Zhavice

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Uživatelský avatar
boby
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 30.11.2009 07:24

Re: Zhavice

Příspěvek od boby » 04.02.2010 19:18

Zdravím, znáte nějakou spolehlivou metodu, jak si podomácku změřit funkčnost žhavičů, díky
1.8 TDDi, r.v. 1999, zrezivělý dříč

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Zhavice

Příspěvek od BobTDCi » 04.02.2010 20:03

Rýchle a jednoduché je žiarovka s naletovanými káblikmi - jeden na "-"pól baterky a druhý na hrot žhaviča - ak nesvieti je po smrti.
Ale žiarovka neberie veľa prúdu, takže "polovičný či tretinový"/výkonom/ žhavič takto neodhalíš.
najistejšie je zmerať impedanciu - teda odpor. Ale ak máš merák z "baumaxu" za 100-300korún, tak to ani neskúšaj - údaje z neho nie sú vieryhodné. Komparoval som profesionálny merák a takým a ten "baumaxový" ukazoval úplné bludy proti profi prístroju.../napätie odmerajú, ale impedanciu veľmi nie/
:idea: :roll:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
risomas
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 703
Registrován: 21.05.2008 14:14
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhavice

Příspěvek od risomas » 04.02.2010 20:31

no skusal som merat stare zhavice ale neviem ktore body mam merat. Bo tam kde sa dava ten drat a kostra bol odpor vacsi nez 2Momy (viacej mi to neda) a tycinka kostra bol okolo 300-400Komov
Honda Shadow 130dB
toto uz len odpociva pred barakom - FoFo Combi 1,8Tddi 2003, strieborna Trend, kupene v 53t km. Teraz 98 000 km
Foto https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=10373
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhavice

Příspěvek od pelen » 04.02.2010 22:02

BobTDCi: i baumaxovy merak postaci. U zhavicu se jedna o cinny odpor a ne impedanci.
risomas: jeden hrot das na maly zavit - elektricky privod a druhy na velky zavit - kostra motoru.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Zhavice

Příspěvek od BobTDCi » 04.02.2010 23:07

pelen píše:BobTDCi: i baumaxovy merak postaci. U zhavicu se jedna o cinny odpor a ne impedanci.
risomas: jeden hrot das na maly zavit - elektricky privod a druhy na velky zavit - kostra motoru.
Ale jeden voči druhému/meráky na tom istom odpore, resp. meral som asi tri či štyri/ ukazovali výrazne...rádovo iné hodnoty na tom istom rozsahu. :idea: :?: :?: :roll: 8O
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
boby
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 30.11.2009 07:24

Re: Zhavice

Příspěvek od boby » 05.02.2010 20:42

Ok, diky, a jaká je hodnota odporu dobrých žhavičů, případně při jakém odporu jsou již kaput.
1.8 TDDi, r.v. 1999, zrezivělý dříč

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhavice

Příspěvek od pelen » 08.02.2010 17:48

BobTDCi: u mereni tak maleho odporu musis nejprve zkratovat merici hroty a zjistit "nulu".
boby: mrkni se na str.4
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti