Stránka 5 z 5

Napsal: 28.06.2007 11:51
od zewl
omik píše:
zirafak píše: ale,ale Omik 8O a co setrenie paliva :?:
treba zobrat do uvahy kompromis, ako moc trapis motor a o kolko ti to znizi spotrebu. rozdiel medzi 4kou a 5kou pri rychlosti 60km/h v spotrebe je podla mna zanedbatelny. Ked usetris 2 deci nafty na 100km, tak sa to prejavi na rozpocte ako? Navyse sa tu stale opakovala teoria o tom, ze optimalnu spotrebu ma motor ked pracuje niekde v oblasti max. krutiaceho momentu. To rozhodne neni pri 1300 ani 1500 otackach... (niekde tam sa pohybujes ked ides 60km/h na 5ke)
Nevim, jestli u tebe optimalni spotreba = nejmensi spotreba, ale pokud mluvis o nejmensi spotrebe, tak pri EconoRunech se nejezdi nad 1000 otacek za minutu :idea: A cituji:

"Pro zajímavost stojí za uvedení výsledky vítězných posádek posledního ročníku: vítězná benzinová fabia 1,2 47kW jela 330kilometrový úsek s průměrnou spotřebou 2,888 l/100 km, 66kilowattová turbodieselová octavia jela za 2,588 litru nafty na 100 km".

Takze na nizkych otackach neco bude. Ale i ja jsem zastancem "vseho s mirou", takze v 1000 otackach nejezdim, pripada mi to jako trapeni auta, pri usporne jizde se snazim udrzet nekde do 2 tis otacek a je to v pohode. Tu petku tam radim tak pri cca. 70 km/hod. Ale ja mam TDDi, takze je mozna nejaky podstatny rozdil v tech motorech, takze u TDCicek to bude mozna jinak...

Muzes se mrknout na http://auto.idnes.cz/automoto.asp?klic=52027&o=0

Ja cetl tuhle knizku http://knihy.cpress.cz/knihy/auto-moto/ ... ou-paliva/ a muzu ji vrele doporucit. Spotreba mi spadla o temer litr dolu a to bez temer jakehokoliv omezovani...
Jo a taky nejsem zadnej jejich dealer, jenom zde rikam svoje zkusenosti. Tot vse.

Napsal: 28.06.2007 12:06
od omik
zewl píše:
omik píše:
zirafak píše: ale,ale Omik 8O a co setrenie paliva :?:
treba zobrat do uvahy kompromis, ako moc trapis motor a o kolko ti to znizi spotrebu. rozdiel medzi 4kou a 5kou pri rychlosti 60km/h v spotrebe je podla mna zanedbatelny. Ked usetris 2 deci nafty na 100km, tak sa to prejavi na rozpocte ako? Navyse sa tu stale opakovala teoria o tom, ze optimalnu spotrebu ma motor ked pracuje niekde v oblasti max. krutiaceho momentu. To rozhodne neni pri 1300 ani 1500 otackach... (niekde tam sa pohybujes ked ides 60km/h na 5ke)
Nevim, jestli u tebe optimalni spotreba = nejmensi spotreba, ale pokud mluvis o nejmensi spotrebe, tak pri EconoRunech se nejezdi nad 1000 otacek za minutu :idea: A cituji:

"Pro zajímavost stojí za uvedení výsledky vítězných posádek posledního ročníku: vítězná benzinová fabia 1,2 47kW jela 330kilometrový úsek s průměrnou spotřebou 2,888 l/100 km, 66kilowattová turbodieselová octavia jela za 2,588 litru nafty na 100 km".

Takze na nizkych otackach neco bude. Ale i ja jsem zastancem "vseho s mirou", takze v 1000 otackach nejezdim, pripada mi to jako trapeni auta, pri usporne jizde se snazim udrzet nekde do 2 tis otacek a je to v pohode. Tu petku tam radim tak pri cca. 70 km/hod. Ale ja mam TDDi, takze je mozna nejaky podstatny rozdil v tech motorech, takze u TDCicek to bude mozna jinak...

Muzes se mrknout na http://auto.idnes.cz/automoto.asp?klic=52027&o=0

Ja cetl tuhle knizku http://knihy.cpress.cz/knihy/auto-moto/ ... ou-paliva/ a muzu ji vrele doporucit. Spotreba mi spadla o temer litr dolu a to bez temer jakehokoliv omezovani...
Jo a taky nejsem zadnej jejich dealer, jenom zde rikam svoje zkusenosti. Tot vse.
Hm, zaujimave s tymi spotrebami v econorunech. Niekto tu totizto na fore tvrdil,ze optimalna je pri max. krutaku a optimalnu som automaticky bral ako najnizsiu (a davalo to vyznam)...
Ale ako vravis, vsetko s mierou. Keby skusili jazdit na tych cca. 1000-1200otackach par desiatok tisic km tak by to ten motor podla mna skaredo odniesol...

Napsal: 28.06.2007 13:09
od zewl
omik píše: Hm, zaujimave s tymi spotrebami v econorunech. Niekto tu totizto na fore tvrdil,ze optimalna je pri max. krutaku a optimalnu som automaticky bral ako najnizsiu (a davalo to vyznam)...
Ale ako vravis, vsetko s mierou. Keby skusili jazdit na tych cca. 1000-1200otackach par desiatok tisic km tak by to ten motor podla mna skaredo odniesol...
No, myslim, ze to ten clovek myslel tak, ze pri max. kroutaku je nejlepsi pomer kroutici moment / spotreba. Ale minimalni spotreba urcite ne.

Napsal: 28.06.2007 13:18
od Skubi
omik píše:..... Ale ako vravis, vsetko s mierou. Keby skusili jazdit na tych cca. 1000-1200otackach par desiatok tisic km tak by to ten motor podla mna skaredo odniesol...
no a můj názor je, že o tohle tady určitě nešlo :wink:

Napsal: 28.06.2007 14:03
od omik
Skubi píše:
omik píše:..... Ale ako vravis, vsetko s mierou. Keby skusili jazdit na tych cca. 1000-1200otackach par desiatok tisic km tak by to ten motor podla mna skaredo odniesol...
no a můj názor je, že o tohle tady určitě nešlo :wink:
no o to tu podla mna ale ide :). Pretoze predpokladam, ze hypoteticky citatel takejto diskusie, ktory o autach zhola nic nevie, potrebuje vediet o vsetkych suvislostiach a nie len o tom, ze najnizsia spotreba je pri 1000 otackach... Znizovanie spotreby ma beznemu cloveku predsa usetrit naklady na prevadzku auta, ale tym, ze si pritom pokazi motor ich predsa zvysi, nie? :)
Preto som pisal, ze sa na ten problem treba pozerat ako na hladanie kompromisu...

Napsal: 30.06.2007 11:06
od tomy1
omik píše:
Skubi píše:
omik píše:..... Ale ako vravis, vsetko s mierou. Keby skusili jazdit na tych cca. 1000-1200otackach par desiatok tisic km tak by to ten motor podla mna skaredo odniesol...
no a můj názor je, že o tohle tady určitě nešlo :wink:
no o to tu podla mna ale ide :). Pretoze predpokladam, ze hypoteticky citatel takejto diskusie, ktory o autach zhola nic nevie, potrebuje vediet o vsetkych suvislostiach a nie len o tom, ze najnizsia spotreba je pri 1000 otackach... Znizovanie spotreby ma beznemu cloveku predsa usetrit naklady na prevadzku auta, ale tym, ze si pritom pokazi motor ich predsa zvysi, nie? :)
Preto som pisal, ze sa na ten problem treba pozerat ako na hladanie kompromisu...
Tak, tak. Omik presne vystihol o co v tejto debate islo...

Napsal: 09.07.2007 14:06
od omik
Je mozne ze po vymene oleja, olejoveho filtra, vzduchoveho filtra a palivoveho filtra po 20.000km doslo k znizeniu spotreby cca. o 0.5 - 0.7 litra na 100km?

Presiel som za posledny tyzden cca. 1500km po tejto vymene a spotrebna mi vysla 5.36l/100km pocitana podla tankovania. Predtym som jazdil od 5.8-6.0 a jazdny styl som teda moc nezmenil, navyse z tych 1500km bolo tak cca. 400 s uplne plnym autom.

Napsal: 09.07.2007 14:24
od chmelko
určite to je mozne..

Napsal: 09.07.2007 16:50
od zewl
omik píše:Je mozne ze po vymene oleja, olejoveho filtra, vzduchoveho filtra a palivoveho filtra po 20.000km doslo k znizeniu spotreby cca. o 0.5 - 0.7 litra na 100km?

Presiel som za posledny tyzden cca. 1500km po tejto vymene a spotrebna mi vysla 5.36l/100km pocitana podla tankovania. Predtym som jazdil od 5.8-6.0 a jazdny styl som teda moc nezmenil, navyse z tych 1500km bolo tak cca. 400 s uplne plnym autom.
Urcite to ma vliv. Me spotreba po vymene oleje a filtru spadla o cca. 0.5 litru.

Napsal: 10.07.2007 06:03
od zirafak
omik píše:Je mozne ze po vymene oleja, olejoveho filtra, vzduchoveho filtra a palivoveho filtra po 20.000km doslo k znizeniu spotreby cca. o 0.5 - 0.7 litra na 100km?

Presiel som za posledny tyzden cca. 1500km po tejto vymene a spotrebna mi vysla 5.36l/100km pocitana podla tankovania. Predtym som jazdil od 5.8-6.0 a jazdny styl som teda moc nezmenil, navyse z tych 1500km bolo tak cca. 400 s uplne plnym autom.
Uplne normalne logicke :idea:Proste motoru sa lahsie dycha,lepsie klze,jednoduchsie taha palivo... :arrow: