Měření kompresních tlaků je dost orientační - v podstatě zásadní je jen rozdíl mezi jednotlivými válci, nikoliv absolutní hodnota.
Jestlize zde jsou tři válce po 10 a poslední 9,65, tak se bavíme o 0,35 rozdílu.
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Napsal: 02.04.2025 17:00
od Fíkus1596
vladka1 píše: 02.04.2025 11:40
Jediný co mi přijde divný jsou tlaky, myslim že ideál je 13
10 resp. těch 9,7 už může být hranice kdy blbě/ později zapaluje a to je to poškubávání...? Po resetu adaptací to jede na default mapy a chvíli trvá než se směs adaptuje na optimální, tj. do té doby může být bohatší a pálí to líp..
Ale může to být i chyba měření, jiný tlakoměr nebo postup může vyhodit jiný hodnoty.. Tři válce stejný jeden trochu jinak..
Možná oslovit toho borce na Fordy, vedle tu je odkaz.. To je asi jeden z mála kterej ty motory zná a umí vyhodnotit souvislosti drobností..
Chiptuning a upravit mapy na míň "eko" směs by to mohlo vyřešit taky..
Tipuju že to je nějaká pitomost/ kombinace několika drobností...
To auto tě miluje, prostě chce abys ho pořád osahával a byl u něj a i myslel na něj co nejvíc
Ten můj jede perfekt ale hnije Ale to má ještě klapku na lanko a ne ty moderní kokotiny..
Kde je prosím ten odkaz na pána (borce) na Fordy? Koukal jsem, že by měla být komprese 11-13 barů. Mám tedy cca 10 barů a jeden s minimálním rozdílem. Jde mi o to, zda by ty nižší kompresní tlaky slutečně nemohlo způsobovat chybné nastavení rozvodů. Klidně dojedu po celé ČR jen to prostě už chci vyřešit.
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Napsal: 02.04.2025 18:00
od Fíkus1596
Dneska jsem to napíchnul přes Forscan a sledoval dlouhodobé a krátkodobé korekce paliva a teplotu chladicí kapaliny. Korekce dlouhodobá je 3,91 až 7,81 %, korekce krátkodobá je -10,16 % až 10,94 % avšak teplota chladicí kapaliny vystoupá na 76°C, pak klesne na 73°C, pak vyleze na 79°C, pak klesne na 71°C. Hodnoty jsem začal sledovat po 10 km jízdy.
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Napsal: 02.04.2025 18:31
od vladka1
To ti otevírá a zavírá termostat, na cukání by to nemělo mít vliv žádný, leda na spotřebu když by otevíral moc brzo... Ale když koukám na díly tak většina má 82°C některý 74, tak asi cajk..
Řeším s pánem problém přes maily, ale dám to i sem, kdyby někoho něco napadlo. Nahrávám také soubory z Forscanu, kdyby se chtěl někdo podívat na celkový průběh.
- Otáčky
- Zátěž
- První lambda sonda
1) Graf při pomalém zrychlování a držení otáček, kdy auto cuká
2) Graf při deceleraci
3) Graf při volnoběžných otáčkách, kdy se auto dost často chvěje
Tak pán už nereaguje Nicméně, je divné, že kolísá zátěž motoru. Včera jsem kontroloval i podtlakové vedení posilovače brzd a tam také netěsnost žádná není. Jediné, co jsem ještě neměnil je tlakový senzor na servo čerpadle a senzor klepání. Myslíte, že by to mohlo dělat něco z těchto dvou senzorů?
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Napsal: 12.04.2025 08:33
od Fíkus1596
Ještě jedna věc, třeba to není normální, už nevím. Když vypnu motor, tak se z motoru ozve celkem hlasité odfouknutí.
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Napsal: 12.04.2025 12:17
od djdekl
Senzor tlaku serva zkus, otacky by se meli zvysit. Pak bych se zameril na regulator otacek - zde asi uz jen skrtici klapka, neni zde volnobeznak.
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Napsal: 12.04.2025 14:23
od Fíkus1596
Ten senzor zkusím vyměnit, mám ho tu nový, ale bojím se, že to neodvzdušním Jinak, škrticí klapka je nová (zkoušel jsem 4 klapky)
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Napsal: 20.04.2025 18:33
od Fíkus1596
Tak jsem na popud jednoho kolegy naměřil zase nějaké hodnoty. Je v pořádku, že je takto otevřená škrticí klapka?
Volnoběh
Otáčky - 754 až 798
TPS (škr. klapka) - 11,76 %
MAF - 1,93 g/s
MAP - 27,3 kPa
Zátěž LOAD - 19,22 %
Lambda 1 - 0,09 V až 0,72 V
Krátkodobá korekce - 0,38 % až 0,82 %
Dlouhodobá korekce - 13,28 %
Akcelerace
Otáčky - 1800 až 2500
TPS (škr. klapka) - 20 až 23,14 %
MAF - 10,42 až 15,91 g/s
MAP - 42,3 až 63,3 kPa
Zátěž LOAD - 43,14 až 59,22 %
Lambda 1 - 0,04 V až 0,76 V
Krátkodobá korekce - 0 až 1,82 %
Dlouhodobá korekce - 5,47 % stabilně
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Napsal: 21.04.2025 01:19
od jojto
Palivo OK, Iskra OK, vzduch OK.
1. Výmena oleja + dekarbo spal. priestoru (foto vačky cez viečko, kludne veko dole-nové tesnenie) - spotreba oleja? - možné zanesené drieky ventilov
2. Kontrola lambda 1 na tesnosť dosadnutia na výfuku + priepustnosť komplet výfuku (pri SHDA je hodnota lambda 1 vyššia)
3. kontrola rozvodov v spolahlivom servise (podla prípravkov! + home test ( na voľnobeh do max otáčiek a následné plynulé padanie bez zakolísania).
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Napsal: 21.04.2025 18:46
od Fíkus1596
Olej měním každých 8-10tis. km (nyní mám na něm 7tis. km. Spotřeba oleje není téměř žádná, nedolévám a na rysce mám max. o 1-2 mm méně mezi výměnami. Foto vaček přikládám (pořízeno před pár měsíci, kdy jsem dělal mrazové zátky na hlavě).
Lambda sondy jsem měnil nedávno obě dvě. Netěsnost tam není.
Sháním někoho zkušeného na kontrolu rozvodů, ale zde je to nereálné. klidně dojedu kamkoli. Zítra zkusím test jak říkáš.
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Napsal: 22.04.2025 10:22
od vladka1
Kontrola rozvodu je jednoduchá - trn na kliku a pravítko na vačky, na to nepotřebuješ leteckýho mechanika... Stojí to pár stovek, nebo si ho udělej ze šroubu, rozměry trnu tu někde jsou, pravítko je jakýkoliv rovný plocháč který zapadne do výřezů vaček..
Netěsnost kolem lambdy by znamenala přisávání kyslíku a jelo by to na bohatší směs = vyšší spotřeba, nad určitou hodnotu vyskočí chyba, ale necukalo by to..
Tak bude nějaká blbinka typu zlomenej drát nebo studeňák někde v elektronice a mění to vibracema kontakt, následek je výpadek zapalování = škubnutí, ať už signál z čidel pro ecu přes napojení čipu na desku, až po signál z ecu do cívky.. Může to mechanicky reagovat na přetížení nebo i na pohyb motoru akcelerace/ decelerace.. Buď to náhodně měnit/ přepájet spoje metodou pokus - omyl, nebo zkušený elektronik s vybavením a znalostma..
Jediný co na první pohled nesedí jsou tlaky válců, ale ani při těch 10bar by to podle mě cukat nemělo a už vůbec ne při deceleraci. (a naměřených 10 může být i chyba metodiky měření)
Pán nekomunikuje - je jasný že radši dělá generálky za pár desítek tisíc s jasným mechanickým problémem kde jde na jistotu, než zadarmo radit s takovýmhle špekem.
Re: 1.6 74kW - cukání kolem 2000 ot.
Napsal: 22.04.2025 20:11
od Fíkus1596
Tak zadarmo určitě nic nechci, i jsem mu to psal, že bych klidně dojel a náležitě samozřejmě zaplatil Nic mu nevyčítám, asi se s daným problémem taky nesetkal. Nicméně. Zkusil jsem ten test maxi. otáček (přidával jsem postupně) a puštění plynu. Otáčky klesaly plynule bez zadrhnutí viz video -