Stránka 41 z 52
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 08.03.2013 16:21
od stano.
No. Skusim to teda predsalen vymenit.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 08.03.2013 16:27
od vitr73
jj..vymen..stoji par korun a prace i s vypitim kafe max pul hodinky.. Ja mnel upadlou tu podkovo co drzi ten teplotni bazmek a trosku ohnutou tu klapku(nechapu)...kupoval jsem termostat tusim do 2 stovek..vic to nebylo jooo a dal jsem ten teplejsi..tusim 95 stupnu..jeste byl studenejsi asi 90 stupnu
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 08.03.2013 18:50
od Fofan
Ja si vzpominam kdyz sem mel toho foka chvilu tak sem menil termostat s tim ze se driv ohreje ze bude asi ten termostat spatnej,ale je to porad stejni ten 2litr se tak ohriva,takze mam nekde nahradni protoze s nim nic nebylo
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 09.03.2013 10:42
od Bullitt
Jakmile se motor ohřeje, u benzínu pak nemůže padat teplota, i když se jede v zimě z kopce bez plynu. Leda by musela být velká zima a dlouhý kopec, kdy se motor dost chladí i proudem vzduchu kolem něj a taky topení v kabině motor dost ochlazuje.
Doporučuji zkontrolovat termostat, může otevírat při správné teplotě, ale zavírat nízko (nebo nedovře, případně drhne - potom se sice otevře, ale na zavření to má vliv) - to obvykle způsobuje podobné problémy s padající teplotou. Tohle vím ze zkušenosti s termostaty na různých autech. Jinak po špatných zkušenostech s druhovýrobou kupuju termostaty Ford a s nimi jsem neměl nikdy problém a cena srovnatelná s druhovýrobou.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 10.03.2013 09:44
od stano.
Dobre, vymenim ho!

Je tam od vyroby, uz ma na to narok.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 10.03.2013 12:25
od Bullitt
Je dobré ho prověřit ve vařící vodě (v knížce je to popsané) - zavěsit na provázek do hrnce s vodou a ohřívat jí, na termostatu vyražená teplota je začátek otevírání termostatu. Je možné nechat vodu dojít k varu (kolem 96-97°C), kdy termostat asi zcela neotevře, ale to nevadí (chladící soustava je pod tlakem, takže tam se vyskytují teploty přes 100°C, tam teprve termostat otevře naplno). Pak nechat vodu chladnout a sledovat teplotu, kdy zase termostat zavře, nemělo by to být o moc méně (pár °C), než teplota otevírání. Jednou jsem (ještě do Escorta) koupil termostat z druhovýroby a ten sice otevíral správně, ale zavíral hrozně nízko (o nějakých 10°C), pak v autě kolísala teplota. A to na Escortu byl budík teploty přímo řízený svým termistorem, takže byly vidět i minimální výkyvy teploty. U Focusu (a vůbec všech novějších aut bez ohledu na výrobce) budík ovládá ŘJ, takže věřte tomu, že i poměrně velké kolísání teploty ŘJ ignoruje a hýbe s budíkem až při fakt velkých výkyvech teploty.
P.S.: Je to téma o Volnoběžném ventilu, takže už nebudu víc psát off-topic o termostatu.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 15.03.2013 16:52
od Nonid
U me nejspis vyreseno, vadne cidlo rychlosti, dodava uplne sahle informace RJ a ta pak blbe drzi otacky. Zbytek zpusoben spatnym nastavenim lambda sondy v RJ a jejim nezresetovanim po vymene podtlakovy hadicky...
EDIT: A co se tyce ŘJ, tak ted jsem mel moznost vyzkouset dobu zabehu po resetu a je to priblizne tech 100km s prvnimi a poslednimi 10ti nejhorsimi... Cukani, nulova akcelerace, spotreba jak prokopnuty.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 18.03.2013 15:37
od kiblik
Nazdar panove,
tak si tady ctu, ze nejen ten muj modrej strep ma problem s propadanim volnobehu pri dobrzdovani na neutral. Jsem sice mimo moji motorovou sekci (nafta 2003-2008), ale problemy maji nekteri z vas uplne stejny.
A ja si myslel, ze bych k vuli tomu musel vymenit snad dvouhmotu nebo co. To jsem se teda pekelne spletl.

Re: volnoběžný ventil
Napsal: 19.03.2013 14:16
od Stork
karlkox píše:ahoj,nechcu zakládat nové téma.Mám problém na mém Focusu 1,8 16v r.v. 99. Když je venku krásně,vysoké teploty tak mi můj focus při dojíždění ke křižovatce téměř vždy chcípne,musím vždy při vyřazení rychlosti rychle šlápnout po plynu,někdy to stihne chcípnout i při podřazování,otáčky jdou nezadržitelně rychle dolu.Když je venku chladnějí,nebo prší tak je vše v pořádku občas motor při vyhození rychlosti zavibruje ale otáčky se hned srovnají okolo 750/min .Minulý týden bylo auto ve Fordu,řekli že ventil volnoběhu tohle určitě nedělá,pro jistotu závadu ani nehledali. Netušíte čím by to mohlo být? díky
Téměř stejný problém jsem včera vyřešil ve Fordu Valoušek - mně to chcípalo nejen při dojíždění ke křižovatce, ale třeba i během popojíždění v koloně na pár málo metrech, případně i při couvání do řady stojících vozidel, všechno vždy za "ani ne jízdy", kdy jsem se jen rozjel a hned jsem musel brzdit, sundal nohu z plynu a než stačil vykvaltovat, tak to chcíplo (vždy za tepla). Za studena to nedělalo, otáčky se držely na ca. 1000ot. a s tím tenhle problém nebyl. Ale jakmile se už motor trochu ohřál, začalo to dělat. Už mě to sralo, že jsem to dal do servisu - výsledek je úžasný - vyčištění obtokového ventilu+škrtící klapky, závada odstarněna (cena 770,-Kč za práci)
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 21.03.2013 10:27
od gargulakj
Stork píše: obtokového ventilu
co to je a kde to je?

Re: volnoběžný ventil
Napsal: 21.03.2013 10:46
od stano.
Obtokovy ventil, obtokovy kanal skrtiacej klapky. Nazyvany ako volnobezny ventil. Alebo krokovy ventil. Pripadne to volaju aj krokovy motor.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 22.03.2013 16:20
od sykoracek
Zdravím Focusáci,
také jsem se stal majitelem s kolísajícíma otáčkama, což by mi sice štvalo, ale dalo by se to přežít. Ovšem čtvrt roku od koupení otáčky nejenže kolísají, ale na volnoběh se drží na cca 350... Vždy to spadne dolů, auto se zatřese a zase to trochu vyskočí nahoru a takhle pořád. Výměna filtrů a volnoběžného ventilu nepomohla. Navíc před týdnem mi to chcíplo na křižovatce a už nešel nastartovat. Když jsme ho chtěli odtáhnout do servisu, tak jsem se ho ještě pokusil nastartovat, kupodivu šel, ale ujel jsem jen cca 1km a zas zdechnul. Při tom mi ze začátku nešel tacháč a začal fungovat po asi 500m. Verdikt zněl že se totálně vysypal katalyzátor a tacháč to od tý doby už neudělal.
Také s ohledem na video, co jsem někdo nedávno dával se mi nezdá spotřeba na volnoběh, která kolísá cca 0,8 - 1,2l. Hadičky od klikovky se mi zdají v pořádku, ale nemůžu to říct určitě.
Nenapadá někoho co by s tím asi mohlo být? Strašně mi to s... Díky moc.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 22.03.2013 17:18
od Bany121
sykoracek píše:
Také s ohledem na video, co jsem někdo nedávno dával se mi nezdá spotřeba na volnoběh, která kolísá cca 0,8 - 1,2l. .. Díky moc.
mne spotreba na volnobehu kolise 0,6 - 0,9l/h ale rucicka otackomera drzi pevne - ani sa nezakolise.

Re: volnoběžný ventil
Napsal: 22.03.2013 18:34
od stano.
na studenom moze aj 1,2-1,5. o kolisani sa tu popisalo dost.
Re: volnoběžný ventil
Napsal: 22.03.2013 19:14
od sykoracek
To, že kolísá mi nepřekvapuje, jen se mi zdá, že si to bere toho benzínu víc. To video sem dával jaroslavvik a je na str. 38. Jemu to kolísá mezi 0,5 a 0,9 a má taky 1.6.
A přístrojovka mi v diagnostickym módu ukázala 969e, jenže jsem nikde nenašel, co to znamená.
stano.: Asi budeš mít pravdu, jen se mi zdálo, že to s tím souvisí, když se mi vysypal ten katalyzátor.