Stránka 44 z 44
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 16.09.2023 18:10
od Sagic
Tak auto bylo na servisu, s tim ze at se podivaji ze mi pred 3 mesici auto zakourilo. Nakonec zakourilo i tesne pred servisem. Asi 4km bily dym a pak jak kdyz utne. Mechanik nic moc nenasel tak jsme se domluvili ze udelame servis a uvidi se. Vymena oleje, svicek (ty byly pry v poho) tycky stabilizatoru a zavarit vyfuk. Cestou ze servisu zas kour jak blazen nedalo se za autem ani jet, odstavil jsem auto, po chvili natocil vydal se zpet, po 7 km jak kdyz utne a dojel sem do servisu s autem jako kdyby mu nic nebylo. Zustalo tedy tam a bude se zkoumat. Napada vas co by to mohlo byt? Pist asi ne kdyz to neni porad. Turbo? Odvetrani? Nebo nevim kde by se jeste mohl dostat olej do sani.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 02.10.2023 21:11
od Konik
Myslite, ze se LSPI muze projevit ve 2500 ot. na 5. prevodovy stupen po prerazeni ze 4. st. pri cca. 1/2 plynu?
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 05.10.2023 15:41
od Sagic
Asi by klidne i mohlo ne? Zalezi hodne na zatizeni motoru a na 5 klidne i tech 2,5 tis muze byt malo.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 05.10.2023 15:42
od Sagic
Jinak ja stale nemam vyreseno, cooler suchy, dnes sundane sani a sucho. Auto 2x projete jednou v pohode jednou hulilo, tak ja uz nevim odkud by mohl jit olej. Nekdy to jede uplne v pohode a jindy to je proste des.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 06.10.2023 10:28
od Konik
Sagic píše: 05.10.2023 15:41
Asi by klidne i mohlo ne? Zalezi hodne na zatizeni motoru a na 5 klidne i tech 2,5 tis muze byt malo.
Je pravda, že to bylo do mírného kopce, ale neroztahoval jsem auto na pětku z nízkých otáček, ale ve 3 tis. přeřadil ze 4 na 5 (otáčky spadly někam k těm 2,5 tis.) a přidal plyn, ale určitě ne na podlahu. Přijde mi, že auto trochu ztratilo tah a ozvalo se takové zaťukání/rezonování. Ale pořád je to režim, co mi na LSPI úplně nesedí

Něco podobného se mi nestalo poprvé a dřív se to objevilo i na nižší kvalty. Ono se dost blbě identifikuje co to je, když to trvá tak 1 - 2 sekundy.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 06.10.2023 16:40
od djdekl
Zere ti to olej ? Jakej pouzivas ?
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 06.10.2023 20:39
od Konik
Nezere. Resp. po 11 tis. km od vymeny je hladina kousek pod polovinou mezi ryskama, takze max. 0,5 l na 10 tis. km. Coz si myslim, ze je pri najezdu 184 tis. km normalni stav. Pouzivam Ford Motorcraft 5W-30 (predtim Formula F).
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 07.10.2023 16:10
od djdekl
Zacal bych preventivne pouzivat nakej LSPI olej... Total FGC, Millers LSPI apod.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 08.10.2023 13:17
od Konik
Asi na něj přejdu. A norma Ford WSS-M2C 946 by měla být USA norma pro Ecoboost motory včetně 1.5 a 1.6? Našel jsem nějaký USA návod k obsluze a tam se pro tyhle motory uvádí 5W-20 s normou 945. 946 mi mazací plány nabízejí jenom pro dvoulitr.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 09.10.2023 11:19
od djdekl
Primarne jsou predepsany 5W20, 5W30 maji tu 946 (pripadne jeste jinou novejsi normu)
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 10.10.2023 07:52
od Konik
Rozumím, díky.
Re: Vadný píst EB 1.6
Napsal: 30.01.2024 17:39
od Sagic
Sagic píše: 05.10.2023 15:42
Jinak ja stale nemam vyreseno, cooler suchy, dnes sundane sani a sucho. Auto 2x projete jednou v pohode jednou hulilo, tak ja uz nevim odkud by mohl jit olej. Nekdy to jede uplne v pohode a jindy to je proste des.
Tak zda se hotovo, kdyby nekoho zajimalo nakonec to dostal do ruky clovek co fordum fakt rozumi a zjistil ze je takovy "pavouk" trubek, jeden konec tusim jde do sani, dalsi odvetrani motoru, dalsi nekde k turbu myslim a na na nem je nekolik ventilu ktere se oteviraji a zaviraji dle toho jestli je tam podtlak nebo pretlak a nektery z nich byl nejspis vadny protoze kdyz zkousel podtlak a tlak na tom co vytahl me z auta a na jinym kusu tak se oba chovali jinak... takze vymenil tohle a od ty doby mam klid.