Stránka 45 z 57
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 16.06.2016 09:46
od Jayde
No asi tak, já už si řikám 3 týdny, že to musím vyndat a furt nic

tak se chci pořádně připravit abych to neměl rozvrtaný celý víkend
Jo a ještě taková technická je dobrý to saní celý nějak vyčistit nebo to nechat tak jak to je popřípadě ten separátor oleje od klikovky se taky dá vyčistit? Pokud to tedy k něčemu je.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 16.06.2016 10:12
od benobiker
Ano, ten PCV ventil se dá vyčistit, to určtě udělej, tam je přístup dobrý, ale samotné sání moc nevydrbeš, jak se nedá rozdělat... A prolejvat to nějak vodou, nebo benzínem, musel by jsi to pak nechat pořádně vyschnout a už se ti to časově dost protáhne..
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 16.06.2016 10:44
od Jayde
Tak prostě u toho sání "vyčisti co vidíš"

... Ještě když budu sundavat ten separátor, vyteče ven nějakej olej? Třeba pár dcl (na pár kapkách nezáleží ale nechci mít louži pod autem

)
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 16.06.2016 11:18
od Specík
Stačí koupit čistič sání ve spreji a pořádně to vystříkat pak vylejt a zbytek vyschne, ten sprej schne před očima, krásně rozpouští sajrajt (eventuálně čistič karburátorů a klapek) ... Ze separátoru nic moc nepůjde.
Ještě bacha na těsnění, nejlíp všude nové i u separátoru - tam rádo po sundání teče (eventuálně udělat prasárnu a použít na staré trochu tmelu) ale na parohách bych ho určitě vyměnil..
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 16.06.2016 11:28
od benobiker
Ono jestli není vyloženě zpuchřelé to těsnění, tak ani není třeba... Kolega ho měl ok, namázl jsem to silikonovou vazelínou, která plasta a gumy pěkně impregnuje a je to OK. Ten separátor i s PCV ventilem jdou čistit dobře, dá se to rozdělat.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 16.06.2016 11:32
od Jayde
Tak supr vazelínu bych měl někde mít akorát ten tmel sehnat, kdyžtak sem hodím nějaký foto zatím díky

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 20.06.2016 11:28
od Jayde
Tak jsem to přes víkend rozebral a čekalo na mně přijemné překvapení saní bylo měněno a mám tam to nové se silnějším uložení klapek, takže super. Vůle u těch klapek je minimální. Jak tu někdo psal ano je tam rozdíl v těch sání pokud by to nekdo menil a to v průměru hadičky od sepárátoru oleje. Ten kdo to menil u mě vzal průměr hadice co pasuje na to saní dlouhej asi 7 cm a ten dal na to saní a do něj nasadil tu původní ze separátoru a funguje to i taknle na prasáka. A ještě malý typ až budete dávat to saní zpět dávejte tam jako první šrouby ke kterých je neblbější přístup

jinak Vám tam jeden spadne a zachytí se tak blbě že není odnikud vidět

jinak doporučuju to čistit kompresorem po nějakém nastříkání odmaštovace nebo rozpoštědla. Je to rychlý a vyčístí se to hned.
Díky za rady borci

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 01.11.2016 13:48
od janicka
pánové, existuje nějaký návod na vyndaní klapek? resp. rady jak to vykoumat, aby se vyndaly uplne? muzu nechat samotnou osicku, abych nemusela zaslepovat diry po ni? zitra dovezeme domu mondeo r.v.2001 1,8 a klapky mlati-ale protoze je cena te sany co se davala po FL celkem vysoka, tak prozatim chceme klapky vyndat uplne a resit to treba na jare-vim, ze jizdni vlastnosti zustanou stejne po vyndani(resp. zmena neni skoro patrna...ale jak na to?
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 16.10.2018 19:43
od nealko
Zkusím zase trochu "rozvířit" tohle téma. U mého pofaceliftového mondea se v poslední době silně zvětšil zvukový projev motoru. Výřivé klapky jsem vůbec nepodezříval - na mém modelu už měly být vyřešené, nicméně po kratším pátrání se to jevilo jako nejpravděpodobnější možnost.
Koupil jsem si tedy náhradní klapky (#1317276; 400Kč/ks), zhotovil si z nerezového hranolu novou tyčku 3,5x3,5mm a koupil 2x SKF ložisko 11x5x5 namísto původního pouzdra (#1317278; 1270Kč/ks).
Po sundání sání mě překvapilo, že klapky nemají zesílené uložení a jsou notně omleté. Tyčka, na které jsou klapky nasazeny, byla téměř jako nová. Pouzdra, nasazená k vymezení tyčky mezi 1+2 a 3+4 klapkou, byla notně opotřebená.
Náhradní klapky se do sání nechtěly vejít a po zatlačení silou zbytek sání o necelý milimetr přečuhovaly. Taky po zatlačení hřídelky byl pohyb klapkami velmi obtížný, protože středy ložisek nebyly zároveň se středy klapek a tyčka se křížila. Zbroušení klapky na křížení tyčky nemělo žádný vliv - proto sem se rozhodl přistoupit jako ostatní k odstranění klapek a na instalaci nových rezignoval.
Po instalaci klapek a znovunasazení sání mě ale čekalo nemilé překvapení v podobě silného cukání motoru v rozmezí otáček od cca 2000 do 3500. Pro lepší představu motor sebou cuká jako při nepovedeném rozjezdu v nízkých otáčkách. Cukání motoru je cítit hlavně při zařazeném 4 a 5 rychlostním stupni, nejvíc znát je při rychlostech kolem 90 při jízdě do kopce, při dálničních 130 cukání polevuje. Při zařazené 1 nebo 2 se cukání vůbec neprojevuje. Chybové kódy žádné.
Nenapadá někoho co by mohlo být příčinou? Přeci jen odstranění klapek přece nemůže mít takový vliv na chod motoru?
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 17.10.2018 14:51
od finsa
Motor funguje a je naladěný jako celek, jestliže jednu věc vyndáš tak tím rozhodíš všechno ostatní. Pravděpodobně s přítomností klapek počítá ŘJ a má podle toho nastavené řízení, takže ano, odstranění části sání může mít velký vliv na funkci motoru a projevovat se může různě při různém zatížení. Doporučuju to složit zpátky tak jak to má být. Btw kolega na Mondeu které mělo mít modifikované klapky také našel ty problémové. Povyměňoval vše co šlo ale klapavého zvuku se stejně úplně nezbavil, jen se hodně utišil.
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 18.10.2018 07:06
od benobiker
No to já na kolegovo Mondeu (2001) kapky vykuchal ven, zaslepil díry a jede bez problémů už druhý rok.. Moje Mondeo poface (2005) jsem měl rozdělaný, pač klapky rachotily, ale osa je pevná bez poškození, klapky na ní drzí jak přibité, jen je vůle v pouzdrech a vydává to tek klapavý zvuk. Tak jsem na to prděl a složil zpět s klapkama... Trápí mě spíš spotřeba oleje

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 22.10.2018 17:09
od nealko
O víkendu jsem měl trochu času takže jsem sání opět shodil dolů (napodruhé to jde samo!). V nových domečcích jsem udělal větší díry, abych odstranil tření a klapky se mohly volně hýbat. Abych se zbavil klapavého zvuku, dal jsem mezi každé dvě klapky a na začátek a konec hřídelky ložisko (již zmíněné 11x5x5). Klapky se tedy mohou volně otáčet a přitom se nemohou opotřebovávat o domeček jako je to při původním řešení.
Po nasazení sání zpátky na auto a nastartování krásné "ticho", na jaké jsem si za týden snadno zvyknul. Co mě překvapilo byl volnoběh, který ani těsně po startu vůbec nehoupal. Na malé houpání jsem byl zvyklý i s původníma klapkama, do několika vteřin se volnoběh ale vždy uklidnil. Bez klapek volnoběh kolikrát spadnul pod 500 otáček a teprve potom se uklidnil.
Navnazen volnoběhem jsem jel auto projet, ale cukání nezmizelo. Cukání tedy nesouvisí s vyndáním klapek.
Popis problému bych po týdenním pozorování trochu upravil. Auto sebou cuká pouze v závislosti na rychlosti ne na otáčkách motoru a to zejména pod plynem (vyšší otáčky klepání maskují), klepání je silnější do kopce a začíná při rychlosti 70km/h. Výměna pneumatik nepomohla, dostat se v tomto období přezouvání na geometrii je téměř nemožné. Po prostudování tématu
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a "Vibrace a třepání" jsem zvedl auto za přední levé rameno, nastartoval a na 5 stupeň nechal roztočit kolo. Hnací hřídel sebou viditelně mlela. Takže prácička na příští víkend.
Závěr pro toto téma, po vyndání klapek žádné problémy...
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 23.10.2018 06:34
od benobiker
Super poznatek, na jaře se chystám na GO motoru kvůli té spotřebě oleje a klapky teda také půjdou ven, né že bych měl strach, že by se tam rozpadly, ale sere mě, jak to rachotí....
Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 23.10.2018 08:27
od vita_k
Kolik oleje ti to bere
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Napsal: 23.10.2018 08:48
od benobiker
cca 1,5l na 1000Km

10W40