Baterie / autobaterie / nabijecka
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3743
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Sentíkův FoFo ST 2.3EB + Puma ST Line X 1.0EB
Známej má tuším taky CTEK vlastně po celej rok připojenou na starší BMW a do toho posledního režimu přechází až po x dnech, má to připojený vlastně pořád.
Já bych to připojoval jen jednou za x tejdnů, předpokládám, že stačí třeba od rána do večera.
Vybírám právě mezi 5,7 nebo 10. Nebráním se tý výkonnější....
Ty cenový rozdíly nejsou velký. Neměl jsem nikdy potřebu auto doma nabíjet, tak snad moje představa připojení jednou za čas na celej den neni úplně zcestná
(EDIT: Nemůžu mít připojenu neustále při zazimování, elektriku ke garáži dotáhnu těch 100m až příští sezonu .. snad .. možná.. asi .. spíš ne )
Já bych to připojoval jen jednou za x tejdnů, předpokládám, že stačí třeba od rána do večera.
Vybírám právě mezi 5,7 nebo 10. Nebráním se tý výkonnější....
Ty cenový rozdíly nejsou velký. Neměl jsem nikdy potřebu auto doma nabíjet, tak snad moje představa připojení jednou za čas na celej den neni úplně zcestná
(EDIT: Nemůžu mít připojenu neustále při zazimování, elektriku ke garáži dotáhnu těch 100m až příští sezonu .. snad .. možná.. asi .. spíš ne )
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9412
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sentíkův FoFo ST 2.3EB + Puma ST Line X 1.0EB
Přesně takhle jí používám, cca jednou za 14 dní ji připojím a většinou až je nabitá, tak jí odpojím. Někdy jí nechám i třeba 3 dny připojenou a prostě si to udržuje samo napětí, když je plně dobitá. Velký + vidím v té teplotní kompenzaci, s lidl nabíječkou sem mohl dobíjet 1-2 týdny s ctekem 2-3 týdny. Na baterce mám přidělaný ten jejich konektor a vyvedený ven z kastlíku což je fakt super, protože to nemusím pokaždé oddeklovávat. MXS 10 nemá kompenzaci bohužel.
Délka nabíjení trvá podle toho jak moc máš baterii vybitou a v jakém jí máš stavu, baterie co je před smrtí je nabitá třeba za 2 hodiny, jelikož už nemá kapacitu.
Délka nabíjení trvá podle toho jak moc máš baterii vybitou a v jakém jí máš stavu, baterie co je před smrtí je nabitá třeba za 2 hodiny, jelikož už nemá kapacitu.
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5087
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Sentíkův FoFo ST 2.3EB + Puma ST Line X 1.0EB
MXS 10 ma teplotni cidlo pro kompenzaci teploty, podle me je rozdil akorat v nabijecim proudu a MXS 10 ma rezim podpurneho zdroje. MXS 10 je podle me zbytecna na bezne velke baterie.
Ja mam Bosch C7 a jsem spokojen. Podobne jako ten CTEK ma taky rekondicni rezim pro nabijeni uplne vybite baterie (uz jsem vyuzil) a umi taky rezim zdroje (jako MXS 10).
Ja mam Bosch C7 a jsem spokojen. Podobne jako ten CTEK ma taky rekondicni rezim pro nabijeni uplne vybite baterie (uz jsem vyuzil) a umi taky rezim zdroje (jako MXS 10).
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3743
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Sentíkův FoFo ST 2.3EB + Puma ST Line X 1.0EB
V popisu jsem právě čidlo viděl /někde/ i u MX10, nebyl by to pro mne ale rozhodující parametr - pokud ta MX5 stačí, budu jedině rád, je to cenově fakt super.
Pokud to ta 10 nabije o dost rychleji, tak mi nevadí si ale zase připlatit... To by mi za to stálo, to je pro mne důležitější parametr
Pokud to ta 10 nabije o dost rychleji, tak mi nevadí si ale zase připlatit... To by mi za to stálo, to je pro mne důležitější parametr
A tohle je příjemnej bonus, kdyby náhodou.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3002
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Sentíkův FoFo ST 2.3EB + Puma ST Line X 1.0EB
Taky mám zkušenost s těma z Lidlu (více kusů, více generací) a i C-Tek mxs 5 new.
Ja chtěl tu 5 (proud 5A max) kvůli režimu pro malý baterie (motorky). Asi jediná zásadní výhoda C-Teka je ta teplotní kompenzace nabíjecího napětí. Navíc po znovupřipojení si pamatuje poslední režim z minula a v něm pokračuje. Lidl zůstane viset ve stand-by.
Z uživatelského hlediska mi přijdou srovnatelné, detailní měření jsem nikdy nedělal - neměl jsem potřebu, ale jsem si vědom, že Lidl neumí dostat baterku do stavu 100% nabití. I tak mi ale baterky nabíjeny Lidl nabíječkou fungují roky. V zimě připojím , když si vzpomenu, odpojím, když si vzpomenu y připojím.Za cenu 349,- nemá chybu.
C-Tek má hezký příslušenství, kabely, držáky, prodloužení, člověk nemusí nic bastlit, konektory vodě odolné.
Na nabíjení baterií v autech 5A v pohodě stačí. Já používám režim na motorku (0.8A) i na auta, když stojí (týden, dva...).
Jinak dle p. Čepka (Baterie Čepek) prý ani C-Tek není vhodný pro trvalé připojení (míněno více než cca 10 dní) - nabíječka prý dokáže baterku "ucyklovat". To ale nejsem schopen podchytit, ačkoli mívám nabíječky připojené týdny, měsíce.
Tohle se tě ale teda stejně netýká...
Ja chtěl tu 5 (proud 5A max) kvůli režimu pro malý baterie (motorky). Asi jediná zásadní výhoda C-Teka je ta teplotní kompenzace nabíjecího napětí. Navíc po znovupřipojení si pamatuje poslední režim z minula a v něm pokračuje. Lidl zůstane viset ve stand-by.
Z uživatelského hlediska mi přijdou srovnatelné, detailní měření jsem nikdy nedělal - neměl jsem potřebu, ale jsem si vědom, že Lidl neumí dostat baterku do stavu 100% nabití. I tak mi ale baterky nabíjeny Lidl nabíječkou fungují roky. V zimě připojím , když si vzpomenu, odpojím, když si vzpomenu y připojím.Za cenu 349,- nemá chybu.
C-Tek má hezký příslušenství, kabely, držáky, prodloužení, člověk nemusí nic bastlit, konektory vodě odolné.
Na nabíjení baterií v autech 5A v pohodě stačí. Já používám režim na motorku (0.8A) i na auta, když stojí (týden, dva...).
Jinak dle p. Čepka (Baterie Čepek) prý ani C-Tek není vhodný pro trvalé připojení (míněno více než cca 10 dní) - nabíječka prý dokáže baterku "ucyklovat". To ale nejsem schopen podchytit, ačkoli mívám nabíječky připojené týdny, měsíce.
Tohle se tě ale teda stejně netýká...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5087
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Sentíkův FoFo ST 2.3EB + Puma ST Line X 1.0EB
Tu z Lidlu pouzivam taky na motorku (dobiti sem tam pres zimu), ale jinak treba na vybitou baterku se proste nechyta. To ten Bosch v pohode.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3002
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Sentíkův FoFo ST 2.3EB + Puma ST Line X 1.0EB
To je pravda, ta Lidl má totiž ještě 6V režim, takže v případě hlubokého vybití 12V baterie (někde tuším pod 7,5V - což se mezi různými generacemi té nabíječky trochu liší) nedetekuje správně 12V baterku. Jde to obejít chvilkovým připojením jiného zdroje 12V - nicméně je to takový drbání levou nohou za pravým uchem. U nabíječky jen na 12V tohle člověk neřeší.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23619
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
lidl dobije baterii na 6V a pak pokracuje dal na 12V ... spis mi u ni vadilo, ze neumi nabijet baterii pod 2V ... takze prechod na CTEK
(+ presunuti diskuze kam patri )
(+ presunuti diskuze kam patri )
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1820
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Hele, co vás žene dobíjet co 14 dní? To mooožná nějaký rozvozový auto, co v 1 ulici zastavuje 14x a pak jede do další a tam 15x. Ale při "běžném provozu"?
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9412
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Stojí mi v garáži a vyjíždím minimálně a dnešní auta mají trochu jinou elektro náročnost, než starý
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12953
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Ja by som tak vybite baterie vyradil a nepouzival.
Lidlova nabije na 13,8V. Ma to vyhodu v tom, ze ak je trvalo pripojena, netlaci do baterie cez 14V a nehrozi oxidacia dosiek.
Teplotnu kompenzaciu ma manualnu, a s tym suvisi aj nabitie na 100%. Ak potrebujes bateriu nabijat v zime vonku alebo ju v teple dotlacit na 100%, das tam rezim vlocky a nabija ju na 14,6V (ak si dobre pamatam).
Lidlova nabije na 13,8V. Ma to vyhodu v tom, ze ak je trvalo pripojena, netlaci do baterie cez 14V a nehrozi oxidacia dosiek.
Teplotnu kompenzaciu ma manualnu, a s tym suvisi aj nabitie na 100%. Ak potrebujes bateriu nabijat v zime vonku alebo ju v teple dotlacit na 100%, das tam rezim vlocky a nabija ju na 14,6V (ak si dobre pamatam).
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9412
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Stano v tomhle sem žil taky, ale fakt to tak bohužel není a ctek ji nabije o hodně víc než Lidl, jestli máš někde možnost tak to vyzkousej
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12953
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Lidl ju na vlocke nabije na vyse 14V, mam vyskusane.
Ak s tym autom z casu na cas jazdim a nebodaj tam nie je vypnuty smart charge, tlacit ju na 100% fakt nema zmysel.
Pri nabiti na 90% nesulfatuje ma dost energie v sebe a pri najblizsej jazde sa aj tak skonci na uplne inych hodnotach.
Ctek nemam doma. Nedava mi zmysel platit o 80eur za nabijacku viac, aby som mozno o par mesiacov predlzil zivotnost 90eurovej baterke. Financne to nevychadza.
Ak s tym autom z casu na cas jazdim a nebodaj tam nie je vypnuty smart charge, tlacit ju na 100% fakt nema zmysel.
Pri nabiti na 90% nesulfatuje ma dost energie v sebe a pri najblizsej jazde sa aj tak skonci na uplne inych hodnotach.
Ctek nemam doma. Nedava mi zmysel platit o 80eur za nabijacku viac, aby som mozno o par mesiacov predlzil zivotnost 90eurovej baterke. Financne to nevychadza.
- lewis
- Junior
- Příspěvky: 253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Ahoj, jak zde zmiňoval jenikHK - "Jinak dle p. Čepka (Baterie Čepek) prý ani C-Tek není vhodný pro trvalé připojení (míněno více než cca 10 dní) - nabíječka prý dokáže baterku "ucyklovat". To ale nejsem schopen podchytit, ačkoli mívám nabíječky připojené týdny, měsíce.
Tohle se tě ale teda stejně netýká..."
...tak na delší připojení a udržování baterií se hodí nabíječky od Victron Energy. K tomuto účelu mi byla doporučena. Mám 10A a stabilně namontovanou v garáži. Jinak jako přenosku mám už zmíněný Ctek 5A
Tohle se tě ale teda stejně netýká..."
...tak na delší připojení a udržování baterií se hodí nabíječky od Victron Energy. K tomuto účelu mi byla doporučena. Mám 10A a stabilně namontovanou v garáži. Jinak jako přenosku mám už zmíněný Ctek 5A
Naposledy upravil(a) lewis dne 06.11.2023 20:33, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red
Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red
Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1820
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Tak na trvalé připojení by stačil nějaký proudový zdroj, ne?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 2 hosti