Stránka 7 z 20
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 10.02.2014 23:37
od zdenek34
Foki,
samozřejmě je technicky nezpůsobilé, stejně jako další milión úprav, které lidi na autech dělají (nezapsané kola v TP, fólie, špatně namontované světla pro denní svícení atd.) Aby nedošlo k omylu, možná to tady vyznělo jinak, ale v žádném případě nejsem zastáncem kuchání DPF. Já jsem byl při výběru auta rozhodnutý koupit diesel bez DPF. Jenom jsem se tady zapojil, protože mě už sralo, jak tady někteří demagogové s benzínovým motorem plivou na diesely, bez ohledu na to jestli mají nebo nemají vykuchaný DPF. A jim vlastně z výfuku leze jen vodní pára a to ještě s vůní fialek. Mám známého na emisích a vím, že s emisními limity mají problémy jak naftové motory, tak benzínové. On je za to rád... To, že to u nás takhle funguje, to je už je jiná.
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 11.02.2014 00:02
od foki
proto jsem u bodu 2 vyzval jen vitu , protoze vim ze 1,8 plni i bez DPF
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 11.02.2014 00:07
od foki
ono je to mozna taky tim ze si lidi vysní nejaky vuz a ted se nedostanou do pozadovane sumy , tak hledaji nesmyslne pozadavky a aby bazarnici vydelali tak dovezou stoci a prodaji. , jenze clovek ktery musi cekat do vyplaty aby si mohl koupit zarovku , ktera mu praskla si poridil takovou past , tak v pripade neceho takoveho vedome to necha vykuchat a vlastne nese zodpovednost za vse sam , a pak se divi kdyz dostane za vykuchane DPF v nemecku treba 1000 euro pokutu
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 11.02.2014 00:16
od zdenek34
Pěkně jsi to napsal. Přesně proto jsem koupil 1.8 TDCi. Taky by se mi líbilo třeba zrovna těch 129 kW, ale nakonec u mě zvítězil rozum nad emocemi, jelikož na tom nejsem tak dobře finančně, abych si mohl dovolit drahé opravy a výběrem motoru jsem se snažil toto riziko minimalizovat...
Napsal: 11.02.2014 07:11
od vita_k
1) ne.
2) ne.
3) Nemam důvod. Az bude,tak proc ne.
me furt uniká smysl tohoto tlachání. Vy se taky nechodíte udat, jedete li v dědině vic nez 50kmh-1. To je přece potencialne horší nez nesplnovat techničák ...
Napsal: 11.02.2014 07:26
od vita_k
Kdyz uz tu mlatime prázdnou slámu, tak by tu byl každý happy, kdyby si každý kdo vykuchal filtr nechal změnit techničák? K čemu by to bylo?
Pokud 1.8 ma euro IV nez dpf,o kolik je horší ma 1.6?Skoro o nic.nebo i lépe. možná u 1.6 byl hlavní duvod davat dpf jen marketing
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 11.02.2014 08:26
od V12
A nema 1.6HDI 80kW DPF preto, lebo po firemnom chiptuningu uz Euro IV bez DPD nezvlada ? 66kW verzia da Euro IV aj bez neho. Cisty marketing to asi nebude

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 11.02.2014 08:42
od vita_k
je to mozne, ale bude to zrejme na hrane. Je to asi kvuli vice zhorsujicim se emisim v prubehu predpokladaneho provozu auta. Napr. ze do 100 tis v pohode - euro IV a pak to jde vinou opotrebeni vstriku dolu. ale to jen tipuju.
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 11.02.2014 09:27
od V12
Motorari PSA sa niekde vychvalovali, ze ich motor dokaze plnit Euro IV az do 160k km. Len nenapisali, ci s DPF, alebo bez.
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 11.02.2014 10:56
od Nicco
Ak niekto nema od vyroby DPF tak je len dosledok toho, ze sa tu umelo podporovali naftove motory a nemuseli splanat rovnake limity, ako mal benzin. Zrazu je naftovych aut na cestach 70% - nakladne, dodavky, osobne a uz to je problem.
K tomu chiptuningu 1.6ky, som si teraz spomnul na Peugeot v 24 hodin LeMans, kde nasadili ten ich myslim ze V12 HDI s FAP filtrom. Naladili to na vykon X, len preto, ze ak tam dali este o 10% tak by upchali ten FAP za par sekund.
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 11.02.2014 11:13
od zdenek34
Nicco, a když jsou některé emisní limity přísnější pro nafťáky, bereš to taky jako zvýhodnění benzíňáku?
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 11.02.2014 12:23
od Nicco
To su ktore?
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 11.02.2014 12:32
od phofy
Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 11.02.2014 14:25
od zdenek34
Nicco píše:To su ktore?
CO, pro které má benzín dvojnásobný limit a CO2, který se pro změnu neměří vůbec

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity
Napsal: 11.02.2014 16:22
od Nicco
CO2 sa meria meria pri homologacii. CO je pomerne netabilny plyn, ktory hned reaguje s kyslikom O2 v atmosfere a vytvara zase len CO2, ktory je zdraviu neskodny a ktory premienaju rastliny na O2. Je to kompropis lebo aj DPF spaluje uhlik C a vznika zese len CO2, takze aj z toho vypliva, ze CO2 je menej skodlivy, nez C (pevne castice).