Motory Duratec bych vubec nezavrhoval

...Každý motor v každém autě má něco co se mu prostě sere častěji....
Duratec je motor který konstruován tak že má určitou spotřebu oleje. Já ve 170 000 km mám mezi výměnamy oleje spotřebu 1/2 až litr. Pokud si normální řidič co aspoň trochu rozumí technice, tak jednou za 2 týdny zvedneš kapotu a mrkneš na stav oleje.
Duratec v6 trpí na to že má mělkou vanu a pokud nehlídáš stav oleje a ten se dostane k minimu, tak se může třeba v táhlé zatáčce stát že nasaje vzduch a čusík....ale zas, všechno je to o tom kdo s tím jezdí. Dnes sou bohužel lidi co vubec neřeší nějakou vyměnu oleje po 15 000 a tyhle základní věcy a proto ty motory tak můžou dopadnout. Mám 2,0 a kdybych bral mondeo teď tak stopro tuhle 2,5, protože je to vynikající a spolehlívý motor . Ale svůj 2,0 mám moc rád
Klapky u u 1,8 a 2,0 duratecHe a to pouze do roku 2003 kdy proběhl první facelift měly problém s klapkami viz celé vlákno

Pokud koupíš před fl s tímhle motorem, tak není problém vyndat bez následků klapky ven a nou problemo
Ale viš jak....když koupíš zajíce v pytli, tak je jednou jestli máš naftu, benzin, hyperpohon a podobně, tak budeš solit
Jinak o duratecu je toho tu napsáno kupa, tak stačí víkend počíst a je to.....