Zadní náprava kotouče vs bubny

Nápravy, řízení ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
kadlo
Junior
Junior
Příspěvky: 237
Registrován: 08.02.2008 15:07
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Příspěvek od kadlo » 17.11.2008 10:06

přesně tak :) můj má 1390 kg
Ford Focus II Combi 1.6 TDCi 16V; r.v. 06/2005; 80 kW/4000 ot./min.; 240 Nm/1750 ot./min.; machine silverObrázekObrázek
Ford Escort 1.8 TD 51 kW; r.v. 1997

Uživatelský avatar
Fako sk
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1124
Registrován: 31.07.2008 16:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Příspěvek od Fako sk » 17.11.2008 12:32

richisan: No vieš treba to brať tak že keď boli za príplatok el okná zadné el zrkadlá atď. a niektorý si priplatili tak je vysoko pravdepodobné že boli aj taký puntičkári :mrgreen: čo si priplácali aj za kotúče :wink: pretože niekto kupoval to auto na street race možno :D
Obrázek
Ford Focus Hatchback 1.8 TDDi Trend, 66 kW, r.v. 2001, Made in Germany
Fooookus
..lešti focusa kým sa dá lebo nikdy nevieš čo sa ti môže stať a potom ho nebude mať kto leštiť..

tomig
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 594
Registrován: 19.11.2008 09:36
Bydliště: Ostrava - Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od tomig » 20.11.2008 09:07

chmelko píše:myslím, že podla katalogu sa nedali dat kotuče len na najslabšiu morizaciu 1.4
Naši mají 1.4, 4x kotouč :)

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Příspěvek od chmelko » 20.11.2008 09:09

určo ale nebola predana v čechách :wink:

tomig
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 594
Registrován: 19.11.2008 09:36
Bydliště: Ostrava - Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Příspěvek od tomig » 20.11.2008 09:11

No to neni no :)

fandaklara
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 09.07.2008 11:49
Bydliště: Most

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Příspěvek od fandaklara » 01.03.2009 16:15

Zajimalo by me jestli kdyz vymenim kotouce za bubny tak jestli se musi dat novy zatezovy regulator nebo rozdelovac brzdneho ucinku ted nevim jak se to presne jmenuje. Duvod proc se na to ptam je ten ze jsem skousel na snehu jestli funguje abs, azaslap jsem brzdy co to slo predek normalne fungoval i s asb ale vzadu se kola porad volne tocila natoz nakej naznak ze by pracovalo abs. Muzete mi prosim poradit dekuji moc
Ford Focus 1.6 combi GHIA r.v.99

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Příspěvek od Tonda-B » 01.03.2009 17:55

Pokud máš ABS, tak rozdělení brzdného účinku obstarává hydroagregát ABS spolu s hlavním brzdovým válcem.

Zátěžový regulátor brzd najdeš na autě bez ABS.

Pokud namontuješ kotouče, tak budeš mít možnost přidat zadkům jedině tak, že namontuješ destičky s vyšším součinitelem tření (Ferodo Racing, Fritech Racing apod.).

Stejně jako u bubnů vzadu si můžeš k vyššímu brzdnému účinku pomoct brzdovým válečkem s větším průměrem.

Kdysi jsem na Sierru bez ABS dal dozadu brzdové válečky s průměrem o 1,5 mm větším (ze Sierry Combi) a bylo to ono.

Uvědom si taky, že potřebné rozdělení brzdného účinku mezi přední a zadní nápravu se liší podle povrchu, na kterém brzdíš:

Pokud ho budeš mít přesně nastavené na mokru, budeš mít na suchu přebržděný zadek (přední náprava se na suchu víc dynamicky dotíží a může tak přenášet víc brzdného účinku, zatímco zadní se zase víc dynamicky odlehčí a nepřenese tolik).

No a na sněhu bys měl mít na zadní nápravě maximum brzdného účinku, aby jeho rozdělení mezi předek a zadek bylo správné.

Pokud bys to chtěl mít jednoduše seřiditelné podle povrchu zevnitř vozu, musel bys mezi sedadla namontovat regulační ventil (třeba Tilton), který by ti umožnil ubírat zadkům podle potřeby.

To je konec konců důvod, proč se tyhle ventily montují do soutěžních nebo okruhových aut - pokud nemají rovnou dva hlavní brzdové válce a mezi nimi vahadlo.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Uživatelský avatar
tommysek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 102
Registrován: 16.08.2008 13:50
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Příspěvek od tommysek » 09.03.2009 22:24

já má 1.6 před FL Vyrobeno ve Španělsku, prodáno v Itálii, dotaženo do Česka. Auto brzdí docela dobře a to mám vzadu bubny. Dlouho se tam už ale neohřejí :twisted: , na konec března jsem domluvenej s Fokim na výměnu za kotouče. Takže sem potom napíšu srovnání, veškeré +/- které vypozoruji.
Jo a k té výměně mě nedohnala ani tak touha po sportovní jízdě, jako nesnesitelné pískání bubnů při popojíždění městem. :evil: Sem si připadal jak idiot, jak se na mě furt lidi otačeli :twisted:
Ford Mondeo MK IV 2007
Ford Focus 1.6 16V,74kW GHIA, r.v. 11/99 aquamarine perleť
Obrázek
Fiat Scudo Combinatoi rv.199 (najeto 280 000 km)

Uživatelský avatar
Fako sk
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1124
Registrován: 31.07.2008 16:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Příspěvek od Fako sk » 10.03.2009 14:52

Super. Napíšeš recenziu :wink: . Bubny pískajú? To som ešte nespozoroval na našom naštastie :D
Obrázek
Ford Focus Hatchback 1.8 TDDi Trend, 66 kW, r.v. 2001, Made in Germany
Fooookus
..lešti focusa kým sa dá lebo nikdy nevieš čo sa ti môže stať a potom ho nebude mať kto leštiť..

Uživatelský avatar
fplisek
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ohrazenice okr. Třebíč, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Příspěvek od fplisek » 10.03.2009 16:09

fandaklara píše:Zajimalo by me jestli kdyz vymenim kotouce za bubny tak jestli se musi dat novy zatezovy regulator nebo rozdelovac brzdneho ucinku ted nevim jak se to presne jmenuje. Duvod proc se na to ptam je ten ze jsem skousel na snehu jestli funguje abs, azaslap jsem brzdy co to slo predek normalne fungoval i s asb ale vzadu se kola porad volne tocila natoz nakej naznak ze by pracovalo abs. Muzete mi prosim poradit dekuji moc
Nic takovýho nemusíš měnit, já jsem je měnil a pohoda. Na sněhu mi to dělá to samý jak tobě, jak šlápnu na brzdu, tak zadek zabrzdí a jak začně prokluzovat, tak povolí a točí se dál, je to logický přenos brzdného účinku, protože kdyby se ti zablokoval zadek, tak podle čidel ABS nepozná, že auto jede a tudíž by ABS ani neseplo, že ti pracuje ABS poznáš na brzdovým pedálu
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW + Bluefin, K&N, IC z FoFoII, Silver, 17" Wolf, Eibach, RS nárazník, xenony, nivelace, ostřiky, ST vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, 4x el. okna, digi klima, BC, el. šíbr, tempomat, alarm: Galerie
Obrázek

Uživatelský avatar
bon.hommes
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 12.10.2008 20:29
Bydliště: Kostelec u Kyjova
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Příspěvek od bon.hommes » 10.03.2009 16:33

tommysek píše:já má 1.6 před FL Vyrobeno ve Španělsku, prodáno v Itálii, dotaženo do Česka. Auto brzdí docela dobře a to mám vzadu bubny. Dlouho se tam už ale neohřejí :twisted: , na konec března jsem domluvenej s Fokim na výměnu za kotouče. Takže sem potom napíšu srovnání, veškeré +/- které vypozoruji.
Jo a k té výměně mě nedohnala ani tak touha po sportovní jízdě, jako nesnesitelné pískání bubnů při popojíždění městem. :evil: Sem si připadal jak idiot, jak se na mě furt lidi otačeli :twisted:
Teda nevim jak bubny, ale ja mam koutouce vepredu i vzadu a pri hodne malych rychlostech, tzn. pri popojizdeni, parkovani, po meste apod. slysim piskani taky. Sice jen nepatrne ale slysitelne...
Ford Focus 2001, 1.8 16V 115k, HB 3 dv. BLACK

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Příspěvek od richisan » 10.03.2009 16:44

Mne to nastastie nepiska nikdy, ani pri nizkej rychlosti v meste a dufam, ze ani nebude. Onedlho budem menit predne kotuce a dosky, tak ich len musim dobre zabehnut a snad sa nic v tomto smere nezmeni 8) Skus ocistit kotuce brusnym papierom, niekedy mozu vselijake zvuky sposobovat necistoty na kotuci, napr. po zime.

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1661
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Příspěvek od Jemar » 10.03.2009 17:04

Mě pískají taky, ale jen při prvním zabrždění. A to musím brzdit jen lehce, pokud na to šlápnu víc tak nic. Ale první písknutí (není to teda extrém) vždy, ať je jaro nebo zima, slunce nebo déšť - prostě vždycky. nejdřív mi to vadilo, ale už to neřeším. Zkoušel jsem jet chvilku s trochu zataženou ruční brzdou, nezabralo. Akorát když v 5 ráno dojedu na první křižovatku, tak mě asi sousedi nemají rádi a ještě k tomu 5x v týdnu. :mrgreen:

Uživatelský avatar
tommysek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 102
Registrován: 16.08.2008 13:50
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Příspěvek od tommysek » 10.03.2009 18:18

Mě ty bubny vzadu pískaj skoro rok, no co mám tohoto Pokusa. Zkoušel jsem je rozdělat, vyčistit, odmastit, ošmirglovat, a nic, pískaj si furt, takže půjdou....
recenzi sem určitě napíšu a jestli mě Foki nechá abych mu oxidoval v dílně, tak pořídím i nějaký fotky z výměny :wink:
Ford Mondeo MK IV 2007
Ford Focus 1.6 16V,74kW GHIA, r.v. 11/99 aquamarine perleť
Obrázek
Fiat Scudo Combinatoi rv.199 (najeto 280 000 km)

Uživatelský avatar
Twisster
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 22.03.2008 15:19
Bydliště: Myjava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadní náprava kotouče vs bubny

Příspěvek od Twisster » 10.03.2009 20:39

Super. Tiez som uz o tom uvazoval, no k fokimu mam daleko a sam si na to netrufam.
Focus 1.6 16v 2008 hatchback Panter black
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů