Stránka 40 z 57

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 03.09.2012 10:36
od ogast
Tak dnes ráno jsem byl ve Fordu v Havlíčkově Brodě, pán byl ochotný, ale po vyhledání čísla 1317276 se divil, že nic takového ještě neobjednával, tak zkoušel ještě dohledávat obrázek, aby viděl co to je, ale v katalogu tam obrázek nemají. Vzal jsem 4kusy, budou hned zítra, protože to vezou ze skladu v Hradci Králové, kde měli poslední 4 kusy :D akorát cena za kus vč. DPH 257,- :?

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 03.09.2012 10:45
od Yeshterr
To by měla být klapka i s domkem. No, cena za kus plastu to není nejmenší, ale furt lepší, než kdyby dělali jen celý sání za x tisíc, jak se tady pár lidem snažili ve Fordu vnutit...když jsem kupoval necelých 20cm hadičky pro odvětrávání klikovky za necelých 900,- s DPH, tak jsem taky moc nadšenej nebyl :|

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 05.09.2012 17:59
od ogast
Tak, jsem další člověk, co si vyměnil klapky :) Po těžké dřině přidávám na fórum pár fotografií. Víckrát už nechci něco takového opravovat, úplně mi to stačilo. Demontáž sání trvala 3,5 hodiny + 2 hodiny (demontáž klapek, vyčištění sání, montáž klapek nových, vyčištění váhy vzduchu) + 2hodiny (finální montáž sání), takže 7,5 hod celkem.
Vřele doporučuju tento návod http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... ld_Removal Klapky vypadali, že to ještě vydrží, navíc byly na hřídelce tak na pevno, že jsem musel použít elektropájku, aby povolili :lol: Mám přesně 160tis km najeto a myslím, že by to vydrželo klidně do 200tis,- Akorát na poslední klapce ten domeček neměl uložení vůči klapce a to právě vytvářelo klapající zvůk, jinak všechny klapky vůči hřídelce neměli absolutně žádnou vůli. A myslím, že samotné klapky by tam nemohli vlítnout. Hned za sáním jsou ventily, takže celá klapka by se ani pod ventil nevešla. Auto mám z Německa, možná tam měli lepší materiál, kdo ví :?:
Po nasazení nových klapek bylo potřeba je doklepnout níže, protože nový domeček je nový domeček a ještě nemá takové opotřebení, aby tam bez síly zalezl. Těsnění bylo moc pěkné, takže jsem ho jen vyčistil a použil znova. Nové klapky jdou ted oproti starým hodně ztuha, bojím se, aby se časem neposrala podtlaková páčka. Samozřejmě jsem do klapek dal velmi malinko mazacího tuku.
No a nebýt EGR ventilu, tak by se ušetřila práce čištění všeho. Jsem nevěřil, že na dně celého sání najdu takovej sajrajt ze sazí a dokonce už to bylo takové olejovité, na dně byla prostě loužička. Hadrem to šlo moc těžko, takže to dál nemělo smysl. Montáž byla v pohodě a všechny šroubky hned na poprvé. Poté zkušební jízda nejprve stání na místě do zahřátí motoru, pak 2 min na 1200ot a potom 8km jízda. Je znatelně poznat tišší chod. No a časem ještě ten EGR zaslepit a autu se přidá dalších pár let do důchodu :nazdravi:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 05.09.2012 19:01
od Yeshterr
Super report, pane :palec_nahoru: Fordwiki je dobrá studnice. Jinak čistě náhodou, když jsi měl sání venku, zkontroloval sis hadičku přisávání par z olejové skříně? :idea: A ten sajrajt co jsi našel v sání je právě sraženina z výparů klikovky+ něco málo z egru. Ale většina z motorového oleje a malinko z plynu, co prolítne do prostoru klikovky netěsností kroužků (100%těsnosti se docílit nedá).

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 05.09.2012 19:48
od ogast
Díval jsem se všude na všechny hadičky, neviděl jsem nic prosakovat ani kapat, všechno pěkně těsné :wink: nebo jestli myslíš tu plastovou krytku hned za demontovaným sáním? tak ta byla suchá, ale to jsem nedával dolů.

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 06.09.2012 07:30
od Yeshterr
Myslím tuhle :arrow:
sání.JPG
Je to častý zdroj poruchy, na nové sání se dávala už většího průměru, ale stejně praskala, tahalo to tudy falešný vzduch a zvedalo to postupně volnoběh (mě ke konci za jízdy po vyřazení až nad 2000ot./min.). Tady nějaké info o hadičce, na další straně je pak pěkně vidět, jak nová hadice z Forda má už dvojitou stěnu :arrow:
http://ford-mondeo.cz/forum/viewtopic.p ... 40#p711475

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 06.09.2012 10:46
od zeli
Super fotky, to jsem si pral vzdycky videt :D
V sani mam taky louzicku a kaslu na ni, at si tam je. Vcetne toho ostatniho bordelu
Yeshi, dobrej typ ta trubicka :idea: Skoda, ze se dost blbe kontroluje :(

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 06.09.2012 11:08
od Yeshterr
To jo. Dneska bych to už ale kontroloval jinak, jednodušeji. Koupil bych sprej na zimní starty, nasadil bych na něj nějakou delší trubičku (brčko), zasunul to mezerou mezi sacíma parohama 2.a 3. válce, trochu šikmo doprava, nad tu hadičku a střiknul. Pokud by se najedno zvedly otáčky, tak by to bylo jasné - nasálo si to tamtudy ;)

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 06.09.2012 11:52
od ogast
Yeshterr: díky za obrázek, naštěstí co si pamatuju, tak trubička byla OK, ted se dívám i zpětně na fotky a na nich je vizuálně taky OK. Fajn že si takhle navzájem pomůžem :nazdravi:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 06.09.2012 12:08
od Yeshterr
Tak by to mělo být :palec_nahoru:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 07.09.2012 14:39
od ogast
Tak nyní mám s novými klapkami najeto už 110km, chválím si velmi zvuk motoru. Jinak musím konstatovat, že trasu 42km, kterou jsem se starými klapkami jezdil za 6,2 l/100km, jsem dnes ujel za 7,1l/100km :( Nevím, třeba si motor musí zvyknout na ty nové klapky, nebo se ještě nenačetly všechny hodnoty do ŘJ. Nebo jestli je to i tou váhou vzduchu, co jsem při demontáži sání čistil. :?:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 07.09.2012 20:02
od Yeshterr
To je skoro litr rozdíl. Jestli není sání někde špatně přitažené, nesaje to falešný vzduch a ř.j. se to nesnaží dohnat :nixw:
Jaký máš volnoběh? Zkusil bych u ohřátého motoru odpojit voln. ventil, jestli chcípne :idea:

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 07.09.2012 20:57
od ogast
volnoběh je stejně jako se starými klapkami 780 ot. Tak ještě zkusím dotáhnout šroubky na sání

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 07.09.2012 21:07
od ballu
Staré vychozené klapky otevřel jen vánek prdu , ale s rachotem, nyní to je tuhé, tak se musí podtlak dost snažit, aby je otevřel na potřebnou hodnotu litrového průtoku vzduchu , nařízenýho ŘJ. Mít to již rozdělané, tak .................... :?

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Napsal: 07.09.2012 21:52
od Yeshterr
No jo, ale ve výchozím stavu (když motor neběží) jsou otevřené, tudíž je spíš podtlak v sání po nastartování nezvládá zavřít, jestli jdou ztuha :idea:
Takže je to naopak nezavírá a chová se to, jako by je tam neměl...