to Nonid:
fakt díky za tento odkaz:
https://www.catcar.info/ford/?lang=en
nejenom že tam je ta výbava, ale vypisuje to i jinak než fordzona
mě totiž u jednoho auta z roku 2002 vypsala 1.6L Zetec-S EFI (100PS) a u mého, který má stejný typ motoru i kód FYDD i na pohled totožný 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS)
v tom catcar je to u obou stejné 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS)
jde sice zřejmě jen o detail, ale mě to zmátlo, zda není v těch motorech nějaký rozdíl, jsem rád že ne
jde o motor Sigma (S=Sigma), na bloku motoru je SE, zřejmě Sigma EFI, který byl v roce 2002 po upgradu přejmenován na Duratec
dočetl jsem se na wiki eng:
"První verze motorů se prodávala jako "Zetec-SE" (ačkoli často označováno jako Zetec-S, nezaměňovat s úrovní výbavy). Po upgradu Ford přejmenoval Sigma na Duratec"
možná to ani nepatří do této diskuze, nicméně já mám tento 1.6 po FL motor a brácha má 1.6 před FL (což je dle všeho starý Zetec Sigma před upgradem a ten tedy táhne znatelně hůř, je líný jak mrcha, musí se hodně z nízkých otáček šlapat na plyn, aby se rozjel, zatímco u mého to jede dobře už od 2 tisíc a například na dálnici, či při rychlejší jízdě nemusím podřazovat při předjíždění z 5. rychlosti dolů, u jeho to jinak nejde
motory jsou i na pohled jiné, mají jiný kryt hlavy válců, váha vzduchu už není na hadici sání atd.
PS: catcar.info vypsal i u toho starého bráchovýho motoru 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS), tak to už tedy nevím, ale je to vcelku fuk
