Stránka 31 z 44
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 03.04.2018 20:57
od 58mirek
Na eko šipky kašlu, to bych potom na 5 jezdil asi při 50 km/hod s otáčkami někde kolem 1400 (tipuji, nevím to). To by mi motor pěkně poděkoval. Kdyby v servise alespoň uměli ty otravné šipky vypnout, ale na vše v tomto směru říkají, že to nejde, ale já vím, že to jde.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 03.04.2018 20:58
od stano.
FoCCCus a ForDiag kabel. Akurat vcera som to (okrem dalsich veci) menil. Tiez mi to liezlo na nervy.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 03.04.2018 22:42
od IvanSt
Když už je řeč o spotřebě, ani s ST není problém jet za 7 litrů. Navíc pokud nemrzne a jede se jedna delší cesta bez zastávky a v rychlostních limitech, jsou pro to ideální podmínky. Nejvíce znát je samozřejmě míra akcelerace. K čemu je jet přes vesnici za necelých 5 litrů, když to za ni sešlápnete a vyskočí na vás desetinásobek.
S ekošipkami nemám problém. Snad ani hlupáka nenapadne je bezmezně poslouchat a řadit další stupeň bez ohledu na terén, ale v jednom se mi osvědčily.. Dost se řeší podtáčení motoru. Už to tu několikrát zaznělo - hlavní problém je, pokud po něm "v tomto režimu" chcete nějaký výkon. Když mi ekošipka ukazuje možnost zařazení dalšího stupně, motor pracuje téměř bez námahy. Například pokud pojedu ve městě na čtyřku do kopce, lehounce sešlápnu a šipka radící pětku zmizí, podřadím... pokud z kopce a šipka nezmizí, neřadím. Asi to nebyl u Fordu ten pravý záměr, ale v nízkých otáčkách je to pro mě informace. Motor má síly dost a pocitově bych řadil ještě méně. Dá se to vysledovat i z aktuální spotřeby, kdy se neadekvátně zvýší k výkonu.
Abych nebyl úplně OT, před pár týdny na jednom web bazaru spamoval nějaký pán u většiny prodávaných STček otázkami, zdali to jejich má vyměněné písty, protože po pár desítkách tisíc kilometrů je destrukce jistá. O tom jsem ještě nic neslyšel. Problémy RS (snad bývalé) a 1.6 EcoBoost jsou známé, tak hádám, že byl popletený, nebo chtěl prodat to své (upravené s kovanými písty)?...
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 17.04.2018 15:06
od Tesna
Tak bohužel, stejný problém je i u STček naprosto běžný. Mne tato závada postihla u obou dvoulitrů (ST, najeto tuším 46tkm, a Escape, asi 80tkm), dokonce v neuvěřitelném odstupu pouhých 4(!!!) dnů. Pokaždé prasklý pístní kroužek u druhého válce. Když jsme s prvním autem na 3 válce dojeli do servisu, tak přesně věděli, o co jde, neboť u 1.6EB a 2.0EB jde skutečně o běžnou závadu. Kolega s Mondee 1.6 EB - stejný problém, dokonce na dvou válcích. A když jsem se o tomto bavil s panem Koišem (prodejce Fordu v Bánovcích n.B.), tak ten na jaře 2015 zmiňoval, že všechna STčka, která prodal v roce 2013, už mají motor nový.
Co mi v servise nebyli tehdy schopní říct, zda tam pak došlo k nějaké konstrukční úpravě. Jako příčinu problému mi zmínili detonační hoření (párkrát se mi stalo, že motor při akceleraci z nízkých otáček i při malém sešlápnutí plynu "zahrčel") a doporučili motor zásadně nepodtáčet a tankovat pokud možno N100, který je proti detonačnímu hoření odolnější a pokud má přísady, tak i motor čistí od karbonu, který taky tomu detonačnímu hoření svým usazováním nahrává. Samozřejmě jsem měl zvídavý dotaz, jak to mám "nepodtáčení" ovlivnit u automatické převodovky, která točí klidně 1.200 - 1.300 ot. ...
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 17.04.2018 20:25
od IvanSt
Tak to je hezké. Nakonec budou nejspolehlivější ty tříválce... a nové 1.5 EB. Člověk aby začal preventivně jezdit ve vyšších otáčkách..
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 18.04.2018 08:39
od Tesna
Ano, tak to skutečně i podle vyjádření servisáků je. Z celé EB řady (1.0/1.6/2.0/2.3) je litr jednoznačně nejspolehlivější a nejméně problémový. O současné 1.5 EB jsem zatím neslyšel vůbec nic a o nové tříválcové můžeme zatím jen spekulovat.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 18.04.2018 12:21
od Sagic
Ja sem za ten rok nezaznamenal ani jeden problem v nizkych otackach a ikdyby tak sem tam nejakou tu detonaci to prece musi vydrzet, rikam si ze na zniceni to musi mlatit furt

Ja teda tankuju 98 oktanovy benzin (vervu 100) ze zacatku ale par nadrzi N95. Kdyz se ale zamyslim tak jsem za ten rok zazil pri ostre akceleraci skubnuti/vynechani ale vzdy kolem 4 tis otacek a pouze 2x asi.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 18.04.2018 12:30
od stano.
Pozri Opel forum. Astra 1.4 Turbo. Vobec to nemusi byt az take caste...
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 18.04.2018 18:50
od Sagic
To jsem cetl, ale tam to vetsinou jsou schopni nasimulovat temer kazdou druhou jizdu, ja mam za necely rok 23 tis km a MOZNE dve detonace a to jestli vubec.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 18.04.2018 20:09
od phofy
Sagic, kdy jsi měnil svíčky?
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 18.04.2018 21:14
od 58mirek
Tak ono to patří do dvou témat, ale stejně.. Zatím se marně snažím objednat na svolávačku. Byl jsem odmítnut, že se mám přihlásit v půlce května, že maji v servisu narváno, ale ne kvůli svolávačkám, ale kvůli "puklým motorům". Nějak se ty motory začínají více sypat.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 18.04.2018 21:21
od Sagic
phofy píše:Sagic, kdy jsi měnil svíčky?
65460 km/13.12.2016
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 18.04.2018 21:26
od phofy
A teď máš na nich najeto?
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 18.04.2018 21:30
od Sagic
Ted mam 93 xxx km. Takze necelych 30 tis
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 18.04.2018 21:43
od phofy
To pocukávání, může klidně být svíčkama, nebo kabely, cívka...
