Těžko ti odpovědět, protože jste jiná země, jiné zákony. U nás bych se s tím moc nepáral a po takovém jednání bych jim okamžitě zahlásil, že jim tam pošlu ČOI.
Moje zkušenost ze včera je taková. Rozhodli jsme se koupit novou lednici, i když stará ještě jede, ale z posledního. Ženě přišel mejlem newsletter s nabídkou na kombinovanou lednici s mrazákem Electrolux. Pročetli jsme recenze, dokonce jsme ji náhodou objevili vystavenou v místním shopu. Nebyl to záměr, byla to náhoda, že jsme vlezli do elektra a viděli ji tam. Prošmejdili jsme ji, líbila se, a doma jsme to probírali. Cena v kamenné prodejně 12990 + 217 PHE. Na netu 10990Kč + 217 PHE + 299 doprava, což je 11506Kč Jaké bylo rozčarování, když jsme po kliknutí na odkaz z mejlu klikni, byli jsme přesměrováni na stránky a tam byla cena 11990Kč. Tak následovala výměna asi 4mejlů s eshopem, kdy nám lednici zlevnili, ale taky v dalším místním shopu manželka rozjela akci, kde nám ji nabídli za 12800Kč sakum prdum i s PHE, s dopravou a klouzavou zárukou. Prostě jde o to, že by nám nepotvrdili záruční list, a dali nám na ni záruku třeba 5 let. Nebo by jsme prostě přišli, až by se s lednicí něco stalo. Kývli jsme na tuto nabídku a čekali od minulého čtvrtka, kdy jsme lednici objednali. Nejdříve měla být v pondělí, pak v úterý, přišla nakonec včera. O to nám ani tak nešlo, protože nám jede ještě ta současná, takže jsme v klidu. S kamenným obchodem jsme byli v kontaktu, informovali nás denně, omlouvali se, přístup perfektní. No a teď se dostávám k jádru věci.
Včera poslali sms, že je lednice k vyzvednutí. Mám transita, tak jsem jim řekl, že si dopravu zajistím sám i výnos. V úterý mi ještě řekli, že tím, že jsme museli tak dlouho čekat, že se zkusí dát ještě nějakou slevu. Nakonec šli dolů na 12600Kč. Běžně stojí záruka na 3roky na netu kolem 1500Kč, takže i při objednání lednice přes net a zakoupení roční záruky, by jsme neušetřili. No a teď co se dělo dál.
Lednici jsme vynesli s kámošem do 5.patra, postavili ji před byt a že ji rozbalíme před dveřmi, že nebudem dělat v bytě bordel. Rozřízli jsme igelit, sundáme polystyren a nestačíme se divit. Lednici byla z obou stran bouchnutá, na jedné straně v jednom, na druhé straně ve dvou místech. Běžel jsem okamžitě dolů do auta, kde jsem si nechal mobil a všechny věci, ať nemám při výnosu nic v kapsách. Volám okamžitě do shopu, říkám jim o problému. Reakce prodejce byla, přivezte nám to sem, to ne, to se musí řešit. Takže jsme ji zabalili opět do polystyrenu, přetáhli igelit, zapáskovali a dolů z 5.patra. Ještě se zeptal, jestli jsme ji někde nebouchli. Kdyby byla bouchnutá z jedné strany, mohl by mě podezřívat, že jsme ji bouchli. Protože kolem zábradlí ale jdete pořád jen jednou stranou doprava, znamená to, že bychom lednici museli otočit o 180° abychom bouchli obě strany. My ale nebouchli ani jednu. Na tohle jsem pes a i kdyby mi nabídli slevu 5000Kč, tak bych ji nechtěl. Takže moje zkušenost včerejší velice pozitivní, i když jsem byl mírně naštvaný, že jsme opět bez lednice. Jiná situace by byla, kdybychom byli bez lednice úplně. Uvidíme zítra.
Každopádně se nedej
georgi napálit a reklamuj to, co to jde. Zjisti si, jestli u vás neexistuje něco jako u nás
http://www.spotrebitele.info/ je to sdružení obrany spotřebitelů a obrátil bych se případně na ně.