Stránka 29 z 29

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 27.09.2021 11:38
od Anduril
Vsimnul jsem si asi nejake dalsi "optimalizace vyroby" - tlacitka zamykani/odemykani zmizela z vnitrni kliky dveri a prestehovala se na ovladac na madle dveri - nahradila tlacitka pro vyber leve/prave zrcatko. Ovladac zrcatek se sdruzil do jednoho joysticku.

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 27.09.2021 11:56
od Sentik
Tohle mi přijde i logický, dostat to vše na jedno místo... Je to tam vše po ruce a na jednom "panýlku", to chválim. (kam když nechceš, tak nesaháš, naopak u kliky člověk mačkal furt kde nechtel :oops: )

Je to tak stejný i v Pumě - což je dobrý, když mezi autama přeskakuješ. Jen to tlačítko na otvíraní oken je dost blízko těm ostatním.
Nedávno mi volala manželka, že má problém a po odemknutí se jí neodklopí zrcátka :oops:, jsem moc neprodapal panice, že by neco chcíplo, ale tak nějak správně odhadl, že omylem při otvírání okýnka u brány mačkla příklopení zrcátek .... To pak samo zcela správně zůstává aktivní i po příštím odemknutí/nastartování.

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 27.09.2021 12:01
od Anduril
Puma to ma taky celkem nove, takhle to nebylo puvodne (bylo to jak drive ve Focusu, tlacitka zamykani u kliky). Podle me chteli usetrit (mene tlacitek, o jeden modul a par cm dratu mene, levnejsi klika - nemusi resit LHD/RHD) :mrgreen: Ale je fakt, ze treba zrcatka by se mi nastavovala lepe tim joystickem, kde stranu volim otocenim joysticku.

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 27.09.2021 12:05
od Sentik
Tak zrovna tohle je věc, kterou obecně chválim ... nepřijde mi to jako šetření na nesprávným místě. Ovládací prvky pěkně u sebe a ještě stejný napříč modelama, to je něco, co se mi hodně líbí :palec_nahoru:

Stejně tak ovládání kolem panelu klimatizace - taky stejný.
Jediný, kde je to dost jiný jsou ovladače kolem řadičky (autom. parkování, stabilizace, S/S, u Pumy tam jsou ještě jízdní režimy), Focus to tam má řekl bych líp, Puma (asi kvůli nedostatku místa) trochu zmateně.

EDIT: Zrcátka se přiznám, že jsem nastavil jednou .. před rokem a něco a od tý doby na to nesahl, u druhýho auta to samý, akorat před par mesícema.... Si s tim příště pohraju a zavržu, když už to tam je :mrgreen:

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 27.09.2021 13:23
od milnick
Anduril píše: 27.09.2021 11:38 Vsimnul jsem si asi nejake dalsi "optimalizace vyroby" - tlacitka zamykani/odemykani zmizela z vnitrni kliky dveri a prestehovala se na ovladac na madle dveri - nahradila tlacitka pro vyber leve/prave zrcatko. Ovladac zrcatek se sdruzil do jednoho joysticku.
Mne prijde fajn, ze si to "natvrdo" pamatuje zrcatko, ktere si nastavoval naposledy. To mi prijde nevyhoda predchoziho, ze musis nejdriv zvolit tlacitky zrcatko k nastaveni. Prakticky hybu jen s pravym a pomalu po kazde na to zapomenu a divim se, ze se nehybe.

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 25.01.2023 10:36
od venca.mar.
Zdravím,měl bych dotaz,kdo má ST MK4,potřeboval bych vědět velikosti ráfků a pneu alternativní k R19 co je na autě,to znamená R18 a R17 jestli je možnost.Díky za odpověď.

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 25.01.2023 16:23
od Sentik
Oficiální údaje z VT:
235/35 R19 91Y ET55

variabilní provedení vozidla:
215/50 R17 91Y 7.0x17 50
215/50 R17 95Q M+S 7.0x17 50
235/40 R18 95Y 8.0x18 55

Tak snad stačí takhle :) ... opsáno z VT mojeho před FL, po FL verze s track výbavou tuším nemá vůbec 17ky kvůli větším brzdám.... (co jsem tak četl na zahraničních forech)
EDIT:
Upraven jeden překlep, samozřejmě 235/40

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 25.01.2023 16:33
od venca.mar.
Sentík díky,zajímá mě asi toto.Nevím jaký rozdíl je před Fl a Po Fl.

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 25.01.2023 16:35
od venca.mar.
Takže moje ypsilony 7Jx17 s gumama 215/50R17 na zimu v pohodě.Mám teď na nich letní 205/50.

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 04.12.2023 07:43
od ZaQik

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 22.12.2023 18:31
od lewis
Jojo...ZaQiku, právě proto jsem se rozhodl zakoupit poslední verzi fofíka...dokud je v prodeji . Jde opravdu o auto pro všechno. Především mě potěšil opravdu velkým zavazadlovým prostorem :palec_nahoru: , který mi připomíná mk1. Mohu porovnat...trojka na mě zase působí kvalitnějším zpracováním a tichostí motoru 1.0 ecoboosta a jízdy po dálnici. Hluk vnímám spíše ze zadní části. U čtyřky se zřejmě už šetří na detailech. Nechápu proč :? Ta celková velikost auta (je to vidět hlavně v motorovém prostoru) ve mě evokuje myšlenku, jako že tento poslední model focusu má trošku nahrazovat i mondeo :wink: Poslední kuga není dle mého názoru moc praktická...ale dobře se do ní leze :lol:. Jinak si u čtyřky hraju s odhlučňováním...zatím motorový prostor, nyní jsem objednal neorigo plastové podběhy a budu dál tlumit a tlumit..na těch plstěných co tam nyní montují by nic zřejmě nedrželo...nebo? Už to tu také někdo řešil? :wink:

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 25.04.2024 10:17
od kozelos
Měl jsem ted 10 dni půjčeného focuse 1.0 EB 92kW vyrobeneho 10/23, tak jen pár poznatků, třeba se budou nekomu hodit.

Jedina cesta mimo mesto byla v dešti, takže motor ani podvozek jsem nemel možnost uplne otestovat, ale hezky to sedí, zehli nerovnosti (16 kola). Na 1 krasny odpich, ve vyssich rychlostech pak to uvadá, nezkoušel jsem plne nalozeny, asi se s tim da. Na volnobeh to tak ztichne, ze mate pocit,ze to muselo chcípnout, od cca 2500rpm pak tak zajímave řve, ale libi se mi to.

+ nejnovější infotainment - nadšení - perfektně propojené s android auto - bere to asi gps auta a udaje o rychlosti ma asi taky z auta, bylo jedno,kde mam telefon, poloha vzdy presna a rychlost ve wazu real-time sla po 1kmh, android auto nezazdi cely sync, prostě super. A ta svižnost celeho systému! Na druhou stranu je ten tablet mozna az zbytečně velky
+ přišla mi hodně pohodlná sedacka (zkousel jsem ale jen ridice a nejdelší cesta byla hodinu
+ facelift opět lepší než před facelift, ale tak jsem to mel u vsech generaci focusu
+ prijemny nizky posez, zadny pitomy suv. To mi v smaxu trochu chybi, ale to je preci jen jine auto..
+ oproti smaxu me překvapilo male čelní sklo,rozhodně se bude snaz a rychleji cistit. Vyhled z auta ok
+ ježdění jsem si užil, je to takové.. asi nejlíp mi to shrnuje slovo mrštné. Ale srovnání ted mam proste s s-maxem
+ oproti smaxu spousta mista (a hadicek:-)) pod kapotou,vse krásně přístupné

- zmizely tlacitka, komplet ovládání "klimatizace" na tabletu - aspon, ze stale přístupné ve spodní listě. Ale ne vše je na jeden klik
- na displeji na budikach (tech zakladnich) mi sipka navigace (super, ze to ukazuje i navigaci android auta)pořad zakrývala část počítače
- nevim,zda je to bug, ale nebyl jsem schopen u stojiciho nastartovaneho auta odečíst údaje z palubaku, dokud jsem se nepřipoutal. Ten dialog ukazující připoutání odmítal zmizet
- precollision asist - bože, to je děs. Infarktove stavy. Zničehonic to začne červeně blikat a řvát. Stačí udělat vyhýbací manevr v ulici pri objíždění parkujiciho auta nebo se tomu nelibi ruzne předměty typu betonové zidky, ale nic z toho jsem se opravdu nechystal trefit a nebral jsem to kolem toho na centak. Ani jednou to neřvalo, ze bych si řekl, ze to bylo oprávněné
- takovy laciny dojem jsem mel pri otvírání dveří, ale asi je to jen dojem
- 5. dveře se otevírají hrozně pomalu,v podstatě pokaždé jsem těm pístům pomáhal ručně, abych vůbec dostal hlavu pod viko kufru.
- ukazatel max. povolené rychlosti na palubaku ukazoval velmi casto hovadiny. Nevim,jak je to v smaxu,řekl bych,ze ten kdyz nepřečte znacku na silnici, podava udaj z mapovych podkladu - jsem ve městě, da mi tam 50. Tady mi to prislo jako generátor nahodnych cisel
- všechno hrozně preposilovane -volant,brzdy... Ma to nejaky volič jizdnich režimů, rozdil mezi nimi jsem nepozoroval, doufal bych aspon,ze u sportovního režimu ztuhne řízení. Ne.

ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek