Stránka 3 z 4
Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy
Napsal: 20.03.2012 08:27
od bufer
Može to byť EGR. Pri vadnom snímači polohy sa može EGR "rozkmitať" (striedavo zatvárať a otvárať) čo sa prejavuje škubaním motora.
Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy
Napsal: 20.03.2012 16:37
od mirke
Ahoj dík, no a škubání? Prostě šlapeš na plyn a najednou ztratíš víkon a na vteřinu a pak ho zase máš a pak zase na vteřinu.Takhle se to opakuje dokola. Mě napadlo jestli neni bordel v nádrži. začlo mi to dělat po tom co jsem jel skoro na doraz rezervy.( A když škube tak mi připadá jako kdyby neměl palivo) Proto jsem se ptal ještě na adetiva? JEstli s tim má někdo zkušenosti? Jak vyčistí nadrž a jestli neškodí motoru.
Dík Míra
Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy
Napsal: 20.03.2012 17:18
od Komi
a palivovy filter ma kolko od vymeny ? - bordel zospodu nadrze by mal schytat on a potom ak by bol zaneseny by nestacil prepustat dost paliva potrebne na jazdu nad 140....ale to by sa prejavovalo aj vo byssich otackach pri vytacani 2 a 3 stupna na plny plyn...zazil som taketo nieco...
Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy
Napsal: 21.03.2012 06:55
od V12
mirke :
Za jazdy treba datalogerom zaznamenat zakladne veci ovplyvnujuce vykon :
- poloha plynu
- plniaci tlak turba
- tlak paliva v raile
- prietok vzduchu (MAF)
- polohu variabilu (ak sa da)
- otacky motora
- polohu EGR
a skusit hladat nejaky suvis :
- ak drzis konstantny plyn ale zaznamenas zmeny jeho polohy, je to cidlo plynoveho pedalu
- ak je konstantne vsetko okrem plniaceho tlaku, treba hladat problem v turbe - bud sa pridiera, alebo blbne ovladanie variabilu
- ak je konstantne vsetko okrem tlaku paliva v raile, problem moze byt sposobeny commonrail cerpadlom, alebo pridierajucimi sa vstrekovacmi. Takisto to moze byt vadny snimac tlaku paliva v raile
atd. atd. atd.
Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy
Napsal: 21.03.2012 08:42
od bufer
mirke:
2 roky som bádal presne podľa V12 (s výnimkou polohy EGR ktorá nie je v OBD podporovaná)
Nakoniec to bol EGR.

Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy
Napsal: 21.03.2012 09:14
od V12
Mne ScanXL nieco s EGR ukazuje, hodnota je v %, myslim, ze sa jedna o mieru otvorenia. Musim sa ale pozriet. Tento udaj ma nikdy nezaujimal, takze som ho blizsie neskumal.
Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy
Napsal: 21.03.2012 15:15
od bufer
Nie je softom, je to riadiaciu jednotkou. Ja mám MasterScan a ten tiež ukazuje EGR v % ale ako nepodporovaný parameter.
Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy
Napsal: 21.03.2012 19:05
od V12
MasterScan alebo ScanMaster ELM ?
Na mojom 2.0TDCI so ScanXL dokazem monitorovat EGR Duty Cycle.
RPM - otacky
EGRDC - EGR Duty Cycle - malo by to byt % otvorenia EGR
MAP - absolutny tlak v sani
MAF - prietok vzduchu
Test sa uskutocnil so spustenym motorom (ako inak

), auto stalo na mieste.
Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy
Napsal: 22.03.2012 08:56
od bufer
Hej je to ScanMaster ELM.
Tie grafy sú OK. S akým interfaceom použivaš Scanxl? Mne Scanxl s ELM nechodil. A interfejsy čo mám ELM, F-super, mi hlásia že PCM parametre týkajúce sa EGR (sú tam sa mi zdá 2) sú nepodporované. Môže to byť tým že máš iný PCM.
Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy
Napsal: 22.03.2012 09:34
od V12
BlueTooth ELM327 v1.5.
Mam 2 notebooky - na jednom ScanXL 3.5.0 chodi, na druhom nie. Dovod je ten, ze na tom co nechodi nie je integrovane BT, a cez USB BT to skratka nejde. Zaujimave, ze ScanMaster ELM si s tym USB BT rozumie dobre a vsetko frci ako ma.
Este k tomu EGR :
ScanXL ma ohladom EGR parametrov viac, monitorovat ma vyznam ale iba 2 - diferencny tlak a Duty Cycle. Ostatne su iba stavove. Myslim ale, ze uz sa privelmi odklaname od temy, vhodne miesto na pokracovanie je tu -
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=30828
Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy
Napsal: 28.03.2012 08:09
od MichalBa
MichalBa píše:Tak dnes jsem si užíval svého "opraveného" auta zhruba 15 km. Opět ta samá závada

