Konstrukční chyba sání DURATEC HE
-
- Nováček
- Příspěvky: 27
- Registrován: 22.07.2012 13:51
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Tak dneska jsem ty proklatý klapky taky vyndal. Mám 2,O, rok 2001, najeto poctivých 79tkm a vůle na klapkách už byla celkem velká. Začínaly lehce klepat. Práce se celkem dá. Jen člověk nesmí mít velký ruce, pak je to k vzteku. Celkem mi to trvalo asi 3 hodiny.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 02.01.2014 16:08
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Ahoj, potřeboval bych radu ohledně motoru Duratec 2.0. Subjektivně mi motor přišel dost línej, při akceleraci chyběl výkon. Pak jsem v podstatě náhodou přišel na to, že problém bude pravděpodobně s ovládáním klapek sání. Když jsem motor vytočil na cca 4800 otáček, tak se najednou objevil "turbo" efekt, způsobený otevřením klapek a auto vystřelilo dopředu. Ta hranice 4800 otáček mi ale přišla nesmyslná, normální jízdou bych se na ní ani nedostal a pochybuju, že by to bylo záměrem konstruktérů.
Na diagnostice bylo zjištěno, že řj dává pokyn k otevření klapek zhruba na 3000 ot, ale v reálu se tak děje až ve 4800 ot. Nepomohlo ani nahrání nejnovější aktualizace řj. Hadičky těsní, nikde to falešněj vzduch nepřisává.
Když klapky natvrdo otevřu tím, že odpojím hadičku, která tam ze sání žene podtlak, motor má znatelně vyšší výkon už od nižších otáček. Tohle sice funguje, motor běží bez problémů a neškube, ale není to řešení. Nerad bych motor s dlouhodobě vyřazenýma klapkama nějak poškodil. Netušíte někdo, kde by mohla být chyba?
Jinak auto je Ford Mondeo MKIV combi, Duratec 2.0 flexifuel, 107kW, r.v. 2008
Na diagnostice bylo zjištěno, že řj dává pokyn k otevření klapek zhruba na 3000 ot, ale v reálu se tak děje až ve 4800 ot. Nepomohlo ani nahrání nejnovější aktualizace řj. Hadičky těsní, nikde to falešněj vzduch nepřisává.
Když klapky natvrdo otevřu tím, že odpojím hadičku, která tam ze sání žene podtlak, motor má znatelně vyšší výkon už od nižších otáček. Tohle sice funguje, motor běží bez problémů a neškube, ale není to řešení. Nerad bych motor s dlouhodobě vyřazenýma klapkama nějak poškodil. Netušíte někdo, kde by mohla být chyba?
Jinak auto je Ford Mondeo MKIV combi, Duratec 2.0 flexifuel, 107kW, r.v. 2008
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Je to to, co dělá podlaky v sání, ale podlakové ventily to nejsou...
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Já mám klapky vymontované již 5 let a žádný problém není. Než laborovat, čím to může být, tak vyjde laciněji se toho paskvilu zbavit. Motor šlape, emise jsou o dosti nižší než jsou papírově udávaný a počátek znatelného zátahu se posunul pod 3000 otáček.popeye píše:Když klapky natvrdo otevřu tím, že odpojím hadičku, která tam ze sání žene podtlak, motor má znatelně vyšší výkon už od nižších otáček. Tohle sice funguje, motor běží bez problémů a neškube, ale není to řešení. Nerad bych motor s dlouhodobě vyřazenýma klapkama nějak poškodil. Netušíte někdo, kde by mohla být chyba?
Jinak auto je Ford Mondeo MKIV combi, Duratec 2.0 flexifuel, 107kW, r.v. 2008

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
no jo, ale tys to dal pryc proto, ze bys musel dat nove sani, u neho tenhle duvod neni, tam by to chtelo sikovneho cloveka, co to zna a tu blbost najde. ty klapky tam nejsou jen tak, bez nich to sice taky jede.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Zemolez
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 22.03.2010 08:27
- Bydliště: Bratislava
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Ked chcem zistit, ci nahodou nemam namontovane novsie sanie, alebo ci nahodou nemam namontovane novsie domceky a klapky, tak to musim vzdy cele sanie rozobrat?

-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 02.01.2014 16:08
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Tak záhada vyřešena. Byla to naprostá blbost, měl jsem přehozený konektory mezi ovladačem klapek a ovladačem EGR ventilu. Jsou hned vedle sebe a předchozí majitel se v tom asi rejpal a pak to zapojil obráceně. Přišli jsme na to vpodstatě náhodou, metodou pokus-omyl..
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
no vida
jeste zes to zbrkle nevymontoval 


Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 14.07.2013 21:11
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Zdravím
Já jsem vyřešil problém klapek v sání tak, že jsem si z vrakoviště koupil starší sání.Demontoval jsem klapky a do průchodu mezi klapkami umístil železné válečky délky zhruba 3 cm o průměru 11mm s dírou u prostřed 5mm, jako uložení té hranaté tyčky co drží klapky.Válečky jsem pro jistotu podmázl silikonem, aby držely na svém místě. A vrátil klapky s domečkem na své místo, protákla hranatou tyčku klapkami zpět, jak to všechno bylo původně.
Následovala montáž zpět na motor a při nastartování a přidání plynu vše funguje jak má a po rachocení v nízkejch otáčkách ani památka.
Samozřejmě má to svoji omezenou životnost, ale podle mě než se prodře tyčka v tomhle uložení už asi auto byde k ekologický likvidaci z jinejch důvodů
Potřeboval bych poradit. měl jsem problém, protože na vrakovišti mi prodali sání podle mě na jiný motor. já mám 1,8 HE 92KW 2001 a prodali mi sání na 1,8HE 81KW že prý je to úplně stejné. při porovnání čísel na sáních se některá lišila.
Zvýšila se mi spotřeba ze 7,7 na 11l / 100 km !!
Proto jsem stejnou úpravu provedl u původního sání a nedávno je prohodil.
Mám ted zase pěknou spotřebu a vše je OK.
Otázka zní, jestli jsou sání pro oba motory stejné, nebo se něčím liší ??
A proč ta vysoká spotřeba??
Ještě dodám, že veškerý čidla apod. co na sání jsou, byly taky vyměněny a bez žádného efektu že by se snížila spotřeba a příčinou by bylo špatné nějaké čidlo.
Díky
Já jsem vyřešil problém klapek v sání tak, že jsem si z vrakoviště koupil starší sání.Demontoval jsem klapky a do průchodu mezi klapkami umístil železné válečky délky zhruba 3 cm o průměru 11mm s dírou u prostřed 5mm, jako uložení té hranaté tyčky co drží klapky.Válečky jsem pro jistotu podmázl silikonem, aby držely na svém místě. A vrátil klapky s domečkem na své místo, protákla hranatou tyčku klapkami zpět, jak to všechno bylo původně.
Následovala montáž zpět na motor a při nastartování a přidání plynu vše funguje jak má a po rachocení v nízkejch otáčkách ani památka.
Samozřejmě má to svoji omezenou životnost, ale podle mě než se prodře tyčka v tomhle uložení už asi auto byde k ekologický likvidaci z jinejch důvodů

Potřeboval bych poradit. měl jsem problém, protože na vrakovišti mi prodali sání podle mě na jiný motor. já mám 1,8 HE 92KW 2001 a prodali mi sání na 1,8HE 81KW že prý je to úplně stejné. při porovnání čísel na sáních se některá lišila.
Zvýšila se mi spotřeba ze 7,7 na 11l / 100 km !!
Proto jsem stejnou úpravu provedl u původního sání a nedávno je prohodil.
Mám ted zase pěknou spotřebu a vše je OK.
Otázka zní, jestli jsou sání pro oba motory stejné, nebo se něčím liší ??
A proč ta vysoká spotřeba??
Ještě dodám, že veškerý čidla apod. co na sání jsou, byly taky vyměněny a bez žádného efektu že by se snížila spotřeba a příčinou by bylo špatné nějaké čidlo.
Díky
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
to je divny, podle me ty motory jsou uplne stejne, akorat kazdy s jinym sw. ale treba me nekdo vyvede z omylu... jedine, ze by ty klapky zaviraly/otviraly jindy (to ale nevim, ja by bylo technicky udelane), protoze ten slabsi motor ma max. kroutaku polozen do nizsich otacek
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 22.02.2012 11:59
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
ahoj jestli jsou jako nove napis mi cenu a ještě nejake foto na email ----bleky.m@seznam.cz -----dik MartinJeniiceek píše:Ještě malé foto, škoda že jsem zapoměl udělat foto z rozdělaného sání, nicméně tu je aspoň jak vypadala ta osička s klapkama, vpodstatě jako nové.... tak kdyby ji někdo chtěl
tak napište
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 27.05.2014 12:13
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Ahoj, aktuálně taky řeším problém s klapkami. Mám Mondeo 2,0l rok 2003 po faceliftu a v servisu po mě chtějí 14 500 Kč za sání i nějaké nové hadičky s jiným průměrem. Myslel jsem, že auta po fl by s tím již problém mít neměly? Znáte někoho, kdo se v tom vyzná a je z Brna nebo okolí?
- jimm
- Zkušený
- Příspěvky: 1612
- Registrován: 08.04.2011 14:12
- Bydliště: Teplice
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
V servisu (značkovém) ti vymění celý sání i z klapkama.Levnější řešení je tady popsáno,čti příspěvky od ballu.Já na něj dal a jsem spokojen....Jsou pryč a hotovo,za 4roky provozu bez klapek žádný problém.Je to ekologickej ojeb,který nemá opodstatnění.
ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 01.05.2015 11:51
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Čau chlapy, ještě jsem se chtěl zeptat, že když ty klapky vyděláte, tak nemáte probém např. s kolísáním odtáček, nepravidelným volnoběhem a nebo problémy v zimně s chladnějším vzduchem? I tohle jsem četl, že mají lidi takovej problém po odstranění klapek. Díky za odpověď.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Klapky nemají vliv na volnoběh ani na studené starty 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti