Stránka 6 z 13
Re: Topení
Napsal: 29.01.2009 20:37
od ballu
Pánové, není možné, že montáž spodního krytu je závislé na motoru benzín-nafta , a nebo spíše, do které země teplotního průměru bylo auto expedováno, a k nám dovezeno jako ojeté. V tomto vidíkm možný rozdíl.
Re: Topení
Napsal: 29.01.2009 20:42
od Kóťa
nafta se deklem většinou osazuje a já mám auto z německa.Takže by tam měl být i podle podnebí.Ale při dovozu tam nebyl...Ale jak jsem už zmiňoval.Prosím řešit dekl motoru ve správném vlákně!
http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 13&start=0
Re: Topení
Napsal: 30.01.2009 08:06
od Boban
přesně tak,
tohle vlákno prosím nechat pouze problematice topení jak psal Kóťa

Re: Topení
Napsal: 30.01.2009 09:14
od Rumcajs1
tak koho utopíme??

Re: Topení
Napsal: 30.01.2009 17:39
od pavel3.0.9
Tak jsem byl dneska ve fordu.Prihrivani nemam.Kdybych chtel dodelat musel bych krom prihrivaciho bloku vymenit jeste hadice,po nadratovani bych zjistil,ze mi to stejne nejde,protoze jednotka se musi nakonfigurovat,aby spinala.Napadlo me to obejit,ale pry ta jednotka spina v 1400ot za min,pri kterem je dostatecne proudeni chl.kapaliny.jinak se pry delaji bublinky v chladici soustave a to znamena problemy.jinak uplne nejsnadneji se pritomnost predehrevu pozna,pritomnosti pojistky č.3 v motorovem prostoru.Ale povidal mi,ze muj problem by spis videl v termostatu,pry jsou v aute 2.jeden nahlave bloku a druhy ten maly,tak ten si mysli,ze me propousti.
Re: Topení
Napsal: 30.01.2009 18:25
od Rumcajs1
dva termostaty? Téda, to by mě ani ve snu nenapadlo. Pánové, vy co jste termostat měnili, měnili jste oba? To by mohlo být řešení.
Re: Topení
Napsal: 30.01.2009 18:55
od pavel3.0.9
ja sem o nem nekde cetl,ale to me to moc nezajimalo,protoze sem forda nemel.Melo by to byt nekde u vodni pumpy,nebo u chladice motoroveho oleje
Re: Topení
Napsal: 30.01.2009 19:42
od pava
Pánové, co se týče dvou termostatů v Mondeu mrkněte tady:
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... &start=280 Je to tu celkem dobře popsáno.
Re: Topení
Napsal: 30.01.2009 21:10
od jirkavojt
Dneska jsem vyměnil zpětnou klapku na hadicích u topení,je to pořád stejný už jsem vyměnil všechno,motor je pořád studený .
Re: Topení
Napsal: 02.02.2009 08:27
od kutil
Kiposek píše:Nebudu se plést mezi bratry Mondea, ale souhlasím s názorem, že ty motory jsou dnes tak vymakané, že to zakrytování nemá vliv na teplé léto nebo chladnou zimu.
To není o vymakání motoru. Prostě v zimě bude motor moc ochlazovaný, pokud nebude chráněn proti proudění studeného vzduchu. Výrobce se akorát na nějaké roletky či zateplení vykašlal. Ono to nějak funguje, tak proč by to řešil. Je to totéž jako když do některých modelů Mondea dá přihřívání chladící kapaliny a do jiého ne. Přitom přihřívací jednotka je záležitost několika tisíc korun. Přesto výrobce nenabízí možnost volby přihřívání. Prostě Ford nedělá auta pro lidi ale aby hodně vydělal.
Re: Topení
Napsal: 02.02.2009 10:39
od Boban
myslíš, že tohle je strategie pouze fordu

nemyslím si, že by ty dekly kolem motrou až tak závratně ovlivnili ohřev vody do motoru, máme v práci sprintera a to než začne topit je tak 10km.
Re: Topení
Napsal: 02.02.2009 11:19
od kutil
Záleží na rychlosti, jakou auto jede. Když pojede pomalu nebo bude stát, tak bude rozdíl v ohřevu s a bez dečky minimální. Ale pokud pojede rychle, tak bude ochlazování výraznější. Kdysi byl zajímavý projekt, kdy jeden výrobce udělal masku, která se zvyšující rychlostí udržovala stále stejné množství vzduchu pro chlazení. Zkoušely se dva systémy. Jeden byly naklápěcí lamely v přední masce vozu, druhý systém byl na principu aerodynamiky.
A dečky či plastové kryty přední masky jsou ve světě běžnou záležitostí. U nás se nabízí hlavně na Škodovky.
Re: Topení
Napsal: 02.02.2009 11:52
od pava
To pomalé zahřívání motoru je vlastnost zřejmě všech diselových motoru v zimním období. Dnes jsem se bavil se švagrem má VW Sharan v TDi a v podstatě to samé. Po městě to na provozní teplotu nezahřeje a po delší době jízdy z kopce jde teplota dolů. Navíc, kdyby neměl přídavné topení, tak se ani neohřeje.
Re: Topení
Napsal: 02.02.2009 12:17
od kutil
Pomalý ohřev je dán vysokou účinností moderních C-R dieselů. U TDCI to platí také, ale proto většina výrobců nabízí:
- přídavné topení na naftu, které fouká teplý vzduch do kabiny
- elektrický ohřev vzduchu jdoucího z ventilace než se zahřeje motor
- elektrický ohřev chladící kapaliny, který zajistí rychlejší uvedení motoru na provozní teplotu
Některé modely mají i zastrčku na 220V, aby si člověk mohl auto nahřát v garáži. Moje Mondeo bohužel ani jednu tuto vymoženost nemá.
http://www.sweden.nevosad.cz/index.php? ... icle%5D=60
Re: Topení
Napsal: 02.02.2009 14:39
od pava
Vyfotil jsem pojistkovou skřínku v motoru vedle baterie. Může mi někdo říct, která je ta, nebo která by měla být ta pojistka toho přídavného vyhřívání?