Stránka 5 z 5
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 04.12.2012 08:15
od stano.
VH123 píše:A druhý dotaz - k čemu je u benzínových aut mladších 15 let ten oblíbený karton před chladičem? Aby to topilo řekněme o ujetý kilometr dřív?

Netlaci tolko studeneho vzduchu cez chladic na motor. Ovela skor sa zohreje a potom nekolise teplota vody. Na favoritoch/feliciach 1.3 je to dost citit. Tam ten malinky motorcek je v priestore velkom asi pre 1.8 s turbom

A maska/chladic ma tiez velku plochu. Napln je tiez dost velka, 4.5l. V zime sa moze kludne zakryt 3/4 plochy. Motor sa zachvilu zohreje, rychlejsie kuri, pri usekoch s mensou spotrebou nepadne teplota, a nenavali tolko kamiekov a bordelu do chladica, nepoohyba lamely na nom.
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 04.12.2012 08:19
od C-Maxis
Ano, misto za 17 to pak das za 16.
Driv to snad smysl melo, neochlazoval se tolik chladic, motorovy prostor a tedy i topeni tak nejak topilo. Dokonce se driv pouzivala v chladicich jen voda a na zimu se to namichalo s Fridexem.
To take stalo penize.
Navic Skodovky mely motor vzadu, chladic vepredu a pry snad obcas ty hadicky cestou zamrzly...
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 04.12.2012 08:35
od Sagic
C-Maxis píše:Ano, misto za 17 to pak das za 16.
Driv to snad smysl melo, neochlazoval se tolik chladic, motorovy prostor a tedy i topeni tak nejak topilo. Dokonce se driv pouzivala v chladicich jen voda a na zimu se to namichalo s Fridexem.
To take stalo penize.
Navic Skodovky mely motor vzadu, chladic vepredu a pry snad obcas ty hadicky cestou zamrzly...
K tomu bych rekl jen ze NE SNAD, ale vzdy nam zamrzly u 120 hadicky pod autem mezi chladicem a motorem

Re: provozní teplota motoru
Napsal: 04.12.2012 08:41
od stano.
Lebo tam bola cista voda, pred zimou sa dolial fridex len do nadrzky. Z nej sa ale do chladica nikdy nedostal, pretoze v zime ten termostat ani neotvorilo

Pozname, zazili sme
Pekacik (Forman) so zakrytym chladicom ovela skor kuri. Cez vikend uz tam ten plastovy dekel asi namontujem. Je to jeho posledna zima. Potom nech mu je srotovisko lahke

Re: provozní teplota motoru
Napsal: 04.12.2012 09:33
od spanel
K tomu bych rekl jen ze NE SNAD, ale vzdy nam zamrzly u 120 hadicky pod autem mezi chladicem a motorem

[/quote]
No, snad jen tomu, kdo neměl správně naředěnou kaplinu. U naší Š120L a u mé Š125L se mi nikdy nestalo, že by chladící kapalina někde a někdy zamrzla. Vzdy jsem měl kapalinu na -30°C.
Ano, byli týpci, kterým kapalina utíkala, a aby ušetřili, tak dolévali jen vodu a pak při prvních mrazech měli problém, který způsobil minimálně vaření motoru a v extrému také vyražení mrazových zátek.
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 04.12.2012 12:50
od jill
lucky.jack píše:No nevím jill má benzíňáka, aspoň podle podpisu, a tam by tyhle výkyvy snad být neměly. U nafťáku je to celkem běžný...
Tak tak, mam FoFoII, 2.0 benzin a dosud (najeto 130tis km) to nedelalo, proto se ptam cim to?
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 04.12.2012 15:54
od C-Maxis
Dneska:
venku +2°C, auto z garaze asi +8°C uvnitr.
Po 1 km stredovy vydech 20°C, 2km 30°C a 3km 38°C. Pak jsem to prestal sledovat.
Po tech 3km se rucka teplomeru teprve odlepovala od minima.