Stránka 3 z 4

Napsal: 16.08.2007 00:00
od misoka
misoo píše:podla mna idealny motor do focusa je 1,4 TSI od VW: 170k/240Nm v 1500 - 4750 ot.
ma to silu odspodu ako diesel a da sa to vytacat ako benzin. ma dobry zvuk a relativne nizku spotrebu. ten by mi do focusa stacil :wink:
WOW :) 2.5baru, kompresor a turbo zapojene do serie :) nemam slov, myslim,ze to video povedalo vsetko .... a aj cena toho auta hovori , preco neni vo Focuse

Napsal: 16.08.2007 07:18
od speedy
ten vývoj jde stejně pomalu dopředu...
Rok 1928 na okruhu v Německu se proháněl mercedes s motorem přeplňovaným kompresorem. Pak za zmínku stojí letoun M BF109, motor se vstřikováním a kompresorem.
To vypadá že se to někde zastavilo :lol: :lol: :lol:

Napsal: 16.08.2007 08:06
od vcedula
misoo píše:podla mna idealny motor do focusa je 1,4 TSI od VW: 170k/240Nm v 1500 - 4750 ot.
ma to silu odspodu ako diesel a da sa to vytacat ako benzin. ma dobry zvuk a relativne nizku spotrebu. ten by mi do focusa stacil :wink:
tak prave tento motor obdivujem aj ja a on je krasnym prikladom toho, ze keby automobilky chceli, tak turbo dieselom uz odzvonilo...

Napsal: 16.08.2007 08:16
od vcedula
speedy píše:ten vývoj jde stejně pomalu dopředu...
Rok 1928 na okruhu v Německu se proháněl mercedes s motorem přeplňovaným kompresorem. Pak za zmínku stojí letoun M BF109, motor se vstřikováním a kompresorem.
To vypadá že se to někde zastavilo :lol: :lol: :lol:
to mas tak, princip sucasneho biznisu, nemusis vymysliet nieco nove, staci zobrat nieco stare, dobre to obalit a predas to za dvojansobnu cenu. A nove veci sa hned nepustaju von, len po kuskoch. V poslednych rokoch sa dobre odladila technika turba, ale nedali ju hned do benzinoveho motoru. Najprv diesel 10-20 rokov, az potom benzin. Ved myslim, ze F1 mala v nejakom 70 roku motor benzin 1.5 preplnovany turbom s vykonom okolo tusim az 700 koni (neviem to presne, len si matne spominam a nechce sa mi to hladat). To hovori za vsetko. VW prisiel ako prvy s preplnovanym dieselom, tak teraz chce byt prvy s kvalitnym preplnovanym benzinom. A asi sa mu to podari (mozno uz podarilo, 1.4 TFSI)

Napsal: 16.08.2007 08:38
od TripleJay
Ten 1.4 TSI od VW je vaazne pecka 8O
Akurat spravit kvalitny a este k tomu malolitrazny turbomotor je riadna paalka na vyvoj a treba to poriadne vyladit... To sa potom automaticky odzrkadli aj v cene, ako aj u toho Golfa... Ale pri tych parametroch je cena relativna, akurat kto tomu prd rozumie tak ak vidi 1.4 objem hned to zavrhne a kupi si atmosferu 2liter a potom cumi ze ho nejaky Golf 1.4 TSI predbehne... :lol:

Inac k tomu 150k 1.4 turbo od Fiata. Cital som ze ten motor je totalne naprd vyladeny, s turbo dierou ako ozonova nad Australiou, ale ze sa da casom cakat zpelsenie... Cital som to na evo.co.uk ale uz som to tam nenasiel :oops:

Napsal: 16.08.2007 08:43
od chmelko
poznate niekto daihatsu charade Gtti? 3valec,996cm3, fukany turbom, 101 koni...
paradna raketa..a daihatsu ho postavilo v 80 rokoch...
takže nejde ani tak o vývoj, ale o to, či automobilku do toho chcu ist..

Napsal: 16.08.2007 09:04
od jamaka
chmelko píše:poznate niekto daihatsu charade Gtti? 3valec, fukany turbom, 101 koni...
paradna raketa..a daihatsu ho postavilo v 80 rokoch...
takže nejde ani tak o vývoj, ale o to, či automobilku do toho chcu ist..
a neviem ci dokonca nerobili aj verziu Twin Turbo. Ma to tu sused tak to skusim odfotit :)


ahmed - Nm te zatlaci do sedacky, kW ne - prid, vyskusame to :) myslim, ze to obcas zatlaci az moc :)

Napsal: 16.08.2007 09:29
od omik
debata kW vs. NM je tak troskicku nezmysel, pretoze spolu velmi velmi uzko tieto veliciny suvisia...
tento clanok je sice trosku dlhy, ale zato perfektne vysvetluje o co ide:

http://auto.server.sk/---servis-technic ... d-je-17683

Inak ten VW 1.4TFSI je fantazia. Tiez by som nevahal, keby sa daval do focusa...

Napsal: 16.08.2007 13:30
od vcedula
omik píše:debata kW vs. NM je tak troskicku nezmysel, pretoze spolu velmi velmi uzko tieto veliciny suvisia...
tento clanok je sice trosku dlhy, ale zato perfektne vysvetluje o co ide:

http://auto.server.sk/---servis-technic ... d-je-17683

Inak ten VW 1.4TFSI je fantazia. Tiez by som nevahal, keby sa daval do focusa...
tak omik, klobuk dole. Ten clanok je super. Potesil si ma ... :lol:

Napsal: 16.08.2007 15:01
od StreetPro
vcedula píše:Ved myslim, ze F1 mala v nejakom 70 roku motor benzin 1.5 preplnovany turbom s vykonom okolo tusim az 700 koni (neviem to presne, len si matne spominam a nechce sa mi to hladat). To hovori za vsetko.
v r. 86 Bmw F1 motor M13 měl z 1,5litru přes 1300PS (neoficiálně až 1500PS)
http://www.gurneyflap.com/bmwturbof1engine.html

Napsal: 16.08.2007 15:59
od omik
vcedula píše:
omik píše:debata kW vs. NM je tak troskicku nezmysel, pretoze spolu velmi velmi uzko tieto veliciny suvisia...
tento clanok je sice trosku dlhy, ale zato perfektne vysvetluje o co ide:

http://auto.server.sk/---servis-technic ... d-je-17683

Inak ten VW 1.4TFSI je fantazia. Tiez by som nevahal, keby sa daval do focusa...
tak omik, klobuk dole. Ten clanok je super. Potesil si ma ... :lol:
mna potesil ten samotny clanok... ;) Je uplne perfektne napisany...

Napsal: 17.08.2007 23:24
od pelen
S konskyma silama to neni jednoduche, jen "hp" je minimalne 6 druhu a k tomu jeste "cv" (736W). :lol:

Napsal: 18.08.2007 14:26
od Wolf2
když bych teoreticky porovnával 1,8 - 16v a 1,8 tdci ,mají stejný výkon 85kW a benz. má 160Nm a nafta xxxNm , Tak do nějakých 140km/h bude mít navrch TDCI ,ale pak začne benzín dotahovat a pak ve větších otáčkách a vyšších rychlostech bude mít navrch benzín,protože se dostane do optimálních otáček ,kde benzín má zátah :wink: všechno je to také o převodovce a odstupňování převodů. Pokud porovnám 1,6 benz. a 1,8 benz. tak se mi zdá ,že do 120km/h líp táhne 1,6 a od 120km/h už pak jede lépe 1,8. (prý mají odlišné převodovky,jinak odstupňované rychlosti)

Napsal: 18.08.2007 23:50
od staroch
Záleží na co to chceš vědět - co je lepší...
Rozdíl je v tom, že
Nm ti táhnou skoro v celém rozsahu otáček stejně, takže můžeš při rozjezdu hvízdat při podstatně nižších otáčkách, anebo nasadit na předjíždění a tak. Taky to dobře brzdí motorem v celém rozsahu otáček.
Když ale roztočíš benzińáka - to se nedá srovnat, to je agresivita :D .

Co se týče mně, já jsem ujetý na sílu motoru.

Napsal: 19.08.2007 00:33
od misoo
staroch píše:Když ale roztočíš benzińáka - to se nedá srovnat, to je agresivita :D
ten zvuk a adrenalin pri vytocenom benzine, to je hadam aj lepsie ako vytocena svokra (tchyne) a to je co povedat !! :lol: :lol: