Stránka 7 z 18
Napsal: 30.11.2007 12:56
od omik
to ze vychadzam pri konstrukcii z niecoho neznamena, ze vlastnosti toho noveho vyrobku su porovnatelne s vlastnostami povodneho. Navyse ked si vezes, ze seriovy motor musi vydrzat radovo stovky tisic km a motor v speciale tak maximalne jeden vikend, tak mas uplne ine poziadavky a aj ked vychadzaju z toho isteho bloku dajme tomu, tak su to absolutne odlisne kusky.
A este ked si pisal o tom, ze v rally jazdia v extremnych podmienkach (pri mori, v zime, prach,...), tak v Le Mans zase jazdia pod plnou zatazou extremne dlhu dobu

.
Napsal: 30.11.2007 13:10
od vcedula
nechce sa mi uz o tom pisat, toto vlakno je o niecom inom.
Ale pre porovnanie. Jedna sutaz v rally (napr. teraz Wales) sa ide 3 dni, pricom prejdu 1271 km a merane useky maju 359 km. Priemerny okruh ma okolo 4-5 km, teda je to podobne ako keby si isiel 80-90 kol na okruhu (merane useky). Pritom este musia prechadzat medzi jednotlivymi rychlostnymi skuskami po standardnych komunikaciach kde platia dopravne predpisy. Takze konstrukcia auta musi tymto predpisom vyhovovat. Jeden motor sa bezne pouziva na viacerych sutaziach, na domacich sutaziach aj niekolko sezon.
Pisme radsej o rozdieloch medzi naftovym a benzinovym motorom

Napsal: 30.11.2007 13:24
od omik
na tom le man to vyjde aj tak viac na kilometre

.
Ale pravda, je to OT, takze spat k teme....
Osobne som neni vobec zamerany proti benzinom, dokonca sa mi benziny pacia, ale nesnazim sa ignorovat vyhody naftakov. A myslim si, ze s naftou sa tiez da jazdit pekelne rychlo. NEbude to sprevadzane revom vytoveneho motora, ale ten pre mna aj tak moc nema vyznam ked to neni nejaky 8 valec v 7-8 tisicoch... je jasne, ze niecomu takemu sa nafta nevyrovna.
edit chmelko:omik prosim necituj každý prispevok

edit omik: chmelko, budem sa snazit

.
Napsal: 30.11.2007 13:29
od Blodiac
to omik: 1.6 TDCi je urcite hodne dobry motor že..poměr spotřeba a výkon
Napsal: 30.11.2007 13:40
od jamaka
vcedula - na margo rozdielov medzi WRC a seriovkou. Skus pozriet napr uz len na FFI RS a seriu a zistis, ze uz rozdiel zacina v karoserii, brzdy ani nehovorim a v podstate ma rovnaku asi len palubnu dosku, a mozno este par veci. Aj moje ST uz ma ine brzdy a aj motory su ine ako obycajna 2,0. Ale tiez som rad ked ten motor reve na 3ke 6500otaciek

Len ma ta radost potom rychlo prejde ked pridem k stojanu na pumpe.
Napsal: 30.11.2007 13:47
od omik
1.6tdci je dobry motor, mam tu 80kw verziu a som spokojny. za 5 litrov sa s tym sice jazdit da len ked sa clovek uplne obmedzuje, ale ked sa neobmedzujem, tak sa do 6tich zmestim. a ked blbnem poriadne, tak do 7. Raz sa mi podarilo ist asi 40km za 10, ale to bol fakt uz extrem (sportova jazda??

v kazdom pripade som nesiel ani raz dverami dopredu

. Ale vzhladom na podvozok by to dakych 20kw navyse v klude znieslo a este by bola aj tak viac ako velka rezerva...
Napsal: 30.11.2007 14:54
od misoka
to vcedula: tiez by som s tebou nesuhlasim , teraz ukazovali na discovery team subaru na wrc a zo serioveho auta tam je mozno len tak blinker. Maju specialne vyrobenu prevodovku, upravene brzdy, motor. Je ale pravda , ze do wrc moze ist len auto , ktoreho sa vyrobilo tiez sa mi zda minimalne 25tisic kusov v serii.
Napsal: 30.11.2007 16:24
od misoo
tiez som kukal (bohuzial len 1 diel) ten serial a paradicka. bola to ta cast o rally japonsko. tusim tam spominali, ze zo serioveho auta su len tvary karoserie a inac je vsetko upravovane alebo ine.
Napsal: 30.11.2007 16:38
od vcedula
V podstate mate pravdu s tymi upravami. Ale skelet musi byt taky isty (s tym suvisi aj razvor a rozchod kolies), blok motora musi byt z bezne vyrabaneho auta, takisto vnutorna konstrukcia motora (materialy uz mozu byt ine, ale obmedzene). Tie brzdy som si pomylil z N kategorie. Samozrejme tlmice, struny, pneumatiky, prevodovka, spojka a podobne veci su speci.
Hladal som technicke predpisy ale neviem ich najst. Su tam vsak obmedzenia na to, ze WRC sa moze skladat z max 5 kitov na upravy pricom kazdy kit sa musi dat umiestnit na povodne auto, takze konstrukne musia byt prisposobene na povodne auto.
Re: Smysl naftového motoru
Napsal: 30.11.2007 18:06
od Honzajs
cage píše:Já mám benzín hlavně i kvůli tomu,protože všechny mé auta parkují venku, a když vidím každou zimu ty naftové zoufalce jak se snaží po ránu nastartovat tak naftu nikdy.
A co do toho lejou ? Pravda, doteď jsem měl 1.9SDI Fabku a ta chytala i při -20 přes noc na první nahození. A to má 250 000. Ono to chce občas zbavit nádrž vody

a obecně netankovat kdejakej lacinej šurvajs
Napsal: 30.11.2007 18:08
od chmelko
tak to je zaklad, číslo 1 cez ktorý nejde vlak
ale chce to mat v super stave baterku, žhaviče a budeš startovat aj na Sibire na prvý šup

Napsal: 30.11.2007 23:45
od ElBunda
Má pravdu ten, kdo napsal, že vývoj dieslu se musí zaplatit a proto je motor dražší. Dneska ale s rozšířením common railu ceny dílů klesají /vstřikovače TDCi z 15000 na 6500 a jdou opravovat!/. Benzíňáci trošku zaspali a teď dohánějí diesla. A bude to nastejno s naftou, VW 1.4 benzin s kompresorem pro nízké a turbem pro vysoké otáčky je špička, jenže s cenou je výš než diesl, má víc součástek - a drahých - co se můžou pokazit, takže jeden za 18 a druhý bez 2 za 20. A co se týče benzínu, tak po novém roce do něj přimíchají líh z obilí, co mělo být na pečivo a cena bude stejná. Naše moudrá vláda jaksi zapomněla biopalivo méně zdanit, jak to dělají jinde ve světě. 15 let jsem jezdil s benzínem, teď 2 roky nafta /TDDi, TDCi jsem se bál/, každé je o něčem jiném. Vidím to tak nějak nerozhodně.
smysl naftového motoru
Napsal: 01.12.2007 00:00
od cage
Napsal: 01.12.2007 00:08
od Fokal
ElBunda: přesně tak, ty nový kompresoro-turbo nevim co motory

budou asi skvělý, ale prostě už ztráceji tu největší výhodu benzinových motorů a tou je jednoduchá konstrukce

Takže pravidla "co se může pokazit, pokazí se" platí zde už dvojnásob

Napsal: 01.12.2007 00:17
od Fokal
Prostě nechci mít turbomotor na běžné jezdění (to neplatí u dieslu, tam je to "nutností"). Po turbobenzinu sáhnu teprve až se rozhodnu, že chci, aby mi každý sešlápnutí pedálu zlomilo vaz a od státu budu dostávat příspěvky na benzin
