Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Odpovědět
Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Yeshterr » 30.08.2012 17:39

Podle mne je to auto od auta, resp. motor od motoru. To bys viděl rozdíly v adaptacích paliva, jaké jsme vytahali diagnostikou na srazu v Jedovnicích, přitom stejné motory...mě kdysi štvalo, že jsem měl v Escortu jen 1.6 Zeteca a ne 1.8 jako kámoš, tomu to letělo jak střela a za stejnou spotřebu. Proto jsem takhle těžký auto jako je Mondeo vybíral nekompromisně z dvoulitrů.
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Uživatelský avatar
jimm
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1612
Registrován: 08.04.2011 14:12
Bydliště: Teplice

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od jimm » 30.08.2012 18:09

Mě se po vyndání klapek spotřeba nezměnila,ale mám 1.8.Ale někde jsem četl že po vyndání klapek se musí restartovat ř.j.(stačí na cca 30.min vypojit baterku)aby načetla jiný data.
ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Yeshterr » 30.08.2012 19:00

To je právě kvůli těm adaptacím, aby se jednodušeji vytvořily nové pro nové prostředí. Jinak se defacto nic nezmění...
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Uživatelský avatar
ogast
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 11.08.2012 17:07
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ogast » 30.08.2012 19:03

Jimm: a za kolik jezdíš momentálně ? dík za info. Je pravda že po vypojení podtlaku jsem ŘJ neresetoval :)
Mondeo Ghia, 1.8 125k, EURO 4, dovoz Německo, 1.majitel, 160tis. km, serviska, TÜV test

Uživatelský avatar
jimm
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1612
Registrován: 08.04.2011 14:12
Bydliště: Teplice

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od jimm » 30.08.2012 19:20

8-9l na 100km.Ale mám lpg.48l lpg najedu pruměrně 500-550km
ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Yeshterr » 30.08.2012 19:38

ogast: Nemusíš odpojovat baterku, ono se to během jízdy časem přepíše samo.
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Ma.rt » 30.08.2012 21:34

ogast píše:Zajímavé, protože některým to tady spotřebu snižovalo, ale zase to je relativní, protože mohl jít ten někdo dolů z 8 na 7,5 například. Když mě to šlo z 6.8 na 7,5. Bez klapek to líp táhne odspodu a sklapkama je auto líné, soudruzi navrhli moc těžké auto na motor 1.8 :beer:
1.8 je v pohode.se zkus nekdy projet v Passatovi 1.6 :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 31.08.2012 12:45

Yeshterr píše:ogast: Nemusíš odpojovat baterku, ono se to během jízdy časem přepíše samo.
:mrgreen: ono to odmašlení motoru, aby se dostal ke klapkám, jaksi bez odpojení baterky ani nejde. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Yeshterr » 31.08.2012 13:02

Máš recht, ballu :dih: ! Je vidět, že Ti to myslí tak nějak politicky :lol:
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Uživatelský avatar
ogast
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 11.08.2012 17:07
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ogast » 31.08.2012 14:15

já vím že se musí baterka odpojit, zatím jsem však bez klapek myslel jakože bez připojeného podtlaku, takže nevím jestli je rozdíl v jízdních podmínkách oproti úplně vymontovaným klapkám. A mám ještě jednu otáku, když jsou klapky pryč, tak je bohatší směs že? tím pádem to bude časem patrné i na svíčkách (ztmavnou). Co myslíte?
Mondeo Ghia, 1.8 125k, EURO 4, dovoz Německo, 1.majitel, 160tis. km, serviska, TÜV test

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Yeshterr » 31.08.2012 14:34

Pokud budeš mít klapky odpojené, tak se ř.j. bude muset vypořádat s trochu chudší směsí (otevřené klapky - více vzduchu). Vzhledem k jinému víření směsi se nemusí dobře spalovat a pak svíčky opravdu budou tmavší. Ale jak říkám, co motor, to originál. Pokud někdo demontuje klapky a jeho motor se pere s bohatou směsí, nejspíš mu tím pomůže. Já už bych to dnes řešil jedině tak, že bych vyčetl adaptace před demontáží, pak klapky kuchnul a po nějaké době bych opět vyčetl adaptace. Po porovnání by se pak krásně vidělo, jestli se tím motoru pomohlo nebo ublížilo. To myslím relativně, nějaký zásadní dopad to nejspíš mít nebude. Každopádně pokud bych měl motor se starými klapkami, nerozhoduju se ani chvíli a kuchám, než mi je motor stačí spolykat. Vzhledem k tomu že mám klapky už nové (aspoň doufám :? ) a motor jede jako pila, tak do něj nebudu zbytečně hrabat...
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Uživatelský avatar
jimm
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1612
Registrován: 08.04.2011 14:12
Bydliště: Teplice

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od jimm » 31.08.2012 14:57

Ballu tady na tomhle vlákně docela potrobně vysvětluje problematiku klapek sání.Tenkrát mě inspiroval natolik že jsem je vyndal a hotovo.Co se stalo bobanovi ještě když měl mondeo tak tomu jsem se chtěl vyhnout.Zaplať bánbůch za tohle forum :gott:
ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od Yeshterr » 31.08.2012 19:04

...a zastoupení Fordu nakopat do řiti, že na tohle nevyhlásilo svolávačku!
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Uživatelský avatar
jimm
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1612
Registrován: 08.04.2011 14:12
Bydliště: Teplice

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od jimm » 31.08.2012 19:10

Přesně tak :palec_nahoru:
ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 01.09.2012 12:11

Při demontáži klapek, bude chudší směs určitý počet km závislý na stavu lambdy, než se načte ŘJ . Logicky, na co by pak byl signál od lambdy do ŘJ, tá dělá rozbor bohatosti a chudosti směsy a na tento podnět ŘJ seřídí dávkování pro optimální směs ,chod a výkon motoru. To znamená, že na kolísání volnoběhu nemá v žádném připadě vliv přítomnost nebo nepřítomnost klapek. :?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti