Není pravidlo, že olej musí být 10W40 A3/B3 ale 5W30 A3/B3. Hodnoty 10W nebo 5W se dávají podle venkovní teploty. Z mé strany je ale výhodnější ten 10W. Ta norma A1/B1 je udávaná z roku 96 a nyní je 2010 což nějak výzkum olejů pokročil.
Tady dávám úryvek z článku , který bude pro všechny srozumitelný.
Důsledky zvýšeného obsahu paliva v oleji
Ve většině případů je jediným, ale o to závažnějším důsledkem snížená viskozita motorového oleje. V dřívějších dílech tohoto seriálu již bylo uvedeno, že nižší viskozita olejů znamená úsporu paliva. Toho využívají tzv. lehkoběžné oleje. Všechno má ale své hranice. Příliš nízká viskozita olejů už znamená příliš tenký mazací film, který má malou únosnost. Celistvost mazacího filmu se potom lehce poruší. Výsledkem je, že se zvyšuje opotřebení motoru, které je tím větší, čím je vyšší obsah paliva v oleji a tím i nižší viskozita.
Na obrázku 1 je uveden vliv obsahu benzinu a nafty na viskozitu motorového oleje. Z obrázku jsou zřetelné tři věci. Za prvé: benzin má na viskozitu oleje větší vliv než nafta. Tento vliv je navíc zesílen i střihovou nestabilitou olejů v zážehových motorech. Za druhé, u zážehových motorů jsou 4 % benzinu v oleji opravdu maximem, kdy je olej na hranici použitelnosti. V případě lehkoběžných olejů typu ACEA A1/B1 či A5/B5, které mají již počáteční viskozitu posazenu níže, by i 4 % benzinu představovaly zřejmě vážný problém.
A nakonec to nejzajímavější. Zvýšený obsah paliva v oleji není jen teoretickým "žvaněním", ale reálným nebezpečím u 5 7 % osobních automobilů se zážehovým motorem. Pro vznětové motory osobních automobilů spolehlivá data chybí. Jednotlivé body uvedené na obr. 1 představují reálné motorové oleje odebrané v autoservisech při výměně olejů. Mezi vzorky olejů byly nalezeny i takové, v nichž obsah benzinu překračoval všechny povolené meze (až 11 % benzinu v oleji!) a jejichž viskozita v žádném případě nedávala záruku uspokojivého mazání.
A proč se tedy ford brání jinému, jednoduché, konkurence a problém s emisema, tak raději ať se motor odrovná, emise splní, majitel po 150 tis. km prodá do česka a zákazník u nás zaplatí GO.Pak se budou majitelé hádat, co motor odrovnalo, většinou přetočený tacho, ale jak vidíte, nemusí být pravda, udělá to ekologický olej A1
Zde je vše.
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare