Konstrukční chyba sání DURATEC HE
-
- Junior
- Příspěvky: 258
- Registrován: 12.08.2010 13:18
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
ne ne mam 2001 a klapky boli zo stareho sania,bol to dovoz nemecka.ale nemylsim ze to bolo menene..
ale vsetko vyzeralo ako keby to prave vyslo z vyroby..podpis uz bude
ale vsetko vyzeralo ako keby to prave vyslo z vyroby..podpis uz bude
- Spyke
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 04.10.2010 19:55
- Bydliště: Prostějov
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Já měl klapky opotřebené po 130 tis. a taky to byl dovoz, osa byla v pořádku. Když jsem to projel po vyndání klapek, tak mě ten volnoběh vystrašil natolik, že jsem s tím dál nejezdil a nenechal, aby si řj upravila hodnoty, možná by to taky tak dopadlo, nevím.
Ford Mondeo 2.0i/107 kW rok 2002 Ghia
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
mne to taky zacalo chrastit nekde po 130tkm, nebylo to na upadnuti,ale vule tam byla...dal jsem nove sani a mam pokoj
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Junior
- Příspěvky: 228
- Registrován: 02.03.2009 21:29
- Bydliště: v horách na severu
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Já ty klapky tenkrát tahal ven když to mělo nějak přes 125tkm,motor šel naprosto perfektně.Asi po roce ježdění jsem dal nové klapky a motor šel beze změn opět naprosto bezvadně.
Když je motor nebo hlavně jeho příslušenství nějak dodrbané,je jasné že jakýkoliv zásah do systému akorát generuje další problém
Když je motor nebo hlavně jeho příslušenství nějak dodrbané,je jasné že jakýkoliv zásah do systému akorát generuje další problém

FM 01 kombi,107kW. ...à essence
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Bylo by zde záhodno, aby se napsalo vyhodnocení vlivu demontáže klapek sání od toho, kdo je má vyhozený.
Klapky mám vymontovaný skoro rok, najeto přes 23 tis. km.
Proč tam ty klapky jsou - při menší zátěži motoru / jsou otevírány podtlakem/ nahrazují menší průměr sání a tím zvýšení rychlosti proudění vzduchu pro lepší promíchání směsy ,hlavně v nízkých otáčkách a tím snížení emisí
V tomto případě však nastupuje taky negativum, že motor je v otáčkách kolem 2000-2500 tupý a o nějakém výkonu se nedá mluvit. Lamda při malém průtoku vzduchu přivřitýma klapkama více benzínu do motoru nepustí.
Pozitivum je jen jedno, že vás bude hřát u srdce přesvědčení, že během jízdy bude váš miláček vypouštět méně emisí, což na tyto mediální šruby sází i výrobce.
Nebudu zde popisovat, jaká drbačka a jaké prodloužené nástavce je třeba pro demontáž a montáž paroží je třeba. Někteří vyměňují za nové klapky, druzí celé zpevněné uložení v novém paroží. Můj názor je ten, že když to budu mít již rozebraný, tak bych tam žádné klapky nedával. Vysvětlím níže.
Domělé poruchy chodu motoru dávané za vinu vymontovaným klapkám
Žádný vliv na chod motoru a volnoběhu, klapky nemají!!!!!!
Volnoběžné otáčky - špatný benzín, zanesený ventil volnoběhu, svíčky, kabely
Špatně do otáček - lambda, čidlo kliky a vačky, teplotní čidlo dále ucpaný přívod paliva a ve výfuku zkolabované přepážky - přicpaný.
Malý výkon - přiškvařené pístní kroužky - malé tlaky , podpálené ventily, špatná volba svíček.
Hodně žere - nohama a hlavou, jinak lambda a hlavně teplotní čidlo
Bez klapek-
Volnoběh - nastartuje na jedno protočení v jakémkoliv počasí
Výše volnoběžných otáček záleží na venkovní teplotě , nad nulu kolem 1150 ot a pod nulou kolem 1250 - 1300. Nechávám zahřát na místě než klesnou otáčky volnoběhu na 1000 ot. Po zahřátí slezou na 850 a drží jako kdYž se díváte na fotku otáčkoměru / pozor ale na kvalitní benzín, tam mohou trochu houpat/.
Změna chování motoru.
Již při drcnutí na plyn od volnoběhu, okamžitě motor ostře reaguje, což s klapkama se rozmýšlel. Ve zmiňovaných otáčkách 2000 - 2500 je znatelný nárůst výkonu - motor lépe dýchá a reaguje za plynem, což je znatelné hlavně při zátahu při rozjíždění jednotlivých kvaltů, aniž ba se motor musel točit.
Další změnou , kterou každý zná, je nakopnutí výkonu, spíše krouťáku kolem 4500 ot. Bez klapek nastává tento kopanec již ve 3800 ot ale samozřejmě v menší intenzitě a le se stejnoměrným nárůstem do těch 4500 ot. což je velice dobré že se tato křivka u vrcholu zplošťuje ve větším rozsahu otáček. /S klapkama je to ovlivněno dvakrát, mapou ŘJ a pak ty klapky ovládané podtlakem, tam pak neví levá co dělá pravá, a dochází k těm hrbům na výkonových křivkách/
STK a emise.- v tomto případě je strach nepodstatný , protože při volnoběhu, pak na 1500 ot a 3000 ot jsou emise na polovičních hodnotách předepsaných Fordem. V mém případě na to čučeli jak je to možný, že to nemůže být ten samý motor. Na to vytočení motoru bez klapek, tím pádem s max průměrem sání jde do motoru skoro nic paliva , horší by to bylo v těchto otáčkách ale na brzdě při zátěži, volnoběh a 1500ot špatné ale na 3000ot pohoda.
A toto je důvod, chceteli kouzlo, proč projdete emise bez jakých koliv problémů.
Zde ale většina hledí hlavně na výkon a spotřebu.
První rok s klapkama spíše ježdění - ohmatávání auta se spotřebou 8,5 L /100km rozdíl zima léto jsem tehdy neměřil.
Po demontáži klapek - střídavo klidná jízda a ostrá sportovní se spotřebou 8,3L/100km a o litr v zimě více. Tak i spotřeba klesla o 0,3L ale je to zkreslený, protože tehdy když jsem jezdil pomalu, bych jezdil jako nyní, tak to bude minimálně o litr více.
Ještě jedno pozitivum tato demontáž má, větší rozdíl v úspoře při klidnější jízdě na úsporu, ikdyž horní spotřeba nenarostla spíše šla dolů. I ve městě drbačkama na semaforech 10L/ 100km nepřelezu, v zimě 11L.
TOTO JSOU MÉ ZKUŠENOSTI A NE , KÁMOŠ MECHOŠ ŘÍKAL.
Klapky mám vymontovaný skoro rok, najeto přes 23 tis. km.
Proč tam ty klapky jsou - při menší zátěži motoru / jsou otevírány podtlakem/ nahrazují menší průměr sání a tím zvýšení rychlosti proudění vzduchu pro lepší promíchání směsy ,hlavně v nízkých otáčkách a tím snížení emisí
V tomto případě však nastupuje taky negativum, že motor je v otáčkách kolem 2000-2500 tupý a o nějakém výkonu se nedá mluvit. Lamda při malém průtoku vzduchu přivřitýma klapkama více benzínu do motoru nepustí.
Pozitivum je jen jedno, že vás bude hřát u srdce přesvědčení, že během jízdy bude váš miláček vypouštět méně emisí, což na tyto mediální šruby sází i výrobce.
Nebudu zde popisovat, jaká drbačka a jaké prodloužené nástavce je třeba pro demontáž a montáž paroží je třeba. Někteří vyměňují za nové klapky, druzí celé zpevněné uložení v novém paroží. Můj názor je ten, že když to budu mít již rozebraný, tak bych tam žádné klapky nedával. Vysvětlím níže.
Domělé poruchy chodu motoru dávané za vinu vymontovaným klapkám
Žádný vliv na chod motoru a volnoběhu, klapky nemají!!!!!!
Volnoběžné otáčky - špatný benzín, zanesený ventil volnoběhu, svíčky, kabely
Špatně do otáček - lambda, čidlo kliky a vačky, teplotní čidlo dále ucpaný přívod paliva a ve výfuku zkolabované přepážky - přicpaný.
Malý výkon - přiškvařené pístní kroužky - malé tlaky , podpálené ventily, špatná volba svíček.
Hodně žere - nohama a hlavou, jinak lambda a hlavně teplotní čidlo
Bez klapek-
Volnoběh - nastartuje na jedno protočení v jakémkoliv počasí
Výše volnoběžných otáček záleží na venkovní teplotě , nad nulu kolem 1150 ot a pod nulou kolem 1250 - 1300. Nechávám zahřát na místě než klesnou otáčky volnoběhu na 1000 ot. Po zahřátí slezou na 850 a drží jako kdYž se díváte na fotku otáčkoměru / pozor ale na kvalitní benzín, tam mohou trochu houpat/.
Změna chování motoru.
Již při drcnutí na plyn od volnoběhu, okamžitě motor ostře reaguje, což s klapkama se rozmýšlel. Ve zmiňovaných otáčkách 2000 - 2500 je znatelný nárůst výkonu - motor lépe dýchá a reaguje za plynem, což je znatelné hlavně při zátahu při rozjíždění jednotlivých kvaltů, aniž ba se motor musel točit.
Další změnou , kterou každý zná, je nakopnutí výkonu, spíše krouťáku kolem 4500 ot. Bez klapek nastává tento kopanec již ve 3800 ot ale samozřejmě v menší intenzitě a le se stejnoměrným nárůstem do těch 4500 ot. což je velice dobré že se tato křivka u vrcholu zplošťuje ve větším rozsahu otáček. /S klapkama je to ovlivněno dvakrát, mapou ŘJ a pak ty klapky ovládané podtlakem, tam pak neví levá co dělá pravá, a dochází k těm hrbům na výkonových křivkách/
STK a emise.- v tomto případě je strach nepodstatný , protože při volnoběhu, pak na 1500 ot a 3000 ot jsou emise na polovičních hodnotách předepsaných Fordem. V mém případě na to čučeli jak je to možný, že to nemůže být ten samý motor. Na to vytočení motoru bez klapek, tím pádem s max průměrem sání jde do motoru skoro nic paliva , horší by to bylo v těchto otáčkách ale na brzdě při zátěži, volnoběh a 1500ot špatné ale na 3000ot pohoda.
A toto je důvod, chceteli kouzlo, proč projdete emise bez jakých koliv problémů.
Zde ale většina hledí hlavně na výkon a spotřebu.
První rok s klapkama spíše ježdění - ohmatávání auta se spotřebou 8,5 L /100km rozdíl zima léto jsem tehdy neměřil.
Po demontáži klapek - střídavo klidná jízda a ostrá sportovní se spotřebou 8,3L/100km a o litr v zimě více. Tak i spotřeba klesla o 0,3L ale je to zkreslený, protože tehdy když jsem jezdil pomalu, bych jezdil jako nyní, tak to bude minimálně o litr více.
Ještě jedno pozitivum tato demontáž má, větší rozdíl v úspoře při klidnější jízdě na úsporu, ikdyž horní spotřeba nenarostla spíše šla dolů. I ve městě drbačkama na semaforech 10L/ 100km nepřelezu, v zimě 11L.
TOTO JSOU MÉ ZKUŠENOSTI A NE , KÁMOŠ MECHOŠ ŘÍKAL.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- DavidF
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 14.01.2010 23:05
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
doplnil bych, že problém s volnoběhem může způsobovat i nějaká netěsnost v sání, prasklá hadička, špatné těsnění apod...
Mondeo kombi 2.0 Ghia 8/2002
- Spyke
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 04.10.2010 19:55
- Bydliště: Prostějov
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Pokud mají klapky takový negativní vliv na průběh toč. momentu, zhoršují reakci na plynový pedál, tak se divím, že je tam vůbec někdo po demontáži vrací zpět a mění za nové. Taky to zkusím, ale nechce se mi znova sundávat, tak je jen otevřu a odpojím od podtlaku a uvidím, jestli to bude mít takový vliv, jak říkáš. Není nad vlastní zkušenost. Pokud ovšem nevíš, tak informace od "kámoše mechoše" jsou taky dobrá inspirace.
Ford Mondeo 2.0i/107 kW rok 2002 Ghia
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
On je tam každý vrací jen ze strachu z emisí na STK. 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Junior
- Příspěvky: 228
- Registrován: 02.03.2009 21:29
- Bydliště: v horách na severu
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
hele neprovokuj
já teda rozhodně ne. Emise si dokážu zajistit i bez katu.. 


FM 01 kombi,107kW. ...à essence
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 23.01.2011 13:33
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Ahoj,
koupil jsem si Mondeo MK3 a potreboval bych zkontrolovat/pripadne vyndat klapky, nevite prosim o nejakem mechanikovi ktery by to zvladl? Jezdim do servisu kde o tom nic nevedi a nerad bych aby udelali vic skody nez uzitku. Jsem z Rican u Prahy, ale neni problem dojet kamkoliv.
koupil jsem si Mondeo MK3 a potreboval bych zkontrolovat/pripadne vyndat klapky, nevite prosim o nejakem mechanikovi ktery by to zvladl? Jezdim do servisu kde o tom nic nevedi a nerad bych aby udelali vic skody nez uzitku. Jsem z Rican u Prahy, ale neni problem dojet kamkoliv.
Mondeo MK3 2001 2.0 107kW
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
To mě přišlo, kontakt jsem odmazal.
Zdravím, omlouvám se předem za nevyžádanou poštu, ale na fora se neregistruju.
Musím s tebou jenom souhlasit, co se týká tvého článku ve foru
na http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=360 ze dne 22.1.2011.
A taky vidím, že máš na chlup stejnou káru jako já a seš Brňák, takže máš moje sympatie.
I já jsem vyndal klapky koncem léta (drbačka) a vše je v naprosté pohodě a na emisích v prosinci
byly hodnoty poloviční !!! než předepsané.
Ještě jednou se omlouvám a zdravím



Zdravím, omlouvám se předem za nevyžádanou poštu, ale na fora se neregistruju.
Musím s tebou jenom souhlasit, co se týká tvého článku ve foru
na http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &start=360 ze dne 22.1.2011.
A taky vidím, že máš na chlup stejnou káru jako já a seš Brňák, takže máš moje sympatie.
I já jsem vyndal klapky koncem léta (drbačka) a vše je v naprosté pohodě a na emisích v prosinci
byly hodnoty poloviční !!! než předepsané.
Ještě jednou se omlouvám a zdravím






BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Nováček
- Příspěvky: 143
- Registrován: 18.01.2010 22:23
- Bydliště: JM
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
nevíte někdo - když se odpojí ta podtlaková hadička zůstanou klapky otevřený nebo přivření?
Mondeo 2.0 Duratec HE 2005 hatchback GHIA+
Galerie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 73&t=19266
_________________________________
dříve: Sierra´89 2.0i ,Escort´93 1.6i,Mondeo´93 2.0i,Scorpio´96 2.3i,Escort´97 1.6i
Galerie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 73&t=19266
_________________________________
dříve: Sierra´89 2.0i ,Escort´93 1.6i,Mondeo´93 2.0i,Scorpio´96 2.3i,Escort´97 1.6i
- Spyke
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 04.10.2010 19:55
- Bydliště: Prostějov
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Podtlakem se otevírají, takže zavřené. Pokud je chceš mít pořád otevřené, tak je musíš zajistit, aby se ti nevraceli do polohy, kdy jsou zavřené a nebo je odpojit úplně od podtlakového regulátoru a zase zajistit.
Ford Mondeo 2.0i/107 kW rok 2002 Ghia
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 23.01.2011 13:33
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Tak sani mam dole. Klapky vymlety, rad bych je vyhodil, ale zajima me jak to resite s tesnenim? Na tom domecku je O krouzek a prijde mi ze kdyz tam nebude ten domecek tak tam to tesneni bude blbe drzet. Jak to mate vyreseny?
Mondeo MK3 2001 2.0 107kW
- DavidF
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 14.01.2010 23:05
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
už to tu myslím zaznělo - klapky vyhodit a nechat domečky+osu
já tedy kupoval nový klapky, nemám rád, když je něco jinak než to Henry stvořil
i když třeba blbě 
já tedy kupoval nový klapky, nemám rád, když je něco jinak než to Henry stvořil


Mondeo kombi 2.0 Ghia 8/2002
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti