Stránka 6 z 15

Napsal: 02.11.2007 20:53
od jamaka
chmelko píše:jamaka:tak to je celkom husté..prezuvat z R17 na R14 na fofo ST, to malinko Henry nedomyslel :roll:
No to je na mojeho Sport-a. ST sa prezuva na zimu na 205/55 R 16 minimalne. a vzhladom na to ze taketo plechy vo vyrobnom programe na Focus nie su (4x108) tak jedine na ALU :(

Napsal: 03.11.2007 09:57
od PePe_tdci
Já koupil Dunlop Wintersport 3D, rozměr 195/60/15... oproti letňákům vypadaj jak na traktor, ale snad budou dobrý, letos druhý v testu.. Koupil jsem jednu za 1680,-(novou samozřejmě)

Jinak na léto mám 205/50 ZR16 s pneu GY Eagle F1..

Sorry za OT otázku, ale co znamená to ZR? Normálně je všude R, nikde jsem nenašel jaký je mezi tím rozdíl.. Dík

Napsal: 03.11.2007 10:38
od -Ladis-
Víte co by mě zajímalo?
Jak je to s dojezdovým kolem? Koupíte si jiný rozměr pneu na zimu, než jaký máte v létě, nebo si koupíte ALU jiných rozměrů, ale dojezdové kolo se nemění. To je trochu divné, ne? :?:

To je to tak univerzální, nebo mi něco uniklo? :?

Napsal: 03.11.2007 10:39
od chmelko
správna otázka...už sme to tu riešili a podla mojho nazoru by si mal pouzit rafek rovnakeho rozmeru ako mas kola, ale ani ja to bohužial nedodržujem :?

Napsal: 03.11.2007 10:44
od -Ladis-
chmelko:
To pak jezdíš jak děti na kole s pomocnými postranními kolečky? Jedeš po třech a čtvrté je ve vzduchu? :-D

Takže pokud tomu dobře rozumím - při koupi jiného rozměru pneu nebo koupi celého jiného kola by se mělo dokoupit i správné dojezdové kolo?

Napsal: 03.11.2007 10:47
od chmelko
klamal by som, neviem ako to je pravne oštrene...

ale zase rafek nieje taky velký problem, pretože výšku samotneho kolesa vyvažuje prave výška gumy, ktora u čím menšieho rafku narasta :wink:

Napsal: 03.11.2007 10:49
od chmelko
ale zakon hovorí jasne ohladom používania rovnakych kol na jednej naprave, ale či tam je nejaka vyjimka pre rezervu? asi ano, ak mame aj dojazdove..

Napsal: 03.11.2007 11:04
od -Ladis-
chmelko píše:... ale zase rafek nieje taky velký problem, pretože výšku samotneho kolesa vyvažuje prave výška gumy, ktora u čím menšieho rafku narasta ...
Takže chceš říci, že tyto povolené rozměry na FOFOII (čerpáno z příspěvku TobiZC - http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... ht=#132123 ) znamenají vždy celkově stejnou výšku kola?:

195/65 R15
205/55 R16
205/50 R17
225/40 R18

Napsal: 03.11.2007 11:08
od chmelko
ano, niekde tu na fore je aj prepočet :wink:

Napsal: 03.11.2007 11:30
od misoo
Toto su rozmery kolies pre FF2, mam na to .xls tabulku do ktorej staci zadat rozmer pneu a ostatne to vypocita. Ak by mal niekto zaujem, poslem mailom :wink:
rozmer - priemer kolesa - obvod kolesa (cm)
195/65/15 - 63,45 - 199,33
205/55/16 - 63,19 - 198,51
205/50/17 - 63,68 - 200,05
215/45/17* - 62,53 - 196,44
225/45/17* - 63,43 - 199,27
225/40/18 - 63,72 - 200,18
* neoficialny rozmer

Napsal: 03.11.2007 11:36
od Jozkablack
-Ladis- píše:
chmelko píše:... ale zase rafek nieje taky velký problem, pretože výšku samotneho kolesa vyvažuje prave výška gumy, ktora u čím menšieho rafku narasta ...
Takže chceš říci, že tyto povolené rozměry na FOFOII (čerpáno z příspěvku TobiZC - http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... ht=#132123 ) znamenají vždy celkově stejnou výšku kola?:

195/65 R15
205/55 R16
205/50 R17
225/40 R18
Mělo by to tak určitě být....už kvuli tachometru, aby měřil správně. Já mám nepředepsanej rozměr a na tachu je to hned znát!

Napsal: 03.11.2007 11:43
od -Ladis-
misoo:
zlatej člověk ;-)
Hledám ty přepočty a nemůžu se dohledat. Já to říkám pořád, že na tomto fóru jsou zlatý lidi :-D

Takže podle tohoto přehledu je patrné, že obvod kola je opravdu +- pár milimetrů stejný (max rozdíl 5,3 mm) - tedy pokud člověk dodrží předepsané a povolené rozměry pneu. Už i z toho důvodu je dobré to dodržovat (o tom, jak by se jinak kroutila pojišťovna v případě nehody ani nemluvím...).
Dojezdové kolo tak může zůstat stejné. To je fajn.

Jinak misoo, pokud bys byl tak hodný, pošli mi tu xls tabulku na mail. Díky!



Jozkablack: To je druhý problém. Dokonce jsem o tom i někde četl, že když se dá jiný rozměr, nesedí pak rychlost na tachometru.
Podle přepočtů, co poslal misoo je jasné, že pokud se dodrží předepsané rozměry, odpadá spousta problémů (STK, pojišťovna, dojezdové kolo, tachometr, ...), protože průměr je téměř stejný.

Napsal: 03.11.2007 11:56
od jamaka
tu mate a mozete pocitat kolko chcete :)

http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html

Napsal: 03.11.2007 12:00
od TripleJay
Odhliadnuc od moznych problemov s poistovnou, STK, pri nahodenych "nepovolenych" pneu nie je problem dat tachometer prekalibrovat za par stovak :wink:

Napsal: 03.11.2007 12:07
od chmelko
ale ma to zmysel :?: