Škubání motoru

Odpovědět
Uživatelský avatar
pktest
Nováček
Nováček
Příspěvky: 60
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od pktest » 11.10.2007 17:49

2 Magic:
Jak budu mít chvíli čas, tak ten osciloscop naměřím, nevím ale co jsi myslel tou snímací cívkou, asi jsi myslel zapalovací cívku?
Ford Focus 1.4i 16V, r.v. 1999

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 11.10.2007 19:35

Dulezite je merit vysokonapetovy impuls. Ten se meri tak, ze na vn zapalovaci kabel se nasune civka s urcitym poctem zavitu a osciloskopem se meri indukovane napeti na teto civce. Podle toho, jak se ptas, tak jsi meril jen primarni impuls z ridici jednotky do zapalovaciho vn modulu.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Magic
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 620
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Magic » 11.10.2007 20:09

pktest píše:2 Magic:
Jak budu mít chvíli čas, tak ten osciloscop naměřím, nevím ale co jsi myslel tou snímací cívkou, asi jsi myslel zapalovací cívku?
Já něco psal o snímací cívce? :lol: To nemůžu najít.
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver
Obrázek

Uživatelský avatar
pktest
Nováček
Nováček
Příspěvky: 60
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od pktest » 14.10.2007 10:57

To Magic:
Sorry, psal to Pelen

To Pelen:
Impulsy jsem samozřejmě měřil pomocí indukce a to na zapalovacích kabelech. Cestu z ŘJ do cívky jsem neměřil, je to zbytečné, když je vidět, že jiskry to hází :)
Napsal jsem k tomu takový krátký návod, jak si udělat osciloscop pomocí zvukovky v PC a jak ten signál zaznamenávat. Je to sice jen 44 kHz, takže to není úplně podrobný, ale k tomu jestli to hází jiskru a její průběh to ukazuje celkem dobře. Citlivost je taky celkem dobrá, musel jsem tam šoupnout 100 Ohm odpor, abych neodpálil zvukovku.
Ford Focus 1.4i 16V, r.v. 1999

Uživatelský avatar
lubec
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 591
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lubec » 15.10.2007 08:45

Tak už aj ja mám problém s motorom, nikde som tu nenašiel nič podobné.Pri podraďovaní alebo dojazde so zaradenou rýchlosťou bez plynu mi motor šklbne, ale nezhasne, ručičiky na sekundu spadnú, rozsvietia sa na pár sekúnd kontrolky žhavenia, motora(katalyzátoru) a riadiaceho systému(PCM), potom motor beží normálne ďalej. Väčšinou to robí pri podraďovaní na dvojke, ale stalo sa mi to aj pri jazde z kopca bez plynu na štvorke. Nemá niekto podobnú skúsenosť?
Ford Focus hatchback 1,8TDDi GHIA, 110+PS, 243+Nm, 12/2000, lightning blue, MOMO S-five black 17", H&R TwinTube-40-70mm, K&N, Alpine IVA-D511RB, chrom, airbrush...
FOTOGALÉRIA
Ford Transit 350L MR FWD Trend,2.2TDCi 140PS 350Nm,r.2013,frozen white

Uživatelský avatar
Magic
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 620
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Magic » 15.10.2007 09:12

To já si na to škubání převážně při prudkém přidání do kopce už zvykl, ale asi si nezvyknu na to přehřívání. Opravdu už nevím čím to může být.
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver
Obrázek

Uživatelský avatar
lubec
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 591
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lubec » 16.10.2007 09:40

Tak najnovšie mi to spravilo aj pri štartovaní bez spojky-najprv motor naskočil, potom akoby chcel chcípnuť, ale hneď naskočil a rozsvietili sa zase tie 3 žlté kontrolky (žhavenie, motor, elektronika). Od nedele mi to za jazdy robí často, pri podraďovaní hlavne na dvojke. Dnes idem na diagnostiku, tak som zvedavý, čo to vypíše.
Ford Focus hatchback 1,8TDDi GHIA, 110+PS, 243+Nm, 12/2000, lightning blue, MOMO S-five black 17", H&R TwinTube-40-70mm, K&N, Alpine IVA-D511RB, chrom, airbrush...
FOTOGALÉRIA
Ford Transit 350L MR FWD Trend,2.2TDCi 140PS 350Nm,r.2013,frozen white

