
Hmm, mám sice jiný model, ale zvláště v poslední zimě zcela stejný problém. Popsal bych to asi takto: Jestliže jedu stabilní rychlostí s otáčkama lehce pod 2000ot, motor jakoby spíše "lechtám", snažím se udržet konstantní rychlost, tak to začne opravdu cukat, někdy se to doslova rozvibruje. Stačí ubrat nebo přidat plyn a je to pryč. Budu to hlásit na nejbližší návštěvě v servisu, jsem zvědavý, z čeho mně zase obviní :shocked: Nicméně budou mít více práce, po 50kkm je zjevně v háji nějaké ložisko, hučí a hučí :perfect:

Re: Cukání či hopsání auta

Napsal: 01.03.2011 19:15
od V12
zdenyvm píše:Doporučuju změnit servis, pokud ti neřekli že se přirozvodech má měnit i vodní pumpa, tak to jsou diletanti! :bebng:
... alebo zmrdi a chystaju si dalsiu robotu.