Stránka 5 z 5

Re: provozní teplota motoru

Napsal: 04.12.2012 08:15
od stano.
VH123 píše:A druhý dotaz - k čemu je u benzínových aut mladších 15 let ten oblíbený karton před chladičem? Aby to topilo řekněme o ujetý kilometr dřív? :D
Netlaci tolko studeneho vzduchu cez chladic na motor. Ovela skor sa zohreje a potom nekolise teplota vody. Na favoritoch/feliciach 1.3 je to dost citit. Tam ten malinky motorcek je v priestore velkom asi pre 1.8 s turbom :D A maska/chladic ma tiez velku plochu. Napln je tiez dost velka, 4.5l. V zime sa moze kludne zakryt 3/4 plochy. Motor sa zachvilu zohreje, rychlejsie kuri, pri usekoch s mensou spotrebou nepadne teplota, a nenavali tolko kamiekov a bordelu do chladica, nepoohyba lamely na nom.

Re: provozní teplota motoru

Napsal: 04.12.2012 08:19
od C-Maxis
Ano, misto za 17 to pak das za 16.

Driv to snad smysl melo, neochlazoval se tolik chladic, motorovy prostor a tedy i topeni tak nejak topilo. Dokonce se driv pouzivala v chladicich jen voda a na zimu se to namichalo s Fridexem.
To take stalo penize.
Navic Skodovky mely motor vzadu, chladic vepredu a pry snad obcas ty hadicky cestou zamrzly...

Re: provozní teplota motoru

Napsal: 04.12.2012 08:35
od Sagic
C-Maxis píše:Ano, misto za 17 to pak das za 16.

Driv to snad smysl melo, neochlazoval se tolik chladic, motorovy prostor a tedy i topeni tak nejak topilo. Dokonce se driv pouzivala v chladicich jen voda a na zimu se to namichalo s Fridexem.
To take stalo penize.
Navic Skodovky mely motor vzadu, chladic vepredu a pry snad obcas ty hadicky cestou zamrzly...
K tomu bych rekl jen ze NE SNAD, ale vzdy nam zamrzly u 120 hadicky pod autem mezi chladicem a motorem :mrgreen:

Re: provozní teplota motoru

Napsal: 04.12.2012 08:41
od stano.
Lebo tam bola cista voda, pred zimou sa dolial fridex len do nadrzky. Z nej sa ale do chladica nikdy nedostal, pretoze v zime ten termostat ani neotvorilo :D Pozname, zazili sme :D

Pekacik (Forman) so zakrytym chladicom ovela skor kuri. Cez vikend uz tam ten plastovy dekel asi namontujem. Je to jeho posledna zima. Potom nech mu je srotovisko lahke :mrgreen:

Re: provozní teplota motoru

Napsal: 04.12.2012 09:33
od spanel
K tomu bych rekl jen ze NE SNAD, ale vzdy nam zamrzly u 120 hadicky pod autem mezi chladicem a motorem :mrgreen:[/quote]

No, snad jen tomu, kdo neměl správně naředěnou kaplinu. U naší Š120L a u mé Š125L se mi nikdy nestalo, že by chladící kapalina někde a někdy zamrzla. Vzdy jsem měl kapalinu na -30°C.

Ano, byli týpci, kterým kapalina utíkala, a aby ušetřili, tak dolévali jen vodu a pak při prvních mrazech měli problém, který způsobil minimálně vaření motoru a v extrému také vyražení mrazových zátek.

Re: provozní teplota motoru

Napsal: 04.12.2012 12:50
od jill
lucky.jack píše:No nevím jill má benzíňáka, aspoň podle podpisu, a tam by tyhle výkyvy snad být neměly. U nafťáku je to celkem běžný...

Tak tak, mam FoFoII, 2.0 benzin a dosud (najeto 130tis km) to nedelalo, proto se ptam cim to?

Re: provozní teplota motoru

Napsal: 04.12.2012 15:54
od C-Maxis
Dneska:
venku +2°C, auto z garaze asi +8°C uvnitr.
Po 1 km stredovy vydech 20°C, 2km 30°C a 3km 38°C. Pak jsem to prestal sledovat.
Po tech 3km se rucka teplomeru teprve odlepovala od minima.