Stránka 3 z 4

Napsal: 16.11.2006 17:19
od Dala
Nazdárek Abe, Ti to Turbo tam klidně namontuju. Se ještě domluvíme. Jestli máš u toho Turba ten Housing prasklej, tak to Turbo je na vyhození. Bude to praskat dál, a časem se Ti může rozletět. To vypadá podle těch zkroucenejch svodů a prasklim housingu, že tomu někdo dal pěkně na prdel. Bych do toho prasklího Turba nedával ani korunu.
Zatím čus.

Napsal: 16.11.2006 17:31
od Ahmed
abe píše:Nevim jak je to u TDDI,ale u TDCI je to primo na sani(samozrejmne je to na kazdym aute na sani u nafty),ale proste neni tam ani vydu po srobku :cry: Nekde jsem cet ze nejaky tipek sundal primo tu plechovou cepicku z toho EGR,ale pak se stejne nikam nedostal.Jinak uz jsem toho hodne precet o zaslepeni EGR vypadalo to velice zajimave.
EGR ventil je zařízení na snižování škodlivých emisí, umístněn na sání. Je spínán podtlakově z EGR solenoidu nebo přímo elektricky podle splodin ve výfuku. Umožňuje přepouštět bohaté výfukové plyny zpět do válců.
Uz vim, co se mi tam jeste posralo, ten solenoid :lol: Ten EGR je tam prakticky na prd, vykon to nezvysi, akorat se to posere a dela to bordel :x Zaslepeny ho mam a ten mechanik to uz delal na xx autech.

Napsal: 16.11.2006 18:10
od pelen
Ahmed píše:No, to jsi ale nenapsal :) :wink: Normalni to urcite nebude, zkus si skontrolovat ty filtry aspon.
Vzduchovy filtr neni zas tak drahy a jde docela rychle vymenit. Je dobre ho udrzovat cisty a pro vzduch propustny. Motorova pila mi take nejde do otacek, kdyz je filtr zapraskany pilinami. :lol:

Napsal: 16.11.2006 22:07
od abe
Hoj Dalo,ach ta moje cecha (to to to) :D Nakolik by to prosimte vyslo i s montazi?Skus cenu 8O

Napsal: 16.11.2006 23:41
od abe
Jeste se vratim k tomu EGR.Mne by mnel fungovat,ale co kdybych si ho nejak odblokoval.Rika se ze nekteri davaji kulickove lozisko do hadicky a tim ho deaktivuji,ale musi fungovat,jinak jak nefunguje a propousti tak by se musel zaslepit.To bych ho musel vyrezat :D :D :D Najdu lozisko a skusim to.Zkousel jsem jen ze jsem vytah hadicku,ale auto to poznalo a bylo uplne chciple.Neni to vubec spatne tema,co by na to rekli odbornici Foki,Dala atd. jak je to s tim EGR!!! :D

Napsal: 17.11.2006 18:29
od Dala
Nazdárek, Abe ti to turbo tam za tu cenu i namontuju.
Muzes me kontaktovat na e-mail: Dala.K@seznam.cz

Napsal: 17.11.2006 19:40
od pelen
to abe:
Nasel jsem tohle:
Honda klub:
Funkce EGR ventilu je jednoduchá: Propojuje výfukové potrubí se sáním takovým způsobem, že část výfukových plynů se nasává do motoru zpět společně s filtrovaným vzduchem. Cílem je snížit emise výfukových plynů. Snaha jistě chvályhodná, ale po 200 tis. najetých kilometrech nemusí už být složení výfukových plynů ideální, a tak tím spíš dochází k zanesení EGR ventilu a následně i sání.

Na ventilu je snímač, který funguje na principu potenciometru a vedou k němu tři vodiče: Je do něj přiváděno napětí +12V a uzemění. Na třetím vodiči lze pak odečítat napětí, které je závislé na poloze ventilu. Samotný ventil je vcelku chytře ovládán podtlakem, jehož zdrojem je prostor sání (toto řešení je mnohem méně poruchové, než kdyby byl ventil elektromechanický). Hodnota podtlaku se sice mění v závislosti na otevření škrtící klapky, ale ventilu stačí k otevření málo (to lze vyzkoušet i nasátím ústy – ale pozor, pokud to budete dělat na zamontovaném EGRku a s běžícím motorem, tak si raději sundejte kravatu :-) – tohle je mimochodem jednoduchý test, zda EGR funguje správně – na volnoběh se totiž motor při otevření EGRka začne dusit a většinou i chcípne. Strašpytlové použijí k vytvoření podtlaku vakuovou pumpičku (nebo podtlakový erektor :-o).
V praxi se podtlak dostává k ventilu na pokyn ECU, která pak logicky předpokládá, že se ventil otevřel a tuto skutečnost bohužel i kontroluje. Pokud tedy na už zmíněném třetím vodiči konektoru nenaměří napětí v určité toleranci, tak nahlásí chybu 12 – Chyba EGR okruhu.

Existuje návod, jak EGR ventil odstavit. Naneštěstí to nelze udělat prostým odpojením konektoru nebo podtlakové hadičky (ECU si funkčnost hlídá) – a tak nezbývá než vystřihnout z plechu záslepku ve tvaru půdorysu EGR ventilu a vložit ji mezi ventil a blok motoru. Tím se zamezí cirkulaci výfukových plynů a EGR ani sání se už nezanáší – je sice stále nutné zajistit, aby byl ventil funkční, ale teď se na něm už nemá co pokazit. Touha po laciném zisku (rozuměj zvýšení výkonu za málo peněz) je věčná, a tak někteří lidé tvrdí, že se tím zvýší i výkon - to ale nemohu z vlastní zkušenosti potvrdit. Dovolím si tvrdit, že z logiky věci vyplývá, že tato úprava nemá negativní vliv na životnost motoru – spíše naopak. Naproti tomu je potřeba počítat s vyššími emisemi – na technické kontrole se to ale neprojeví, protože EGR ventil se v průběhu měření nedostane do otevřeného stavu.

http://enzo.opf.slu.cz/~foltyn/fist/rea ... ticle_id=8

http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... 804fc1d73a

Napsal: 18.11.2006 08:32
od abe
Hoj kluci,Dalo mas me na mailu,tak dej echo.Dik za zpravicku Pelene,je to velice zajimave tema.Jak je vydno,tak zaslepeni by tomu urcite prospelo nez uskodilo.Je to tam fakt jen kvuli emisim,kdyz si clovek predstavi co mu tam jdou za sr.... do sani,hruza.Ale je problem,zaslepit ho na TDCI.Urcite u TDDI jde odsroubovat,ale TDCI ho ma na ostro.Proto pri poruse EGR se musi vymenit i se sanim :cry: Kdyby mnel nekdo napad jak ho zaslepit u TDCI,tak sem snim :D

Napsal: 18.11.2006 14:54
od pelen
Urcite to bude vedet nejaky "opravar". :lol:

Napsal: 18.11.2006 19:30
od kmichal
mě taky turbo zabíralo až od cca 2800 ot. a našel jsem uvolněnou jakousi hadičku,tak jsem ji stáhnul el.páskou a motor šlape jak má.Mám to vyfocený tak to mohu poslat na mail kdo bude mít zájem.Vložit to sem neumím.

Napsal: 19.11.2006 08:24
od pelen
kmichal píše:mě taky turbo zabíralo až od cca 2800 ot. a našel jsem uvolněnou jakousi hadičku,tak jsem ji stáhnul el.páskou a motor šlape jak má.Mám to vyfocený tak to mohu poslat na mail kdo bude mít zájem.Vložit to sem neumím.
Tenka hadicka jde do dilu, ktery je tesne vlevo cervenych kabliku - celek:

Obrázek

Detail pojisteni tesnosti hadicky paskou:

Obrázek

Napsal: 19.11.2006 11:11
od abe
Kez by to bylo hadickou :lol:

Napsal: 19.11.2006 13:22
od Ahmed
Ja jsem poznal po zaslepeni ventilu o trosku vetsi vykon. Dal mi tam ten Plech, jak popisoval pelen.
Kdyz byl ten ventil spatny, tak kdyz jsem mel nizsi otacky - cca. 1300ot. na trojku, tak se auto vubec nechtelo rozjet a musel jsem podradit. Po zaslepeni se auto z nizkych otacek vyhrabe o hodne rychleji, takze se daji nektere zatacky dobre projet na trojku a pak bez problemu rozjet, predtim to bylo temer nemozne.

Napsal: 20.11.2006 07:57
od Singlemalt
Tak kluci, mě už to šlape jak má.Byla to děravá hadička cca 12 mm v průměru, která byla v kolínku děravá, takže neovládala klapky kolem turba nebo co a to se tím pádem skoro netočilo.Normálně mi ji seříznul a nasadil a je to.

Napsal: 20.11.2006 18:09
od abe
Hoj kluci,tak jsem si dal kulicku z loziska do podtlakove hadicky co vede do EGR ventilu :lol:(EGR fungoval takze kulicka staci) Zatim jezdim a negativni ucinky nepozoruji,ale zda se mi ze je to o malinko zivejsi hned od spodu.Ale cas ukaze jestli to neni prvni pocit,ale doufam ze ne posledni :D Dam pak vedet jak to funguje 8)