






Tazko povedat, ako to bude v reale, no z 50 budes na 120 pravdepodobne skor ako Fobia. No zo 70 na 100 by som si vsadil na Fabiu a na 99% neprehral. Aj podla fyzikalneho modelu to tak vychadza. Dovodom je neuveritelna pruznost toho maleho turbobenzinu a z nej vyplyvajuca nepotrebnost radenia. TiVCT v tomto rychlostnom rozmedzi potrebuje radit, co ho zdrzi, alebo na trojke potupne prehra o hodny kus. Neuveritelne, ale je to tak.misoo píše:tu trosku nechapem, akoze (ako mestsky jazdecV12 píše:Takze mestski jazdci - nakupujte 77 kW TSI Fabie![]()
) ked chcem pri 50kmh maximalne zrychlit, supnem 2-ku a pri 4000 ot. pridam plny plyn, tak nebudem pri 120kmh skor ako 77kw fabia tsi ??
[Přípona xls byla deaktivována a nadále nebude zobrazována.]
[Přípona xls byla deaktivována a nadále nebude zobrazována.]
jasne, ale ja predpokladam, ze krivky su podobne...georgi píše:@Misoo -> zavisi od priebehu vykonu. 90kw ma to auto len na konkretnom mieste, dolezity je priebeh v celom poli otacok, v ktorych sa pohybujes...
To presne 1 bod, kde to plati, spravanie v tomto okamihu ale nemozes namodelovat na celu krivku. Povedzme ze to bolo na 4ke a tahas dalej. Pri 6500 bude mat motor vykon 65kw (straca tah - len ako priklad, neviem, ci sa presne takto niektory motor sprava), ale straty budu este vyssie -> 16.25kw. Ucinnost 75% a uz sme niekde inde. Podobne v nizsich otackach je to zase naopak. Ako priklad staci pozriet moj graf z brzdy http://www.ford-focus.cz/forum/download ... &mode=view. Ako vidis, pomer medzi vykonom na motore a na kolese nie je konstantny a cim do vyssich otacok ides, tym je to deformovanejsie - 3200rpm-3800rpm vykon na motore stoji resp. mierne stupa, vykon na kolese vyrazne klesa (= klesa ucinnost).V12 píše:georgi :
Pouzijem Tvoj priklad - 15 kW straty pri 6000 rpm na motore s vykonom 75kW v tychto otackach a zacnem to preratavat cez otacky, dostanem sa k rovnakemu cislu, ako ked pouzijem pausalnu ucinnost 80%.
Nuz, ako vravim, su tam 2 zlozky. Jedna od motora do prevodovky a potom z prevodovky po koleso (druhe zuby, nejaky hriadel, diferencial, loziska kolies, neviem co vsetko). Prva polka zavisi (imho) od otacok, druha od rychlosti jazdy auta. Otazka je, v akom pomere je rozumne stratovy vykon namerany na brzde rozdelit. Pol na pol? 20% strana motora 80% strana kolies?V12 píše: Chcelo by to zaujimavejsiu analyzu - rozobrat ucinnost jednotlivych prevodov. Jedno viem totiz na 100% - ked mam prevod do pomala, je ucinnost vyssia, nez pri prevode do rychla.
To je uplne idealne... akurat by bolo treba mat krivky pre vsetky prevodove stupne. K dispozicii mame bohuzial len krivku stupna pouziteho pri merani (4). K nej vsak mame aj krivku stratoveho vykonu a prave preto ju navrhujem rozbit na drobne (zlozka rastuca s rychlostou a zlozka rastuca s otackami). Potrebujeme len spravny pomerV12 píše: Tu uz lepsia volba je pouzit krivku zatazenu stratami, ktoru zistila brzda a nebabrat sa s modelovanim strat v prenose vykonu.
no ja mam dojem, ze jsi tu delal ramena na 2.2 TDCi, nebo ne?ballu píše:![]()
![]()
Tak konečně i matematicky podloženo to, co tvrdím ze zkušenosti již moc dlouho.
![]()
![]()
a naftě mávám a mávám
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti