Stránka 27 z 41
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 14.02.2015 21:33
od vitr73
ja tam uz vic nez rok na hadici od hlavy mam oddechovej filtr...nejspis podle ceny je z nejakeho minibiku...a jak rikam hadici z kliky mam do airboxu...
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 14.02.2015 21:35
od ballu
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 14.02.2015 21:36
od Cimi
a když od ventilku klikovky vyvedu hadici a spojim T spojkou odvětráním hlavy a vyvedu to do filtru pude to? pokud by nebyl jinej problém tak bych do sání pokudmožno nic nenapojoval.Pochopil jsem že čim víc tam toho jde tim je to horší zátěž (až na odvětrání z nádrže to jsem vrátil protože mi záhadně
narostla spotřeba)
jsem lajk takže co si nepřečtu to nevim a zatím jsem četl dvě verze jedna jak píšete že motor si odfoukne z klikovky co uzná za vhodné a druhá verze co sem četl že je zapotřebí podtlaku sání aby se to z toho prostoru dostalo a proto se ptam radeji jak debil desetkrát než si zkurvim auto.
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 14.02.2015 21:41
od Bullitt
Ideálně si zadat do googlu "positive crankcase ventilation" (což je celý tenhle systém odvětrání používaný u většiny aut) a zvolit vyhledání obrázků. Tam je krásně vidět, jak to celý funguje, včetně toho ventilku. Na volnoběh (velký podtlak v sání) to nemá výpary odsávat právě proto, aby nekolísaly volnoběžný otáčky.
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 14.02.2015 21:49
od Cimi
tak tam by měla být lineární závislost s rostoucími otáčkami roste i tlak v crankcase který je třeba někam odfouknout (nejlépe tedy jinam než zpět do sání)
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 14.02.2015 22:05
od stano.
Ale no, tam nie je vyveva. Co by precucala litre vzduchu za minutu. Je tam aj kanalik a samotne vedenie v bloku zabranuje, aby to cucalo olej samotny. Skor to potiahne vodnu paru, spaliny (plyn) a ostatny plynny bordel. A tekuty ostatok z toho kanalu stecie dole.
A opakujem, nie je to vyveva, ani to neprehana vzduch. Ked aj zavrie klapku, potiahne trosku plynov, ale to je vsetko. Viacej netaha, do bloku sa vzduch neprisava, takze do sania viacej nenatiahne. A zas cez kruzky nevali prud spalin. A ked hej, tak ako pisal vitr, vtedy je odvetravanie najmensi problem.
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 14.02.2015 22:19
od Cimi
:Domluvte mou demenci našel jsem tenhle obrázek jako schématické znázornění celého systému. Z obrazku bych to pochopil tak že přes víko si to saje čerství vzduch (přes tu houbičku v airboxu) a tento vzduch jde dolu do crankcase a přes PCV valce tedy zpět do sání? chci tomu rozumět a né se jen na půl domnívat

Re: Problém s otáčkami
Napsal: 15.02.2015 08:18
od vitr73
..kdyz to vemete logicky tak kdyz pisty uz netesnej a fouka to dolu spaliny tak tenhle druh odsavani je v podstate EGR bez jakehokoliv rizeni...a ja osobne EGR nemam rad a zatim jsem ho vzdy na vsem vyradil..i brachovi na seatu...tak proc bych ho mnel trpet na svem aute?
...nee vazne ted....tak jak to mam ted ja je to zcela urcite "ekologicke" kdyz jsou pary oleje odsavany do sani a projdou znovu ohnem...taky jsem mohl mit rozum a dat to jen do oddechoveho filtru(jako na WRC) a klidne to nechat vycudit ven do ovzdusi...
a stejne je to blbost u motoru co uz fouka dolu....u motoru co uz netesni tak se to chova jako kompresor do sani...v atmosferickem sani je vzdy podtlak...trebaa malej ale je!! ..no a v tu chvilku kdy uz motor fouka dole tak tam je pretlak(opotrebenim stale stoupa) a tudiz na volnobeh je saci potrubi pred klapkou preplnovano tlakem z motoru....a to asi dobre nebude kdyz jednotka nevi ..kolik vzduchu(spis koure) to tam nacpe...
no mne se to nelibilo tak jsem to predelal...nic vic nic min
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 15.02.2015 08:21
od vitr73
a prez viko si to nemuze sat vzduch do bloku...kdyz je tam vetsi tlak nez je venku....vsak sundej z hlavy hadici a dej pred ni ruku...fouka a nebo ruku pricucne? ..
myslim ze neni potreba zvetsovat spotrebu oleje jeho odsavanim ...je dulezite aspon trosku odsavat hlavne vodu a vodni pary zkondenzovane prez noc v motru a nasledne rozmychyne v oleji...odparovat se zacne voda v oleji az kdyz je olej aspon na 120 stupnich....aby z toho za chvilku nebyla emulze-hlavne kdyz je motor pouzivan na kratke jezdeni kde se olej ani neohreje na vic nez 100 stupnu...
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 15.02.2015 10:29
od stano.
Ved ano. Na to to tam je

Re: Problém s otáčkami
Napsal: 15.02.2015 10:59
od Cimi
vitr73 píše:a prez viko si to nemuze sat vzduch do bloku...kdyz je tam vetsi tlak nez je venku....vsak sundej z hlavy hadici a dej pred ni ruku...fouka a nebo ruku pricucne? ..
myslim ze neni potreba zvetsovat spotrebu oleje jeho odsavanim ...je dulezite aspon trosku odsavat hlavne vodu a vodni pary zkondenzovane prez noc v motru a nasledne rozmychyne v oleji...odparovat se zacne voda v oleji az kdyz je olej aspon na 120 stupnich....aby z toho za chvilku nebyla emulze-hlavne kdyz je motor pouzivan na kratke jezdeni kde se olej ani neohreje na vic nez 100 stupnu...
no to sem potřeboval vědět. prostě zaslepim 2 díry co vedou do sání z toho téčka hadic.. a na ventilek nasadi hadici a vyvedu jako to máš ty do boxu a stejně tak tam můžu a nebo nemusim přivést odvětrání z víka. bude to takovej kompromis než to vyvádět do vzduchu přes minifiltřík ( a nebo je ještě řešením mezi to vrazi OCT
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 15.02.2015 11:19
od vitr73
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 15.02.2015 12:11
od vitr73
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 15.02.2015 12:12
od stano.
Re: Problém s otáčkami
Napsal: 15.02.2015 12:17
od vitr73
uz to tak resim...neboj...tak o obede normalka..
