Tak to ze by Mobil Super 3000 Formula FE 5W/30 plnil i A3/B3 slysim prvne, to je nejakej renonc, ne?
Drive uvadena specka byvala A1/B1, ted A5/B5
Nicmene nevidim kriticky duvod, proc to nemichat, je to doporuceno jako nouzove doliti i v manualu.
Ballu, peace: me proste vadi, ze se utiras manika zpusobem, kterej si myslim nezaslouzil i kdyz to napsal z tveho pohledu opacne a informaci hodnota tveho prispevku je nula. Kdyz uz nekoho jebes, tak aspon zpusobem, aby to byl prinos.
Ja chapu, ze je to obrovsky tema, jeden tvrdi tohode a druhej zase neco jineho, jsou na netu jak zastanci volnobeznych , tak jak tomu rikas vykonnejsich oleju.
Informaci je sposta, ale ja stejne jako LeFort myslim, ze na te puvodni specce neco bude:
Argument zastancu A3/B3:
A3/B3 - All grades to be stay in grade, tzn. že nedojde k přerušení mazacího filmu a to u všech stupnů olejů.
A1/B1 - pro olej xW30 (Ford) > nebo rovno 8,6 mm2/s, tzn. že je normou povoleno přerušení mazacího filmu.
Protiargument zastance A1/B1:
U každého oleje dojde někdy k přerušení mazacího filmu, SSI index udává, kdy se tak stane. Platí čím nižší kinetická viskozita - tzn. hodnota SSI, tím vyšší odolnost proti střihu. Anglický termín "All grades to be stay in grade" neznamená "že nedojde k přerušení mazacího filmu a to u všech stupnů olejů", ale že odolnost oleje proti střihu(kinetická viskozita) v celé době výměnného intervalu nepřesáhne krajní hranice třídy. Třída xW30 má interval 9,5 mm2/s až 12,5 mm2/s. Takže olej A1/B1 5W30 má parametry LEPŠÍ, než je pro třídu xW30 stanoveno - a než mají oleje 5W40. Špičkové závodní oleje mají index SSI někde okolo čísla 5. Pokud by se nad tím člověk trochu zamyslel, tak to není nelogické - čím hustší olej, tím snáz se "stříhá".
Dale Ing.Cerny ve znamem pojednni uvadi, cituji: 'Většina současných olejů SAE xW/40 je střihově méně stabilní než oleje SAE xW/30 a při provozu se viskozitní rozdíly mezi nimi smazávají.''
Takze co? Viriva klapka, ta byla navic, pardon, ale cela debata se tu rozpoutala kolem TDCi a tam jsou v sani jen saze, sorry