, přitom vyměněno vysokotalké čerpadlo (repas), palivové čerpadlo a je nový EGR. Vstřiky byly kontrolovány před měsícem. Servisák si auto odvezl zpět do dílny a bude pátrat dál. Diagnostika mu nic neukazuje.
Obávám se, jestli to nemůže být tím DPF, co jsem si nechal kuchat a přehrát SW (závada se začala objevovat zhruba po ujetí 600 km od vykuchání), fórum ohledně kuchání DPF jsem přečetl, ale nikdo tuto závadu neměl

. Zatím jsem v tom zhruba za 40 tis. a auto nejede (resp.jede, kdy se mu zachce)

tak tu mám pokračování... do auta mi dali jinou řídící jednotku (která ještě neznala filtr pevných částic, takže se SW jednotky nemusel upravovat), s autem zatím najeto zhruba 500 km bez problémů, spotřeba klesla zhruba o 0,4 litru.
Na závěry je ještě moc brzy, ale s největší pravděpodobností je celá příčina v tom, že mi špatně přehráli SW v jednotce po kuchání DPF

. A navíc díky úpravě SW diagnostika nemusela správně vypisovat chybové hlášky.
Po ujetí dalších pár stovek kilometrů (doufám, že je teda najedu), vám sem hodím další info.
Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy
Napsal: 29.03.2012 11:28
od wilder01
a kde ti kuchali dpf a prehravali soft?
Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy
Napsal: 03.04.2012 07:47
od MichalBa
wilder01 píše:a kde ti kuchali dpf a prehravali soft?
Dělali mi to někde v Českých Budějovicích (přes známého).
Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy
Napsal: 10.04.2012 15:50
od vítek
mirke píše:Ahoj dík, no a škubání? Prostě šlapeš na plyn a najednou ztratíš víkon a na vteřinu a pak ho zase máš a pak zase na vteřinu.Takhle se to opakuje dokola. Mě napadlo jestli neni bordel v nádrži. začlo mi to dělat po tom co jsem jel skoro na doraz rezervy.( A když škube tak mi připadá jako kdyby neměl palivo) Proto jsem se ptal ještě na adetiva? JEstli s tim má někdo zkušenosti? Jak vyčistí nadrž a jestli neškodí motoru.
Dík Míra
Ahoj, přišels na něco, mě to dnes začalo dělat taky, nádrž jsem měl vyjetou skoro celou, pak jsem tankoval plnou, dnes mi to při předjíždění chcíplo (bylo to hodně zajímavé), po nastartování vše ok, pak mi to cukalo při akceleraci kolem 110km/h, tedy přesně jako tobě, já bych řekl, že palivový filtr, jak to dopadlo u tebe?
Díky V.
Re: 1,6 TDCi 80 kW r v.: 2007, chcípnutí motoru za jízdy
Napsal: 02.05.2012 09:43
od MichalBa
MichalBa píše:wilder01 píše:a kde ti kuchali dpf a prehravali soft?
Dělali mi to někde v Českých Budějovicích (přes známého).
Ahoj, tak nyní můžu z 95% pravděpodobností potvrdit, že to bylo doopravdy špatně nahraným SW řídící jednotky po vykuchání DPF.
Nyní najeto zhruba 1500 km (je tam jiná řídící jednotka, která ještě neznala DPF) a vše je bez problémů.
Varování pro všechny - kdo si chce nechat vykuchat filtr, ať to udělá u ověřené firmy, já na to bohužel doplatil a hodně také potom zaplatil

Servis, kde mi to kuchali pořád nechce přiznat, že mohli udělat chybu.