Stránka 5 z 18

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 17.04.2009 15:45
od zirafak
blbost ako mraky.misoo skusal tiez nieco renomovane a realne navysenie bolo cista 0.za 12 papierov bez dph sa to fakt oplati.

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 13.11.2009 19:30
od janik3
trosku ozivim temu - mna by zaujimala jedna vec. ak chiptuningom znizim vykon, znizim aj spotrebu? mozno usmevna otazka, ale ak su v ponuke 2 tie iste auta s rovnakym zdvihovym objemom ale roznym vykonom, udavanu spotrebu ma to auto s vyssim vykonom vysiiu. logicky by podla mna mala klesnut aj spotreba pri znizeni vykonu. napisal som preto otazku viacerym chiptuningovym firmam, ktore mi vsak na moje prekvapenie odpisali, ze naopak, spotreba vzrastie. ako je to teda mozne? ako priklad uvediem sice nie ford, ale: passat 2,0 tdi s vykonom 85kw ma udavanu priemernu spotrebu 5,5 a 2,0 tdi s vykonom 103 kw ma 5,8. podla teorie upravcov by potom znizenim vykonu druheho passatu zo 103 na 85 kw stupne spotreba z 5,8 este vyssie? to predsa nedava zmysel!

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 14.11.2009 12:07
od kadlo
No, s tou spotřebou u Passata to asi bude tím, že jsou ty motory jiné, ne? Ne jen výkon,a le jiný motor... Jako byl u FoFo I 1.8TDCi 74 a 85 kW, lišili se v turbu a ten rozdíl už asi bude něco dělat.

Spotřeba se po chiptuninu změní vc závislosti na stylu. Když budeš využívat navýšení krouťáku a výkonu tak jak by se mělo a využívat sílu toho motoru tak, že to nebudeš vytáčet, protože to bude mít větší tah, tak potom se spotřeba sníží. Pokud to budeš vytáčet a šlapat tomu, tak se spotřeba zvýší.

Toť můj názor...

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 14.11.2009 13:16
od stand
janik3 píše:trosku ozivim temu - mna by zaujimala jedna vec. ak chiptuningom znizim vykon, znizim aj spotrebu? mozno usmevna otazka, ale ak su v ponuke 2 tie iste auta s rovnakym zdvihovym objemom ale roznym vykonom, udavanu spotrebu ma to auto s vyssim vykonom vysiiu. logicky by podla mna mala klesnut aj spotreba pri znizeni vykonu. napisal som preto otazku viacerym chiptuningovym firmam, ktore mi vsak na moje prekvapenie odpisali, ze naopak, spotreba vzrastie. ako je to teda mozne? ako priklad uvediem sice nie ford, ale: passat 2,0 tdi s vykonom 85kw ma udavanu priemernu spotrebu 5,5 a 2,0 tdi s vykonom 103 kw ma 5,8. podla teorie upravcov by potom znizenim vykonu druheho passatu zo 103 na 85 kw stupne spotreba z 5,8 este vyssie? to predsa nedava zmysel!
Já si myslím že snížením výkonu spotřebu určitě nesnížíš.
Neni nic jednoduššího než výkon snížit tím, že tolik nešlapeš na plyn. pedál. (dej si pod něj špalík :lol: )
Ono jde o to že když zvýšíš výkon, nemusíš motor tolik vytáčet, protože potřebný výkon a krouťák dosáhneš v nižších otáčkác, tudíž řadíš dřív, což se na spotř. musí projevit.
Já mám zatim dle pal.PC spotřebu o 0.2l nižší
A co jsem testoval spotřebu před chipem, tak pokud sem motor "trápil" v nízkých otáčkách brzo řadil, tak spotřeba byla vyšší o chlup než při jízdě "na ucho" samozřejmě sem v obou případech motor nevytáčel extrémě rychle.

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 14.11.2009 15:45
od richisan
kadlo píše:Jako byl u FoFo I 1.8TDCi 74 a 85 kW, lišili se v turbu a ten rozdíl už asi bude něco dělat.
Nezmysel - oba motory maju rovnake turbo s VGL ovladanou podtlakovym ventilom. Naklapanie nema tddi. Jediny rozdiel medzi 74 a 85kw je v tom, ze vykonnejsie odladena verzia dostala do vienka o malo vacsie ventily. Inac verzia 100k vznikla povodne kvoli zaradeniu do nizsej kategorie vykonu pri poisteni 8)

Takze taky je asi rozdiel. Pokial ide o zvysenie vykonu, pre obe verzie ponuka napr. Bluefin rovnaky narast vykonu (pre 100k verziu vyraznejsi) - to hovori za vsetko :idea:

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 15.11.2009 12:38
od janik3
mne islo len o teoreticku moznost, ci by to tak fungovalo. ak si vezmeme nejake silnejsie auto, napr. A6 allroad 2,7 biturbo, 184 kw, tak ci by znizenie na podla mna postacujucich cca. 130 kw prinieslo viditelne (teda nie o 0,2 l) znizenie spotreby. zaujima ma to cisto informacne.

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 15.11.2009 13:01
od stand
janik3 píše:mne islo len o teoreticku moznost, ci by to tak fungovalo. ak si vezmeme nejake silnejsie auto, napr. A6 allroad 2,7 biturbo, 184 kw, tak ci by znizenie na podla mna postacujucich cca. 130 kw prinieslo viditelne (teda nie o 0,2 l) znizenie spotreby. zaujima ma to cisto informacne.
Tak hlavním faktorem spotřeby je koncepce a objem motoru (to udává hlavní hodnoty spotřeby), takze pokud ho přiškrtíš určitě nedosahnež snížení spotřeby o víc, než když tolik neakceleruješ.
Ale ani jedna spotřeba nebude v nějakých závratných hodnotách velkým snížením.

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 17.11.2009 19:17
od fplisek
Kdo řeší spotřebu, když má takový auto :)

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 17.02.2010 18:17
od ondrej.chm
Mám 1.6 TDCI, po doporučení jsem zkusil firmu autochip v praze. Uprava trvala cca 30 min cena 6500 kč. Původní výkon 66 kw-90 K po upravě 83kw -113 K spotřeba klesla o 1 litr. Jsem maximálně spokojen. Sportovní filtr mi nebyl doporučen. Testovaly na brzdě upravu a se sport. filtem a bez filtru rozdíl 1 koně. Čip vřele doporučuji. Já osobně bych na brzdu nejezdil, sice se změří skutečný výkon ale trpý tim hlavně auto, ale to je věc názoru.

http://www.autochip.eu/cz/chiptuning-ta ... tdci-90hp/

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 17.02.2010 18:42
od Marťas
A co tocivy moment?? A prubeh vykonu?? Posunula se spicka do jinych otacek?? Nejlepsi bude, kdyz pridas i graf...

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 18.02.2010 06:59
od zirafak
Mozno,keby to zmeral niekde inde,boli by to mozno uplne ine,mozno aj slabsie hodnoty.

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 18.02.2010 07:10
od stand
ondrej.chm píše:Já osobně bych na brzdu nejezdil, sice se změří skutečný výkon ale trpý tim hlavně auto, ale to je věc názoru.
Na Emisích dostane větší čočku než na motorové brzdě :roll:

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 18.03.2010 20:01
od petulak
ondrej.chm-- můj kolega má syna, který dělá v motosportu ŠKODA ML. BOLESLAV. Cituji jeho slova: strejdo, mi ti to u nás( motosportu) trochu "nafouknem" , ale něco za něco: moc těch km pak nenajezdíš. Tak toho mýho Fordíka nechám tak jak je. Chci si s ním ještě něco najezdit.

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 18.03.2010 20:33
od stand
No hlavně s tvim ff 1,8 v benzínu.. Ten nafoukneš tak moc že praskne :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 14.04.2010 18:29
od Miguelicek
Doufám, že to tady někde neni :roll:

http://www.chiptuning-ford.cz/chiptunin ... ec%20107kW

Je to vůbec možné...??? Chipnutej benzín + 13kW...