Stránka 4 z 12

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Napsal: 04.05.2016 10:41
od pkadecka
No když si tu někdo postěžoval, že ford přestal dělat atmosféry, byla mazda celkem logická odpověď, je to jedna z posledních automobilek, která nepřešla na malé motory s turbem.

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Napsal: 04.05.2016 11:03
od cannobit
Jestli jsou myslel mě, tak já si nestěžoval. Jen jsem položil recnickou otázku, kam jinam jít? 8) Jde mi primárně o zkusenosti jednotlivých členů na různé motorizace co Ford dává do Focusu, abych se v budoucnu nemusel probírat stovkami příspěvků. Neb lepší je studovat průběžně :nazdravi:

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Napsal: 04.05.2016 11:10
od pkadecka
Dobře, tak jsem odpověděl na řečnickou otázku ;)

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Napsal: 04.05.2016 19:26
od Lunaris
Asi si teď naběhnu, ale když byla ve Světe motorů recenze na bazarový focus III, tak též zmiňovali, že se objevují právě takové závady u 1.0 EB, jako měl tady uživatel. Hospodský řeči to asi být můžou, ale i hospodská řeč musí někde vzniknout, aby se rozšířila.

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Napsal: 04.05.2016 21:49
od jack-3d
Jsou dvě odlišný situace, pokud kupuješ nového focuse s touto motorizací a pokud kupuješ jetého. U nového jsme se mohli asi všichni přesvědčit, že s motorem je v drtivé většině případů všechno vpořádku. Dlouhodobých testů je o dost méně a některé 1.0 EB vychvalují do nebes, u jiných mají výhrady. Ale osobně si myslím, že velkou vinu na stavu motoru po dlouhodobém provozu má hlavně řidič a jeho chování k samotnému motoru (tj studené starty, chování k turbu, podtáčení, kvalita paliva, apod.). Podle mě je to fakt individuální a u každé značky auta z druhé ruky můžete očekávat nějaký problém.

Ovšem nezaznamenal jsem nikde, že by 1.0 EB měl nějakou charakteristickou vadu třeba po 150 000, kterou by trpěla většina motorů. Pokud něco takového najdete, sem s tím.

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Napsal: 05.05.2016 10:42
od C4R3W
Lunaris píše:Asi si teď naběhnu, ale když byla ve Světe motorů recenze na bazarový focus III, tak též zmiňovali, že se objevují právě takové závady u 1.0 EB, jako měl tady uživatel. Hospodský řeči to asi být můžou, ale i hospodská řeč musí někde vzniknout, aby se rozšířila.
Muzes hodit odkaz? Tu recenzi (zacatek roku 2015, najdes primo na vlakne venovanym tomuhle motoru) jsme tady meli naskenovanou a nic takovyho v ni nebylo. Pouze zminovali rychlejsi opotrebeni spojky pri necitlivym zachazeni.

Jediny, o cem se vi, byly vadny hadicky chlazeni - na to byla svolavacka, musel jsem na ni taky :)

EDIT: Vidim, ze to s tou recenzi a "znamejma problemama" asi nebude tak horky ;-)

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Napsal: 19.05.2016 19:37
od C4R3W
...a takhle vznikaji famy;-)

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Napsal: 20.05.2016 07:39
od faust54
Jezdí k nám pár Focusu firemních co už mají přes 250 tis.km a mají klasické opotřebení, jako u každého jiného motoru...

Je fakt, že je to hodně o tom, že ty auta jsou celou dobu přidělené jen jedné osobě a asi se k tomu chovají hezky, ač je to firemní auto.

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Napsal: 20.05.2016 09:34
od C4R3W
Primo s trivalcema?

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Napsal: 12.08.2016 10:20
od V12
Trochu ozivim debatu TiVCT vs EB
Dva roky som jazdil s FFII 2.0i. Velmi dobre auto, dynamika OK, spotreba OK, jazdne vlastnosti OK, hluk na dialnici pri 130 - 140 uz OK nebol. Podarilo sa mi najazdit par desiatok km s FF III EB 125 HP, velakrat som sa s nim aj nahanal. To auto je po motorickej stranke vyborne, viac ako dostojny super pre 2.0i, aby som za nim stacil, musel som ist stale na minimalne 4000 otacok s astronomickou spotrebou. Ked som ale poriadne pritlacil na pilu, tak samozrejme 125 konovy turbotrojhrnec na 150 koni poctivej atmosfery nemal, no rozdielom triedy som nikdy nevitazil. Jednoducho ten maly motor ukazuje, co je v praxi podareny downsizing. Po stranke vykonu by som sa ho absolutne nebal. Napriek abnormalne dlhym prevodom je aj na sestke dostatocne pruzny na to, aby som s tym bol spokojny. V nizkych otackach - cize tam, kde sa najviac jazdi je vykonovo plne porovnatelny s 2.0i, ale pri podstatne nizsej spotrebe. Kedze viem, ako leniva je atmosfericka 1.6 v najpouzivanejsich otackach, urcite by som volil 1.0 EB 125 HP, obavy z nizkeho vykonu su naozaj neopodstatnene. Ale pozor ! toto plati iba v pripade nakupu noveho auta, ako jazdenku so 150 tisic km by som to v zivote nechcel - cena pripadneho repasu turba, ktore je takmer sucastou hlavy je dostatocny dovod. Takisto nie som stotozneny s predpisanym ultralahkobeznym olejom 0W-20, ktorym sa to krmi do konca zaruky.

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Napsal: 12.08.2016 15:18
od vbery
A hlavně bych tu nezmiňoval Mazdu se svýma motorama který toho moc nevydrží.

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Napsal: 31.08.2016 11:18
od V12
Duratec 1.8i a 2.0i je tiez v jadre Mazda tak, ako Duratec 1.6i je Yamaha :wink:

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Napsal: 31.08.2016 11:59
od jarod72pm
Duratec /Sigma je Yamaha poue ve verzi Ti-VCT , klasika 1.6 je opět Mazda.
Pokud jsem dobře porozuměl Wikipedii.

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Napsal: 31.08.2016 14:01
od V12
Na wiki su obcas bludy, netreba verit vsetkemu. v FFI bol Duratec 1.6i a prave ten navrhovala Yamaha vychadzajuc z povodneho cisto fordackeho Zetec-u. V FFII je zaklad z FFI, mierne sa pomenila hlava a naladenie - je to vidiet napr. na maximalnom vykone, FFI mal spicku v 6500 rpm, v FFII je uz ladeny europskejsie na 6000 rpm. Vrchol krutiaku pre FFI 145 Nm pri 4500 rpm, v FFII 150 Nm pri 4000 rpm - opat posun k europsky nizsim otackam. TiVCT je na spodku povodny 1.6i, hlava je ale ina, mechanika casovania je od Densa. Mazda tento motor prebrala pod oznacenim MZR.
Naproti tomu je 1.8i a 2.0i, 2.3i, 2.5i V6 a 3.0i V6 vysledkom spoluprace Ford - Mazda, koho podiel je vacsi neviem.

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Napsal: 31.08.2016 21:22
od vbery
Já nepsal o starých motorech Mazdy ,ale o nových motorech Skyactive.