Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

paranmax
Junior
Junior
Příspěvky: 253
Registrován: 24.07.2010 10:06
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Příspěvek od paranmax » 09.03.2012 20:13

V12:
Vo firme mame hodne aut s 1.6HDI, prakticky vsetky idu po 120 - 140k km do drazby pre problemy s motormi.


Jo ale vsadím se, že tam s tím uřčitě nejezdí jako kdyby to bylo jejich vlastní. tzn honem honem nekam dojet, studený motor co to je? 4000 otáček jen to lítá. Dojedu,zastavím nepočkám než klesnou aspon otačky a zdechnu motor sak co je to služební to nikoho nesere.

Lidi se neumí chovat k věcem co jim nepatří.
Ford Focus C-Max 2004,Ghia,1.6 tdci,80kw.Bez DPF
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Příspěvek od phofy » 10.03.2012 06:53

To Paranmax Jo ale vsadím se, že tam s tím uřčitě nejezdí jako kdyby to bylo jejich vlastní. tzn honem honem nekam dojet, studený motor co to je? 4000 otáček jen to lítá. Dojedu,zastavím nepočkám než klesnou aspon otačky a zdechnu motor sak co je to služební to nikoho nesere.

Lidi se neumí chovat k věcem co jim nepatří.
Tohle napsal V12 před pár příspěvkama:
Cas turba mojho sluzobneho P307 SW sa uz tiez naplnil - je v servise na jeho vymene. Po 125k km. To auto nikdy neslo na plny plyn za studena, nikdy nebol motor vypinany po plnej zatazi atd. atd. Proste to turbo odislo pre konstrukcne chyby motora.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Příspěvek od V12 » 10.03.2012 07:18

Netvrdim, ze nikto s tym nejazdil za studena na plny plyn. Rozpraval som sa s viacerymi odbornikmi a vsetci do jedneho tvrdili, ze dnesnym motorom to nevadi az natolko, ako starym. Dovodom je fakt, ze materialy sli dopredu, takisto aj oleje. Turba odchadzaju na 99% z dovodu zleho mazania a dnesne oleje mazu spolahlivo ihned po natoceni motora. Chyba je niekde inde. Dochladzovanie turba je vacsi problem, prave toto odpisuje turba. Tie auta po dialnici toho moc nenajazdili, velka vacsina jazdi po okreskach. Vsetky su monitorovane GPS, oddelenie dopravy kefuje ludi, ktori jazdia rychlo. Takze aj to dochladzovanie nemusi byt v tomto pripade kriticke. Zaujimave, ze ked ta ista vzorka ludi jazdila Octavky 1.9TDI PD 77kW, na ani jednej neodislo turbo. Tam boli skor problemy s alternatormi a prednymi napravami. Niektore tie Octavky sli z firmy po 250k km bez vymeny cohokolvek na motore alebo jeho prislusenstve. Proste commonraily su na figu.
Naposledy upravil(a) V12 dne 10.03.2012 13:23, celkem upraveno 1 x.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Příspěvek od V12 » 10.03.2012 07:33

sandokan píše:V12
....myslel som ze je to jasne ze to je sarkazmus...
Byl jsem v hlubokem nedorozumneni, ted mi je to na 100% jasne. :nazdravi:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Sobull
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1393
Registrován: 24.08.2009 18:09
Bydliště: Polička

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Příspěvek od Sobull » 10.03.2012 12:07

Jenže PD 77kW je prostě minulost, 1,9D 47kW ve 405 byl taky nezničitelnej motor, Ale tyhle doby jsou pryč.
můžeme se bavit jestli je to euro normama, touhou po kultivovaným projevu nebo něčím jiným, ale musíme srovnávat srovnatelné...

PS: ono to PD taky není takový zázrak, stačí nahlédnout na škodovácký fóra. Něco tomu taky praská dost pravidelně (ojnice, klika... teď nevím přesně).
A jel jsem s tím před měsícem po německý dálnici a to bylo utrpení.

PPS: Zase další technický vlákno končí stejně jako všechny... končím s OT
FFII kombi 2,0TDCI, 2006

Cookiemunsta
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 30.03.2010 22:54
Bydliště: Praha - Chodov

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Příspěvek od Cookiemunsta » 10.03.2012 13:16

Abych doplnil moje zkušenosti s motorem 1.6 tdci 80 kw můžu potvrdit že do 150 000 km se jedná o super motor jak parametry tak spotřebou, ale pak to začne...

151 000 - Nové turbo (odešlo při dlouhé cestě po dálnici z Chorvatska)
153 000 - Doplnění Eolys
156 000 - Repas filtru pevných částic
162 000 - Dekarbonizace (Moje chyba :) )
163 000 - Opět repas filtru pevných částic
166 000 - Podfouklý vstřikovač
170 000 - Prasklá hadice za turbem (Ford originální díl 2200,-)
182 000 - Motor KO prasklá ojnice

A možná jsem ještě na něco zapomněl ..

Auto jsem kupoval od prodejce Ford z Německa se serviskou a najetými 118 000. Jezdil jsem na servisky do autorizovaných servisů po 20 000 km a mezitím ještě po 10 000 sám měnil olej... Radím prodat při 150 000!
2006 - Focus II 1.6 Tdci DPF, 1990 - BMW 318 is

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Příspěvek od V12 » 10.03.2012 14:06

Cookiemunsta píše:...Nové turbo (odešlo při dlouhé cestě po dálnici z Chorvatska)
Aky olej si tam mal ? Na mojom P307SW zacalo silne zavijat po 10km dialnicnej jazde rychlostou 150 km/h (limit, co este dokazem obkecat pred nasimi z dopravy). Olej bol zohriaty na teplotu 100 az 125 stupnov, kolko to bolo presne neviem.
Přílohy
Snímka0326.jpg
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Cookiemunsta
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 30.03.2010 22:54
Bydliště: Praha - Chodov

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Příspěvek od Cookiemunsta » 11.03.2012 11:17

Vychytávky jako je teplota oleje ve Focusu bohužel nevedu.. :D Stalo se mi to taky při cca 150 po delší době jízdy. Mě osobně se uvolnila hřídelka na který je ta turbína a vydávalo to spíš "kovově chrastivej zvuk". Olej jsem používal originál Ford Formula F 5W30. Kupoval jsem ho vždycky tady: http://www.cztuning.cz/index.php?action ... =0&katid=0 . Ale teď někdy ho stáhli z nabídky doufám, že to nebyla nějáká levota a já tem nelil buhvíco v hezkým obalu... Je divný že ten motor se rozsypal cca 200 km po výměně oleje..
Jinak včera jsem konečně sehnal motor a koupil ho od Fokiho v Lišově. Přemýšlím teď právě co tam dát za olej - chci něco lepšího než ten Formula F od Fordu. Co by jste mi doporučili??
2006 - Focus II 1.6 Tdci DPF, 1990 - BMW 318 is

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Příspěvek od Nicco » 11.03.2012 11:25

Lepsiho? Nekupuj Polske levoty a budes v pohode. Keby existovalo nieco lepsie, uz by to Ford aplikoval.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
xkubik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 116
Registrován: 12.01.2011 19:40
Bydliště: Jižní Morava

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Příspěvek od xkubik » 11.03.2012 11:27

Rozhodně 5w-40!! Je to lepší olej než 5w30 doporučovaný Fordem.
Někde je tady celé vlákno o oleji. Já osobně dávám Castrol Edge Turbo Diesel, ale pokud budeš vybírat z premiových značek, tak je skoro jedno co vybereš, všichni musí splnit normu 5w-40...
Ford Focus II 1.6TDCi 80kw, 05´
Ford Focus II kombi 1.6TDCi 80kw, 09´

Cookiemunsta
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 30.03.2010 22:54
Bydliště: Praha - Chodov

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Příspěvek od Cookiemunsta » 11.03.2012 11:32

No ten Formula F jsem kupoval za 689,- 5L ... A vždycky jsem si říkal, že je to až podezdřele levný.
Co třeba tohle? http://www.olejeobchod.cz/automobilove- ... w-30-a1-5l
Někde jsem tady četl, že někdo doporučuje Selenia od Agipu?
No a to Polsko jak poznám co je z Polska? Nebo něco je vždycky z Polska?
2006 - Focus II 1.6 Tdci DPF, 1990 - BMW 318 is

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Příspěvek od Nicco » 11.03.2012 17:03

Nehovorim, ze prave ten olej je z Polska, je to skor taka narazka na lacne "znackove" autodiely z Aukra - tlmice Kayaba, spojky Sachs,... za podozrivo dobre ceny.
Musim uznat, ze cena je hodne dobra.
http://www.cztuning.cz/index.php?action ... boid=45475
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Příspěvek od V12 » 12.03.2012 07:21

Formulu F by som do toho zo zasady nelial. Prave preto, ze je iba 5W-30. Ako uz bolo spomenute x-krat, ten motor ma malu olejovu napln, takze sa olej prehrieva na vysoke teploty, co potom sposobuje spustu dalsich problemov. Urcite minimalne 5W-40, ti co jazdia dlhe dialnicne trasy rychlostou vysoko nad 130 km/h by mali uvazovat aj o 5W-50.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Cookiemunsta
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 30.03.2010 22:54
Bydliště: Praha - Chodov

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Příspěvek od Cookiemunsta » 12.03.2012 11:15

Říkám si co 5w-40 a DPF ?? Konkrétně Formula F 5W-30 je prý ještě ridší oproti ostatním 5W-30 právě kvůli filtru pevných částic.. Nevím jestli je to jen kvůli emisím nebo to má i technický základ?? Pokud bych kupoval 5w-40 asi bych koupil: http://cztuning.cz/index.php?action=det ... boid=45456 - ten splňuje ACEA A3/B3 . Taky mi bylo řečeno, že můžu právě kvůli hustotě 5w-40 očekávat mírně vyšší spotřebu, to je mi samozřejmě v zájmu lépe chráněného motoru jedno, ale co ten Filtr pevných částic????
Kdo vám doporučil používat 5w-40?
2006 - Focus II 1.6 Tdci DPF, 1990 - BMW 318 is

Uživatelský avatar
xkubik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 116
Registrován: 12.01.2011 19:40
Bydliště: Jižní Morava

Re: Výměna 1.6 tdci za 1.6 hdi??

Příspěvek od xkubik » 12.03.2012 11:40

1.) Spotřeba - ten rozdíl je tak malý, že ho rozhodně nezaznamenáš
2.) DPF a 5w40 není žádný problém (v čem by měl být??)
3.) spousta automobilek (ne-li většina) doporučuje pro svoje dieslové motory 5w40 (Mercedes, VW, Audi,...)

Ani 5w30 rozhodně není špatný olej! Jen má o něco menší viskozitu za vysokých letních teplot.
Ford Focus II 1.6TDCi 80kw, 05´
Ford Focus II kombi 1.6TDCi 80kw, 09´

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti