Stránka 4 z 5
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Napsal: 14.01.2013 10:53
od pepee
Pánové, tak jsem se konečně rozhoupal k řešení tohoto problému. Rozhodl jsem se koupit nový potenciometr a rovnou ho vyměnit. Volal jsem do 4 autorizovaných servisů Ford v mém okolí, kde mi všichni téměř jednohlasně odpověděli, že se potenciometr zvlášť neprodává, a že si musím koupit za 11.000 Kč novou škrtící klapku, jedna slečna mi alespoň řekla, že je možné za 1600 Kč objednat snímač.
Tak já nevím, někdo říká, že mu potenciometr vyměnili, druhý zase, že je nerozebíratelný. Ve Fordu mění rovnou celou klapku.
Nemáte prosím někto katalogové číslo dílu potenciometru, abych si ho mohl zakoupit a neměnil kvůli tomu celou klapku?
Škrtící klapka by snad měla mít číslo: VP4M5U-9E927-DC-4M5G-FA
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Napsal: 14.01.2013 20:04
od klasik
Víš jistě, že máš rozbitý potenciometr? Já měl problém v ovládacím motoru - viz. můj popis opravy. Myslím, že porucha potenciometru je spíše nepravděpodobná.
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Napsal: 27.01.2013 01:58
od shamycz
Mám stejný problém u motoru Duratec HE 1.8, teď v zimě na poprvé nenastartuju, skoro vždy to chcípne a chytí až na podruhé..
Otáčky kolísají na volnoběhu při pohybu auta pouze až poté, co se auto zahřeje.. jinak žádné kolísání nepozoruji. Párkrát mi i auto zdechlo při dojezdu ke křizovatce nebo i při vyšších rychlostech při vyřazení do neutralu - ale to velice vyjímečně...
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Napsal: 15.02.2013 21:54
od vykys
... tak hlasim stejny motor, stejny problem. sytic zrejme otacky udrzi tam kde je chce mit, ale kdyz se motor zahreje, kolisaji mi otacky mezi 400 a 1200. navic napoprve nenastartuju. zvlastni ale je, ze kdyz sem mel v nadrzi jen E85 nic z toho se nedelo. at nad tim premyslim jakkoliv vubec me nenappada logicke vysvetleni. nekdo nejaky napad? a je vysledkem tohoto vlakna neco jineho nez je tenhle motor alchymie? nejak sem se v tom uz ztratil. existuje tedy spravna diagnoza problemu, navod na odstraneni (mam na mysli na to nejjednodussi, ale i financne nejsnazsi reseni, ktere bude spolehlive fungovat) a v idealnim pripade nekdo, kdo by to fakticky vyresil? pevne verim, ze na vsechny me vsetecne dotazy existuje odpoved ANO

Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Napsal: 16.02.2013 08:28
od stano.
Mne na Zetecu 1.8 zacali (znovu) kolisat otacky. Pri dobrzdovani na krizovatke islo auto skoro zdochnut. Uz som chytal zufalstvo, ved hadice vymenene, klapka vycistena, ventil na odvzdusneni OK. No a ako som po dlhom case sedel v aute na cestu mimo mesta, tak som ho trosku prevetral. Prudsie rozbehy, vytacanie motora cez 4000 otacok atd. No a otacky uz nekolisu

Treba naozaj obcas povymetat pavuciny.
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Napsal: 16.02.2013 09:44
od vykys
...neco jako profouknuti vyfuku u naftaku? jezdim posledni dobou jen kratke trasy takze motor neni uplne prohraty, ale zkouseni takove opravy me bude i bavit

dik za tip
spis mi nejde na rozum ta zmena po prechodu z lihu na benzin...
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Napsal: 16.02.2013 13:20
od stano.
Samozrejme podobne veci sa robia na zahriatom motore?
Tebe to zacalo robit po prechode z liehu na benzin? No to moze byt tym. RJ je naucena na iny typ paliva.
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Napsal: 16.02.2013 14:02
od vykys
...jj, presne tak, na lih v pohode, na benzin problem. co presne znamena "naucena"? prizpusobi se sama jinemu palivu? nebo mam neco nastavit jinak? tohle je pro me vazne alchymie
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Napsal: 16.02.2013 14:59
od stano.
Nechaj tam nadrz benzinu. Poriadneho, ziadne pochybne benzinky. Teraz ho mozes poprehanat. Pod plynom, nechat mu chvilu volnobeh. RJ by sa mala naucit a prisposobit. Po par (desiatok) km to (dufajme) prestane.
Dufam, ze tam nemas ziadne specialne krabicky na E85, alebo zmenenu samotnu RJ.
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Napsal: 16.02.2013 15:26
od vykys
...mam flexifuel takze by to melo umet lih uz z fabriky. a kdyz se to srovna nebude pak problem zase s lihem? jinak beno tankuju u agipu tak snad by to melo byt v pohode
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Napsal: 16.02.2013 15:39
od stano.
Aha, Flexifuel.
No neviem, co to bude robit potom. To by sa mal vyjadrit niekto, kto ma doma tiez Flexifuel

Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Napsal: 16.02.2013 15:55
od vykys
treba se vyjadri

nebo se neco stane a budu to sem moci napsat pro pristi generace

Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Napsal: 17.02.2013 17:50
od vykys
tak sem dal motoru trusku za usi, na 3. 120 km/h a uz sem z toho mel dost blby pocity
nevim jestli to bude potreba zkusit nejak vic dlouhobeji, ale chciplo mi to na rozjezdu na semaforu, jak sem byl zblblej

Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Napsal: 10.03.2013 00:31
od vykys
... pokracovani serialu: takze sem vyjel nadrz benzinu a nezmenilo se vubec nic. nalil sem 52 l E85 a auto jede subjektivne o neco lip, nechcipa po 1. nastartovani, zkratka sama pozitiva

nevim si s tim rady, ale zatim to jezdi tak to necham konovi...
Re: Kolísání volnoběžných otáček Duratec HE 1.8, při pohybu auta
Napsal: 22.07.2013 00:20
od pepee
Dámy a pánové, problém s cukáním měl následující vývoj:
1) někdy na jaře začala problikávat kontrolka motoru, koupil jsem si přes ebay cca za 200 kč nějakou obyč diagnostiku, stáhnul jsem si univerzální software a zjistil, že vynechává cívka na třetím válci. koupil jsem tedy novou cívku, kontrolka motoru přestala svítit, nicméně auto cukalo vesele dál...
2) rozhoupal jsem se k vyčištění škrtící klapky. zakoupil jsem Loctite 7023 - čistič na karburátoru, vytáhnul gola sadu a vydal se nejistě pod kapotu. při té příležitosti jsem zjistil nemilé překvapení, že mi v autorizovaném servisu Ford Maier zapomněli při poslední servisní prohlídce zašroubovat včechny šrouby u airboxu, "supr", řekl jsem si. odendal jsem tedy hadici sání, celý airbox, vypojil (-) od baterky, odendal konektor u škrtící klapky, vyšrouboval 4 šrouby, co jí drží, vzal ji ven a začal jsem čistit. nejdřív jsem jí šmudlal naivně hadrem, ale nakonec se ukázal jako dobrý pomocník kartáček na zuby. Loctite 7023 efektivně rozpouštěl všechny nánosy špíny, bordelu a karbonu. cca za 20 min bylo hotovo. Komplet se blejskala a měl jsem dobrý pocit dobře vykonané práce. Chtěl jsem ještě pořešit posunutí dráhy potenciometru. Chtěl jsem odmontovat plastový kryt škrtící klapky, pod kterým je schovaná mechanika a elektronika, ale všechny šrouby byly zatuhlé a jeden mi okamžitě zůstal v ruce. Tak jsem si řekl, že nechci nadělat víc škody než užitku a škrtící klapku jsem vrátil do auta.
Naštěstí samotné vyčištění pomohlo! Auto nechcípe, motor nekašle, necuká a při přeřazování nepadají otáčky. Na 1. a 2. stupeň se dá už jet normálně i na volnoběh. Takže nyní je vše OK. Vše stálo cca 250 Kč + 1 h vlastní práce.