Stránka 3 z 4
Napsal: 16.08.2007 00:00
od misoka
misoo píše:podla mna idealny motor do focusa je 1,4 TSI od VW: 170k/240Nm v 1500 - 4750 ot.
ma to silu odspodu ako diesel a da sa to vytacat ako benzin. ma dobry zvuk a relativne nizku spotrebu. ten by mi do focusa stacil
WOW

2.5baru, kompresor a turbo zapojene do serie

nemam slov, myslim,ze to video povedalo vsetko .... a aj cena toho auta hovori , preco neni vo Focuse
Napsal: 16.08.2007 07:18
od speedy
ten vývoj jde stejně pomalu dopředu...
Rok 1928 na okruhu v Německu se proháněl mercedes s motorem přeplňovaným kompresorem. Pak za zmínku stojí letoun M BF109, motor se vstřikováním a kompresorem.
To vypadá že se to někde zastavilo

Napsal: 16.08.2007 08:06
od vcedula
misoo píše:podla mna idealny motor do focusa je 1,4 TSI od VW: 170k/240Nm v 1500 - 4750 ot.
ma to silu odspodu ako diesel a da sa to vytacat ako benzin. ma dobry zvuk a relativne nizku spotrebu. ten by mi do focusa stacil
tak prave tento motor obdivujem aj ja a on je krasnym prikladom toho, ze keby automobilky chceli, tak turbo dieselom uz odzvonilo...
Napsal: 16.08.2007 08:16
od vcedula
speedy píše:ten vývoj jde stejně pomalu dopředu...
Rok 1928 na okruhu v Německu se proháněl mercedes s motorem přeplňovaným kompresorem. Pak za zmínku stojí letoun M BF109, motor se vstřikováním a kompresorem.
To vypadá že se to někde zastavilo

to mas tak, princip sucasneho biznisu, nemusis vymysliet nieco nove, staci zobrat nieco stare, dobre to obalit a predas to za dvojansobnu cenu. A nove veci sa hned nepustaju von, len po kuskoch. V poslednych rokoch sa dobre odladila technika turba, ale nedali ju hned do benzinoveho motoru. Najprv diesel 10-20 rokov, az potom benzin. Ved myslim, ze F1 mala v nejakom 70 roku motor benzin 1.5 preplnovany turbom s vykonom okolo tusim az 700 koni (neviem to presne, len si matne spominam a nechce sa mi to hladat). To hovori za vsetko. VW prisiel ako prvy s preplnovanym dieselom, tak teraz chce byt prvy s kvalitnym preplnovanym benzinom. A asi sa mu to podari (mozno uz podarilo, 1.4 TFSI)
Napsal: 16.08.2007 08:38
od TripleJay
Ten 1.4 TSI od VW je vaazne pecka
Akurat spravit kvalitny a este k tomu malolitrazny turbomotor je riadna paalka na vyvoj a treba to poriadne vyladit... To sa potom automaticky odzrkadli aj v cene, ako aj u toho Golfa... Ale pri tych parametroch je cena relativna, akurat kto tomu prd rozumie tak ak vidi 1.4 objem hned to zavrhne a kupi si atmosferu 2liter a potom cumi ze ho nejaky Golf 1.4 TSI predbehne...
Inac k tomu 150k 1.4 turbo od Fiata. Cital som ze ten motor je totalne naprd vyladeny, s turbo dierou ako ozonova nad Australiou, ale ze sa da casom cakat zpelsenie... Cital som to na evo.co.uk ale uz som to tam nenasiel

Napsal: 16.08.2007 08:43
od chmelko
poznate niekto daihatsu charade Gtti? 3valec,996cm3, fukany turbom, 101 koni...
paradna raketa..a daihatsu ho postavilo v 80 rokoch...
takže nejde ani tak o vývoj, ale o to, či automobilku do toho chcu ist..
Napsal: 16.08.2007 09:04
od jamaka
chmelko píše:poznate niekto daihatsu charade Gtti? 3valec, fukany turbom, 101 koni...
paradna raketa..a daihatsu ho postavilo v 80 rokoch...
takže nejde ani tak o vývoj, ale o to, či automobilku do toho chcu ist..
a neviem ci dokonca nerobili aj verziu Twin Turbo. Ma to tu sused tak to skusim odfotit
ahmed - Nm te zatlaci do sedacky, kW ne - prid, vyskusame to

myslim, ze to obcas zatlaci az moc

Napsal: 16.08.2007 09:29
od omik
debata kW vs. NM je tak troskicku nezmysel, pretoze spolu velmi velmi uzko tieto veliciny suvisia...
tento clanok je sice trosku dlhy, ale zato perfektne vysvetluje o co ide:
http://auto.server.sk/---servis-technic ... d-je-17683
Inak ten VW 1.4TFSI je fantazia. Tiez by som nevahal, keby sa daval do focusa...
Napsal: 16.08.2007 13:30
od vcedula
omik píše:debata kW vs. NM je tak troskicku nezmysel, pretoze spolu velmi velmi uzko tieto veliciny suvisia...
tento clanok je sice trosku dlhy, ale zato perfektne vysvetluje o co ide:
http://auto.server.sk/---servis-technic ... d-je-17683
Inak ten VW 1.4TFSI je fantazia. Tiez by som nevahal, keby sa daval do focusa...
tak omik, klobuk dole. Ten clanok je super. Potesil si ma ...

Napsal: 16.08.2007 15:01
od StreetPro
vcedula píše:Ved myslim, ze F1 mala v nejakom 70 roku motor benzin 1.5 preplnovany turbom s vykonom okolo tusim az 700 koni (neviem to presne, len si matne spominam a nechce sa mi to hladat). To hovori za vsetko.
v r. 86 Bmw F1 motor M13 měl z 1,5litru přes 1300PS (neoficiálně až 1500PS)
http://www.gurneyflap.com/bmwturbof1engine.html
Napsal: 16.08.2007 15:59
od omik
vcedula píše:omik píše:debata kW vs. NM je tak troskicku nezmysel, pretoze spolu velmi velmi uzko tieto veliciny suvisia...
tento clanok je sice trosku dlhy, ale zato perfektne vysvetluje o co ide:
http://auto.server.sk/---servis-technic ... d-je-17683
Inak ten VW 1.4TFSI je fantazia. Tiez by som nevahal, keby sa daval do focusa...
tak omik, klobuk dole. Ten clanok je super. Potesil si ma ...

mna potesil ten samotny clanok...

Je uplne perfektne napisany...
Napsal: 17.08.2007 23:24
od pelen
S konskyma silama to neni jednoduche, jen "hp" je minimalne 6 druhu a k tomu jeste "cv" (736W).

Napsal: 18.08.2007 14:26
od Wolf2
když bych teoreticky porovnával 1,8 - 16v a 1,8 tdci ,mají stejný výkon 85kW a benz. má 160Nm a nafta xxxNm , Tak do nějakých 140km/h bude mít navrch TDCI ,ale pak začne benzín dotahovat a pak ve větších otáčkách a vyšších rychlostech bude mít navrch benzín,protože se dostane do optimálních otáček ,kde benzín má zátah

všechno je to také o převodovce a odstupňování převodů. Pokud porovnám 1,6 benz. a 1,8 benz. tak se mi zdá ,že do 120km/h líp táhne 1,6 a od 120km/h už pak jede lépe 1,8. (prý mají odlišné převodovky,jinak odstupňované rychlosti)
Napsal: 18.08.2007 23:50
od staroch
Záleží na co to chceš vědět - co je lepší...
Rozdíl je v tom, že
Nm ti táhnou skoro v celém rozsahu otáček stejně, takže můžeš při rozjezdu hvízdat při podstatně nižších otáčkách, anebo nasadit na předjíždění a tak. Taky to dobře brzdí motorem v celém rozsahu otáček.
Když ale roztočíš benzińáka - to se nedá srovnat, to je agresivita

.
Co se týče mně, já jsem ujetý na sílu motoru.
Napsal: 19.08.2007 00:33
od misoo
staroch píše:Když ale roztočíš benzińáka - to se nedá srovnat, to je agresivita
ten zvuk a adrenalin pri vytocenom benzine, to je hadam aj lepsie ako vytocena svokra (tchyne) a to je co povedat !!
