Stránka 5 z 5

Re: Motor se špatně zahřívá?

Napsal: 09.12.2008 18:16
od Ahmed
zewl píše:me rucicka dosahla poloviny a pri delsi jizde z kopce klesala (pri nizkych teplotach). Nechal jsem pred cca. 3 tydny vymenit termostat (original ford) a dela to stale, sice se mi zda ze uz mene, ale stale klesa. Vsimnul jsem si, ze kdyz jedu delsi cestu a motor se poradne prohreje, tak pak uz neklesa. Ale kdyz je motor sotva zahraty, tak klesa nahoru, dolu, podle toho, jakou trasu jedu. Jak se ale motor prohreje, tak stoji v polovine jak "patnactirocnemu" :mrgreen: Neni to Ahmede tvuj pripad? Ze ti klesa/stoupa pri nedostatecne prohratem motoru?
Po 30km jizdy z toho 5km mesto, 10km dalnice, 15km okreska si myslím, že musí být dostatečne přohřátý - nemluvím o teplotách 0°C, ale spíš kolem 8°C a dělá to vždycky. Něco jiného by asi bylo, kdybych s tím jezdil na okruhu :wink:

Re: Motor se špatně zahřívá?

Napsal: 09.12.2008 19:08
od pepan
tomason píše:Jéžíši to je prostě Diesel to neni benzínovej motor a s termostatem to nemá nic společnýho Diesel se ti v nížkých otáčkách nezahřeje ani kdybys se stavěl na hlavu proto ten pokles teploty pří zpomalení a poklesu otáček :mrgreen:
Má pravdu předsedo.... :lol:

Re: Motor se špatně zahřívá?

Napsal: 09.12.2008 19:13
od nitram9
Opět musím souhlasit s Ahmedem ,ručička takhle kolísá i když je motor dostatečně zahřátý ,třeba po 50km.Prostě tak,jak jsem to popsal výše....

Re: Motor se špatně zahřívá?

Napsal: 09.12.2008 19:39
od tomason
je to v pořádku mě to dělá taky nijak se tomu ,ale nedivim ani se tim nehodlam zabývat mam kluci jiný starosti musel sem teď dělat 14 dní v kusez toho 10 dvanáctek 5nočních a pak pěkně hned druhý den na ranní ,abych si udržel práci a ve starý sem to musel zabalit a jestli nedostanu mzdu tak ta ručička nepude ani na 65C,protože nebude na co jezdit tak asi tak :roll:

Re: Motor se špatně zahřívá?

Napsal: 08.09.2009 20:40
od KTM
d3DEk: již je to rok co jsem řešil naprosto stejný problém.Pomohl mi tenkrát Pelén.Měl totiž tužku ,která měří teplotu na dálku.Zjistili jsme ,že i v zimě kdy je venku zima a auto ujelo jen kousek,byl otevřený velký okruh (termostat). Při demontáži termostatu jsem zjistil,že někdo vyvrtal dvě dírky o průměru asi 6 mm. Tudíž těmi dírkamy protékala chladící kapalina (jako by byl pořát otevřený termostat). Ptal jsem se různě a vydedukovali jsme ,že to dělají proto aby byl motor podchlazený a tím pádem má ocosi větší výkon.

Re: Motor se špatně zahřívá?

Napsal: 08.09.2009 21:46
od pelen
nitram9 píše:Opět musím souhlasit s Ahmedem ,ručička takhle kolísá i když je motor dostatečně zahřátý ,třeba po 50km.Prostě tak,jak jsem to popsal výše....
Mi se zahreje cca po 10 km a pak se ani nehne ani pri volnobehu u vlakoveho prejezdu.

Re: Motor se špatně zahřívá?

Napsal: 08.09.2009 21:57
od matys
Zdravím pelen.............toto jsi neměl psát , teď Ti bude chodit , že máš špatný termostat a oni OK .

Pánové přečtěte si téma " Teplota motoru " tam o tom cosi pojednávám ......Zdravím.

Pánové .......palivová směs v dieslových motorech se vzněcuje samovznícením vstřiku nafty do stlačenného a tím zahřátého vzduchu kompresí ,tím vzniká vysoká teplota, od které se zahřívá masívní litinový motor a větší objem (6,5-7 l) chl.kapaliny.Proto trvá ohřátí na provozní teplotu déle ,než hliníkový benziňák s 5 l chl.kapaliny .To,že Vám rafička termostatu tak kolísá , je vinnou čidla na termostatu,(špatná reakce na změnu teploty chl.kapaliny) z malého okruhu chlazení do celého okruhu chl.

Re: Motor se špatně zahřívá?

Napsal: 09.09.2009 19:50
od pelen
Matys, termostat reguluje teplotu na prakticky konstantni hodnotu, kterou ma vyrazenou na tele termostatu. Mi ji reguluje plynule = drzi na konstantni hodnote, tem, co jim teplota kolisa, tem reguluje skokem. :wink: