Stránka 6 z 23

Napsal: 02.10.2007 15:42
od martyG
Keď sedíš za volantom je vpravo a keď pozeráš do motora je vľavo, tak si vyber :wink: :lol: No niekde asi bude problém, keď ti to predtým tieklo, len to musíš nájsť.

Napsal: 02.10.2007 20:46
od erikm1
Tiez mi tecie tesnenie termostatu. Netecie to velmi. Len som spozoroval znizenu hladinu kvapaliny v nadrzke, tak som zacal hladat. Prisiel som az po termostat, kde som nasiel maly unik kvapaliny 8O . Este pred zimou by som to chcel vymenit.

Napsal: 03.10.2007 17:41
od martyG
Myslím, že to tesnenie v pohode zvládneš, je k tomu celkom dobrý prístup :wink:

Napsal: 03.10.2007 22:04
od martinsk
Je to asi blbá otázka, ale chcel by som sa spítať na váš názor. Dolievať len originál chladiacu kvapalinu, alebo je to jedno aká značka hlavne že je červená.

voda

Napsal: 04.10.2007 16:01
od favo222
Tak som to odfotil, dúfam, že je to v poho vidieť a dojde sem aj fotka. Kde to môže tiecť???

Vďaka za rady.

Napsal: 04.10.2007 16:03
od favo222
A je zaujímavé, že pred pár dňami to boloé na opačnej strane. Nuž, začínajú problémy.

Napsal: 04.10.2007 16:08
od chmelko
chladič...

Napsal: 04.10.2007 16:52
od favo222
Čiže v pohode. Teda ak to bude slziaca hadica tak je to v pohode a ak bude deravý, tak som si zarobil.
Dík za identifikáciu závady.

Napsal: 04.10.2007 17:02
od Jenda25
A určitě se ti ztrácí chladící kapalina, mě to dělalo když mě prolínalo chlazení serva.

Napsal: 04.10.2007 17:11
od favo222
Viem čo dolievam(destilka). Ale aj toto je zaujímavé. Servo potrebuje chladenie??? Čo sa ja nedozviem.Alebo je to ten istý okruh??? tomu neverím, žeby sa cez chladenie motora chladilo aj servo. No neviem. Nie som nejaký mechanik.

Napsal: 04.10.2007 17:32
od chmelko
teraz sa priznám, že neviem ako to ma focus, ale my zhodou okolnosti vyrabame chladice pre servo do MB, su to uplne mini chladiče, ktoré su vo frontende (všetky chladiče s maskou) servo má svoj uzavretý system, až na to, že su chladiče spolu, jedna sa o samostatny system, nezavisly na chladeni motora

Napsal: 04.10.2007 17:40
od Jenda25
Chmelko má pravdu. Servo sice chlazení má, ale je to jenom taková zhnutá trubka před chladičem,navíc je to samostatný okruh, a uplně jiná kapalina(servo kapalina). Protože ale doléváš chladící kapalinu, tak bych to viděl na prolínající hadici a nebo dírku v chladiči od kamínku.

Napsal: 04.10.2007 19:07
od Jiri02
martinsk píše:Je to asi blbá otázka, ale chcel by som sa spítať na váš názor. Dolievať len originál chladiacu kvapalinu, alebo je to jedno aká značka hlavne že je červená.
V zadnem pripade nemichej chladici kapaliny! :!: :!: :!: Dolevej jedine tu samou, nebo jen vodu! Staci si precist prvni stranku tohoto vlakna a pelenuv prispevek http://ford-focus.cz/modules.php?name=F ... sc&start=0 .

Napsal: 04.10.2007 21:53
od martinsk
Otázka bola z dôvodu, že aj tu na fóre je viac krát písané o dolievaní nie origoš chladiacej kvapaliny:
martyG (str.3)- no ja som tam prskol červený sajrat z pumpy OMV, 1 liter za 168,- Sk, no a ešte som priamo vo forde kúpil origo za 202,- Sk liter. Nie je to veľký rozdiel a na tom od OMV nie je ford špecifikácia, resp. nenašiel som tam žiadnu inú.
Chmelko (str.3) -fridex je ok... ,ide o to, že pomer by mal byt 50/50 to je na cca.-20 takže neviem aky pomer si tam mal preddtym.
Kota (str.4) - Já sem hned nevěděl jakou a něco sem chtěl dolít.Tak jsem tam dolil vody lehce nad minimum a teď v klidu koupim fridex a doleju do max....To by mohlo být v klidu

Napsal: 05.10.2007 15:46
od Jiri02
Cladici kapaliny maji ruzna slozeni. Pritom neni vylouceno, ze ruzne obchodni znacky jsou vyrobeny ze stejnych surovin nebo ze obsahuji suroviny chemicky se snasejici.
Obecne nemrznouci chladici kapaliny obsahuji latku zabranujici zmrznuti a dale tez m.j. latky zabranujici korozi chladiciho systemu – tzv. inhibitory koroze. Inhibitory koroze byvaji jineho typu (nebo koncentrace) pro motory "hlinikove" a "litinove" (podle toho, jaky material je omyvan chladici kapalinou). Podle toho se chladici kapaliny dost lisi. Inhibitory koroze se casem vypotrebuji (postupnou chemickou reakci) a asi hlavne proto se ma chl. kapalina po case menit. U velikych motoru s hlinikovymi soucastmi a velikym objemem chladici soustavy se treba samotna chladici kapalina nekolik let vubec nemeni (pokud neni znecistena) a doleva se jen inhibitor koroze. Pak se misto vymeny cca 100 litru chladici kapaliny doliji tak 2 deci inhibitoru, coz je pro zivotni prostredi i penezenku dosti setrne.
Cladici kapaliny se redi vodou (mela by byt mekka, aby se netvoril vodni kamen) a odparuje se znich vetsinou jen voda, chemicke latky jen velmi malo.