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 16.10.2007 17:48

Magic píše:Asi si nezvyknu na to přehřívání. Opravdu už nevím čím to může být.
Napada mne, ze by to bylo spatnym casovanim zapalovani - blby prestih a od toho odvozene detonace pri vysokych (zkratka ne v nizkych) otackach, ktere nejsou tak dobre slyset, jako detonace v nizkych ot. - tzv. klepani motoru. Muze byt vadne nejake cidlo, tak snad by to diagnostika v sikovnych rukach ukazala.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
Magic
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 620
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Magic » 22.10.2007 07:50

Posledních pár dní jsem začal pozorovat po nastartování výskok ručiček na max. a navrácení do původní polohy. Nevím, zda to s tím má něco společného.
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver
Obrázek

Uživatelský avatar
canndale
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1573
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BA

Příspěvek od canndale » 22.10.2007 09:01

Magic píše:Posledních pár dní jsem začal pozorovat po nastartování výskok ručiček na max. a navrácení do původní polohy. Nevím, zda to s tím má něco společného.
Niekde na fore som zachytil tento problem a myslim ze to je sposobene baterkou pred koncom zivota ak sa nemylim.. treba pohladat :)
Toyota Highlander 2.5h
Small CX3
Ford Focus 2010, 1.6i 74kW

Uživatelský avatar
Hugo72
Junior
Junior
Příspěvky: 399
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trencin, SK

Příspěvek od Hugo72 » 22.10.2007 09:19

To Lubec: Môže to byť viac príčin. Určite si počkám na príčinu problému. Dovolím si prihodiť jednu z alternatív. Niekde som čítal o podobnom probléme a bolo to zlé uzemnenie/ukostrenie motora. Nejaký kontakt na motore jednoducho elektrika /niekde zo strany od interiéru/. Viem že je to povrchné opísanie, ale viac si nepamätám. 8)
FF Combi 1,8 TDCI, 85kw, 12/02, K&N air filter, Dark Grey...
Obrázek

Uživatelský avatar
Magic
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 620
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Magic » 22.10.2007 11:16

canndale píše:
Magic píše:Posledních pár dní jsem začal pozorovat po nastartování výskok ručiček na max. a navrácení do původní polohy. Nevím, zda to s tím má něco společného.
Niekde na fore som zachytil tento problem a myslim ze to je sposobene baterkou pred koncom zivota ak sa nemylim.. treba pohladat :)
Našel jsem, koukám na baterii http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... ht=baterie .
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver
Obrázek

Uživatelský avatar
Magic
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 620
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Magic » 22.10.2007 11:17

lubec píše:Tak najnovšie mi to spravilo aj pri štartovaní bez spojky-najprv motor naskočil, potom akoby chcel chcípnuť, ale hneď naskočil a rozsvietili sa zase tie 3 žlté kontrolky (žhavenie, motor, elektronika). Od nedele mi to za jazdy robí často, pri podraďovaní hlavne na dvojke. Dnes idem na diagnostiku, tak som zvedavý, čo to vypíše.
Co Ti pověděla diagnostika? 8O
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver
Obrázek

Uživatelský avatar
lubec
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 591
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lubec » 23.10.2007 09:54

Tak po ceste na diagnostiku mi motor za jazdy aj zhasol, ked som mal vyslapnutu spojku. Vo Forde samozrejme nič nezistili, ani diagnostikou a zaplatil som 960,-kč :x zvalovali to na Magicar s dialkovým štartom, ktorý mám namontovaný. Tak som išiel za kamošom autoelektrikárom a ten na to hneď prišiel:
KONEKTOR NA ALTERNÁTORE zaliaty olejom z medzichadiča :!: Rozobral konektor, vyčistil a motor šlape ako hodinky!
Hugo72: bol si blízko :wink:
Ford Focus hatchback 1,8TDDi GHIA, 110+PS, 243+Nm, 12/2000, lightning blue, MOMO S-five black 17", H&R TwinTube-40-70mm, K&N, Alpine IVA-D511RB, chrom, airbrush...
FOTOGALÉRIA
Ford Transit 350L MR FWD Trend,2.2TDCi 140PS 350Nm,r.2013,frozen white

Uživatelský avatar
Mira
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2616
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebichovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mira » 23.10.2007 14:12

to lubec: nic bych jim nedal!!! dopadl jsem podobně - diagnostika nic a jen špekulovali při pohledu pod kapotu. ještěže nechtěli peníze i za to špekulování. nakonec to u mě byla cívka.
Byl: FFI 11/2002 Galerie Byl: FFII 12/2008 LPG Galerie - prodán s 340tis. km na tachu
Je FFIII 9/2017 Galeriea opět jedeme na LPG

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host