Stránka 4 z 12

Re: Vysoká spotřeba oleje

Napsal: 25.02.2010 09:17
od ballu
Puk: dej tam celý obsah nového oleje 10W40 po rýsku. Pak jen kontroluj úbytek, o kolik se to zlepšilo. Když bude změna velká, tak jen udělat gufera na ventilech. V případě menší změny, kašli na přetěsňování a sežeň druhý motor z bouračky. Motory s 200 tisíci a výše s těmito problémy mohou vděčit špatnýmu oleji na způsob jízdy a to A1 5W30 kdy zde málo si přizná, že je nalíván do fordu jen pro dodržení emisí a maže na hraně. Motory jsou dělaný na dnešní technologii odlévání pístů, kdy dosáhnou vůle píst - válec 0,01-0,02 mm, což se dříve pro tepelnou roztažnost nedokázalo a musela být tato vůle 0,1mm a více. Proto při malé vůli je dostačující A1 5W30 který hlavně snižuje emise ale zvyšuje spotřebu oleje. Zvětšením tloušťky oleje na stěnách použitím A3 10W40 motor zatěsníš, krom netěsnosti na guferech. Vím že co jsem napsal bude pro ty, kteří jsou odchovaný manuálem nepřijemné, ale je to holá pravda z praxe. Všechny oleje mažou přibližně stejně, jen se liší přísadami pro stabilitu hodnot normy, odolnost proti teplotám, spalinám atd. :(

Re: Vysoká spotřeba oleje

Napsal: 25.02.2010 10:09
od Puk*
ballu: Ahoj, diky za radu. Asi půjdu touto cestou, protože mám takový špatný pocit, že se motor rozdělá a bude úplně totál na GO a mechanik mi bude postupně volat co všechno se ještě musí udělat a kolik ještě musím připlatit. Myslíš že si pomůžu i tou výměnou svíček za originální?

Re: Vysoká spotřeba oleje

Napsal: 25.02.2010 15:34
od Libor71
já tam mám přímo od forda ( NGK) a nemá to žádný význam :twisted:

Re: Vysoká spotřeba oleje

Napsal: 25.02.2010 16:49
od kaminek
ballu píše:Puk: dej tam celý obsah nového oleje 10W40 po rýsku. Pak jen kontroluj úbytek, o kolik se to zlepšilo. Když bude změna velká, tak jen udělat gufera na ventilech. V případě menší změny, kašli na přetěsňování a sežeň druhý motor z bouračky. Motory s 200 tisíci a výše s těmito problémy mohou vděčit špatnýmu oleji na způsob jízdy a to A1 5W30 kdy zde málo si přizná, že je nalíván do fordu jen pro dodržení emisí a maže na hraně. Motory . :(
Balu,jako by jsi mluvil i za mně,do mýho auta 5w30 A1/B1 taky už dávno nesmí , mám takový tušení že ti kluci kteří v zimě nemůžou nastartovat a nebo až na x pokusů a přitom tvrdí ,že mají vše v pořádku , můžou poděkovat právě tomuto oleji , který to někdy prostě neumazal.

Re: Vysoká spotřeba oleje

Napsal: 25.02.2010 17:14
od ballu
kaminek: jen píši ze zkušenosti, nehledě na to, že tuto věc potvrdila nová studie výzkumného ústavu Praha. Oleje typu A1 mažou do určitého opotřebení a zátěže motoru, pak tlak na píst a kroužky roztrhá a smaže olejový film, zvýší se obsah paliva v oleji více jak 4% a motor jde pomalu do kopru zrychlujícím se opotřebením. Jeho záchranou je jeho výměna po 8 - 10 tis. km u stávajícího oleje A1, což nedoporučuji, nebo změna na A3, a motor naběhá dalších hafo km. 8O

Re: Vysoká spotřeba oleje

Napsal: 25.02.2010 19:12
od jednaminus
ballu
dá se ta studie nekde na netu najít?

Re: Vysoká spotřeba oleje

Napsal: 25.02.2010 20:27
od junior
Ballu - strejčku, dva dotazy od kolika kilometrů je teda lepčí tam začít lejt 10w40 A3 ??? (mám najeto 150tkm) a platí to teda i pro benzína i pro naftózu???

Re: Vysoká spotřeba oleje

Napsal: 25.02.2010 20:48
od koumess
taky mažu plnotučnými mazivy A3 .... ale pssssst... :D jak se do toho opřou třepači s manuálem po vzoru toho kazatele z orgu tak zas bude dusno :lol: ....

Puk*
prosímtě ty svičky stou spotřebou nijak nesovisí. Prostě obvykle tyhle problémy mívaj motory s 300 a více tisíci km. Se spotřebou oleje co uvádíš to krom těch gufer na ventilech vypadá i na zapečené kroužky. Což nakonec představuje GO hlavy + kroužky, to je tak 15 - 20tis. kč

Re: Vysoká spotřeba oleje

Napsal: 25.02.2010 21:01
od kaminek
Juniore,ptáš se Ballu od kolika km máš přejít na olej 10W40 ? Velice jednoduchá odpověď ,až ti to začne žrát olej(nemyslím tím 0.1L na 1 000km a poč 10W? To je snad jasný. Ddruhá odpověd je, že to platí jak pro benzín tak pro naftu. A ACEA A3 můžeš nalít téměř do jakýhokolif motoru ,ale A1... jen do některých . Taková Alfa R.by se s A1... příští výměny asi ve zdraví nedožila.

Re: Vysoká spotřeba oleje

Napsal: 25.02.2010 21:23
od junior
to Kaminek: díky díky :D ptám se jen tak informacijně, páč před mondeem jsem měl wochcávku 1.9sdi a ta nežrala oleje ani kapku a měla natočenejch 350tkm a teď mám 1.8mondí a mezi dvěma výměnama mi "zmizlo" cca 1/2 litru oleje, což mě zaskočilo.
Jinak jsem původně kuchař, takže rozeznávám spíše rozdíly mezi olejema na vaření ale rozdíl mezi 5w30 a 10w40 a rozdíl mezi polo a plnosyntetikou mi neříká vůbec nic :oops: :oops: :oops:

Re: Vysoká spotřeba oleje

Napsal: 25.02.2010 21:30
od koumess
junior: :) je to podobné,čím pozděj se to začne pálit tím lépe :D

Re: Vysoká spotřeba oleje

Napsal: 25.02.2010 21:36
od junior
ahááá, takže v půlce životnosti oleje přecedit a kapku dolejt a můžu smažit dvakrát tolik :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: jaj kdyby mě hygiena slyšela :twisted: :twisted:

Re: Vysoká spotřeba oleje

Napsal: 26.02.2010 08:13
od ballu
Není pravidlo, že olej musí být 10W40 A3/B3 ale 5W30 A3/B3. Hodnoty 10W nebo 5W se dávají podle venkovní teploty. Z mé strany je ale výhodnější ten 10W. Ta norma A1/B1 je udávaná z roku 96 a nyní je 2010 což nějak výzkum olejů pokročil.
Tady dávám úryvek z článku , který bude pro všechny srozumitelný.

Důsledky zvýšeného obsahu paliva v oleji
Ve většině případů je jediným, ale o to závažnějším důsledkem snížená viskozita motorového oleje. V dřívějších dílech tohoto seriálu již bylo uvedeno, že nižší viskozita olejů znamená úsporu paliva. Toho využívají tzv. lehkoběžné oleje. Všechno má ale své hranice. Příliš nízká viskozita olejů už znamená příliš tenký mazací film, který má malou únosnost. Celistvost mazacího filmu se potom lehce poruší. Výsledkem je, že se zvyšuje opotřebení motoru, které je tím větší, čím je vyšší obsah paliva v oleji a tím i nižší viskozita.
Na obrázku 1 je uveden vliv obsahu benzinu a nafty na viskozitu motorového oleje. Z obrázku jsou zřetelné tři věci. Za prvé: benzin má na viskozitu oleje větší vliv než nafta. Tento vliv je navíc zesílen i střihovou nestabilitou olejů v zážehových motorech. Za druhé, u zážehových motorů jsou 4 % benzinu v oleji opravdu maximem, kdy je olej na hranici použitelnosti. V případě lehkoběžných olejů typu ACEA A1/B1 či A5/B5, které mají již počáteční viskozitu posazenu níže, by i 4 % benzinu představovaly zřejmě vážný problém.
A nakonec to nejzajímavější. Zvýšený obsah paliva v oleji není jen teoretickým "žvaněním", ale reálným nebezpečím u 5 – 7 % osobních automobilů se zážehovým motorem. Pro vznětové motory osobních automobilů spolehlivá data chybí. Jednotlivé body uvedené na obr. 1 představují reálné motorové oleje odebrané v autoservisech při výměně olejů. Mezi vzorky olejů byly nalezeny i takové, v nichž obsah benzinu překračoval všechny povolené meze (až 11 % benzinu v oleji!) a jejichž viskozita v žádném případě nedávala záruku uspokojivého mazání.
A proč se tedy ford brání jinému, jednoduché, konkurence a problém s emisema, tak raději ať se motor odrovná, emise splní, majitel po 150 tis. km prodá do česka a zákazník u nás zaplatí GO.Pak se budou majitelé hádat, co motor odrovnalo, většinou přetočený tacho, ale jak vidíte, nemusí být pravda, udělá to ekologický olej A1 8O

Zde je vše.
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare

Re: Vysoká spotřeba oleje

Napsal: 26.02.2010 17:29
od DavidF
hmm, už vidim to dilema až budu měnit olej :|
zatim tam mám z dojčlandu dle štítku 5W30 Shell Helix Ultra Extra A3/B4

Re: Vysoká spotřeba oleje

Napsal: 26.02.2010 19:10
od andre.magnat.toulenu
já mám teď 145t. km a za 8t km budu zase měnit olej.takže místo oleje co tam ted mám: Castrol 5W30 A1 mám dát 10W40? např. http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... -1-litr-8/ ? :?