Stránka 3 z 6

Napsal: 27.10.2007 16:13
od -Ladis-
ještě k těm filmečkům od Bosche:

1 - náhlá překážka - myslím, že by tak rychle nákladní auto směr nezměnilo. Pokud ano, asi už by se válel v pangejtu. Situace je tedy trochu vyhrocená, nicméně nepříjemná. Velké auto nezmění směr tak rychle a malé tedy má trochu času se v klidu uhnout do dalšího pruhu.
To rychlé stržení volantu řidiče z výhledu za takové rychlosti je taky hustý. :-|

2 - padající bedna - jednoznačně chyba řidiče z výhledu - nedodržuje dostatečnou vzdálenost, ze které může bezpečně reagovat.
Ale stát se to může, pokud by se zrovna chystal předjíždět. Pak se přiblíží více, než by se mu líbilo. Když někdy jedu za něčím takovým, nemám z toho dobrý pocit. Buď jsem daleko za ním, nebo se odtud rychle klidím.

3 - změna povrchu vozovky - to je nepříjemné, ale proč předjíždí, když už je v protisměru auto a bude to mít jen tak tak? Navíc v takových povětrnostních podmínkách musí počítat s tím, že ještě někde nějaký ten led může být. Na mě je ten řidič příliš agresivní :?


Pokud si lidi toto shlédnou, pak se bojím toho, aby jim to nedalo falešný pocit, že mohou jezdit ještě více arogantněji a bezohledněji s daleko vyšší dávkou drzosti a agresivity.
Jsem zvědav kolik lidí si to přebere tak, že pokud budou jezdit ohleduplně a předvídavě, pak jim ESP pomůže zkorigovat jejich chybu (které se může každý občas dopustit), ze které by se ale měli v každém případě poučit a příště se jí vyvarovat a ne ji opakovat s tím, že poprvé to vyšlo :cry:
Tak chápu ESP. A k tomu je asi fajn ho mít (alespoň co jsem přečetl příspěvky těch, co jej měli možnost otestovat).

Ale nepochopí se to jinak?
Např. tady: http://www.bosch-esperience.de/de/langu ... tisch.html
První video ukazuje, jak řidič v zatáčce zkouší co to dá, až jednou prostě vyletí ven. Co tím chtěl Bosch říci? Že s ESP můžu jezdit jak dobytek?

nebo tady: http://www.bosch-esperience.de/de/langu ... clips.html
Ženský čumí po chlapovi, ale díky ESP se vše zachrání. Fajn, takže EU nařídí všem ESP, aby na silnicích jezdilo ještě více těch, co si myslí že s ESP můžou koukat kolem a nemusí se věnovat řízení?


Nevím, jestli Bosch zvolil nejšťastněji názorné ukázky použití ESP :?

-Ladis-

Napsal: 27.10.2007 16:25
od chmelko
Ladis, velmi zaujímavy názor, nečakal som to, prekvapil si ma :wink:

Napsal: 27.10.2007 17:05
od vcedula
musim tiez pochvalit sice dlhsi prispevok, ale taky som aj ja :D

Vzdy som tvrdil a aj tvrdit budem, ze ludia jazdia tak rychlo, ako je to len bezpecne. S kazdym posunutim hranice bezpecnosti v aute sa zvysuje aj rychlost, ktorou si ludia dovolia jazdit. Moje auto ma bezpecnostnu vybavu snad aj za 250 tisic. Ma to nauzaj zmysel ? Co keby sme radsej jazdili pomalsie ?

Na airbagy sa pozeram tak, ze dufam, ze mi v zivote nevystrelia. ESP beriem ako ty, ma pomoct v situaciach, kedy som spravil chybu, pripadne som nemal sancu spravit nieco na zachranu a ja by som si mal z toho zobrat priklad a nabuduce sa tomu vyvarovat. A v tomto sa mi ESP paci.

Napsal: 27.10.2007 17:13
od -Ladis-
4 Chmelko: děkuji :wink:

4 vcedula: asi krátké příspěvky neumím :-)
jinak 100% souhlas až na jedno:
Vzdy som tvrdil a aj tvrdit budem, ze ludia jazdia tak rychlo, ako je to len bezpecne.
Myslím, že spousta lidí právě jezdí rychleji, než jak je to bezpečné a proto to na silnicích vypadá tak, jak to vypadá. Člověk aby pomalu vozil s sebou křišťálovou kouli a mohl tak lépe předvídat a předpokládat některé nepochopitelné manévry, kterých je na silnicích svědkem :?

-Ladis-

Napsal: 28.10.2007 10:27
od misoo
bravo ladis, bravo vcedula 8)

Napsal: 28.10.2007 18:25
od Forfoc
Také si myslím, že hodně lidí jezdí jak prasata. Když jsem v nějaké koloně, vždy se najde někdo ze zadních řad, kdo to ohulí a bezhlavě předjíždí, vždyť v nejhoršim se někam na poslední chvíli vecpe. Nejednou mě předjížděl někdo přes plnou čáru a 100% nemohl vidět zda nějede něco v protisměru. Také plno lidí má minimálně 6 airbagů a jezdí nepřipoutaný, to mi pak hlava nebere.

Napsal: 29.10.2007 07:38
od zewl
Forfoc píše:Také si myslím, že hodně lidí jezdí jak prasata. Když jsem v nějaké koloně, vždy se najde někdo ze zadních řad, kdo to ohulí a bezhlavě předjíždí, vždyť v nejhoršim se někam na poslední chvíli vecpe. Nejednou mě předjížděl někdo přes plnou čáru a 100% nemohl vidět zda nějede něco v protisměru. Také plno lidí má minimálně 6 airbagů a jezdí nepřipoutaný, to mi pak hlava nebere.
vsak on si mysli, ze jede v perinkach, dokud mu ty pytle vsechny nevystreli a on bude nepripoutany :?

Napsal: 29.10.2007 19:32
od -Ladis-
Tedy po 42 hlasech bych tak těsný výsledek nečekal - 22:20 ve prospěch ESP - tedy těch co jsou jednoznačně pro vs. ti, co jsou k ESP "vlažní".

To mě vážně překvapilo...

Napsal: 29.10.2007 19:54
od Wolf2
Můj názor na ESP a podobné systémy ,je lepší mít spousty stabilizačních prvků namontovaných v autě a nevyužívat je ,než nemít žádný a v krajní nouzi je potřebovat . :wink: :wink: :wink: A ať má každej nalítáno třeba 400tis km,nebo jen 50tis km ,může se dostat do krizové situace a tak možná jeden ze sta umí reagovat správně. :wink:

Napsal: 30.10.2007 06:43
od Forfoc
Můj názor na ESP a jiné zkratky je ten, že je lepší je nemít a jezdit bezpečně, než je mít a jezdit jak hovado. Ovšem nejlepší varianta je, mít je a jezdit opatrně a bezpečně. Co vám bude platné, že máte auto prošpikované technikou, když to do vás někdy nějakej magor napálí.
Příklady:
Autonehoda na české dálnici. Mladý řidič jel v opačném pruhu dálnice po tom co uzavřel sázku, že to dokáže.
Tento řidič zemřel stejně jako řidič auta se kterým se srazil.
Blbost nezná hranic…

Napsal: 30.10.2007 08:05
od pette
Forfoc píše:Můj názor na ESP a jiné zkratky je ten, že je lepší je nemít a jezdit bezpečně, než je mít a jezdit jak hovado. Ovšem nejlepší varianta je, mít je a jezdit opatrně a bezpečně. Co vám bude platné, že máte auto prošpikované technikou, když to do vás někdy nějakej magor napálí.
Příklady:
Autonehoda na české dálnici. Mladý řidič jel v opačném pruhu dálnice po tom co uzavřel sázku, že to dokáže.
Tento řidič zemřel stejně jako řidič auta se kterým se srazil.
Blbost nezná hranic…
taky mám takový názor :!: :!:

Napsal: 30.10.2007 15:14
od KreX
O řidičích, kteří jen hazardujou se ani nemá smysl bavit. Otázka byla směřována k ESP. Momentálně ho ve FF mám, ale ještě jsem jeho služeb naštěsti nevyužil (tedy krom záměrného testování kontroly trakce při rozjezdu). Jak již tady bylo řečeno, na sněhu to otestuji, co to vlastně umí. Nicméně o tom, že je dobré ho mít ani nepochybuju. Stačilo mi vidět cca 2-3 měsíce zpět autosalon na primě, kde dělali test EPS. Uměle rozhozené auto s vypnutým EPS na mokru nesrovnal ani jejich testovací jezdec František, zato s ESP to srovnala i ta šikovná moderátorka :-)

Jen tam říkali, že ve starších modelech ještě nefungovalo ESP tak dobře a zkušený řidič mohl situaci zvládnou lépe bez ESP. Takže teď nevím, jak je natom můj system ve FF z roku 1998 :-(

Napsal: 30.10.2007 17:11
od Wolf2
to KreX -mám takovej dojem ,že nemáš v autě ESP,ale jen TCS (kontrola prokluzu kol). :wink: ESP se montovalo do pozdějších modelů :wink: (ale nejsem si jist ) :wink:

Napsal: 31.10.2007 09:34
od KreX
to Wolf2: a to je to, co přesně nevím. Manual mluví o ESP, EBD, TC atd. a žádné omezení na ročník nedává. (No a vlastně když je to manuála pro ročník 98-02, tak to tvou teorii vyvrací...) Ani nepíše jak se dá poznat, zda v autě tyto systémy sou (teda kromě kontrolky a vypínacího tlačítka u řadící páky ...) Kdyby mi to někdo osvětlil, byl bych rád :-)

Napsal: 01.11.2007 18:44
od zewl