Stránka 1 z 2

Řazení

Napsal: 06.06.2006 10:03
od fantomas
Zdravím,
koupil jsem nedávno FF a mám dotaz na řazení :) - vrací se vám řadící páka na sřed ? U mého minulého auta se vracela u FF ne.

Když ji dám vlevo jako bych chtěl řadit např dvojku tak se po puštění nevrátí.

Docela blbě se tedy řadí trojka, protože špatně poznám jestli mám trojku nebo pětku.

Napsal: 06.06.2006 10:12
od speedy
Řadicí páka se vrací u každého auta do střední polohy při vyřazení.
To už tady něco podobného na fóru řešili...Interiér --> pružina řadící páky
Možná to bude i tvůj případ.
Foki doporučoval vyměnit celou kulisu za 500kč

Re: Řazení

Napsal: 06.06.2006 12:21
od PHECZ
fantomas píše:Zdravím,
koupil jsem nedávno FF a mám dotaz na řazení :) - vrací se vám řadící páka na sřed ? U mého minulého auta se vracela u FF ne.

Když ji dám vlevo jako bych chtěl řadit např dvojku tak se po puštění nevrátí.

Docela blbě se tedy řadí trojka, protože špatně poznám jestli mám trojku nebo pětku.
Vypadá to,že máme stejný ročník, ale já tenhle problém nemám.Dělala mi to Fiesta a byla to ta kulisa.

Napsal: 07.06.2006 14:53
od fantomas
a kde jsou ty pružiny schovaný ? :) odstranil jsem ten kryt pod pákou, ale žádné přužiny nevidím.

Napsal: 07.06.2006 15:09
od stan
vyzera, ze prasknuta pruzina je to celkom bezny problem u FF aj mne to uz menili a stalo to do 500skk

Napsal: 09.06.2006 23:56
od zahys
Taky má prasklou tu pružinu, foki radil vyměnit kulisu, pokud jsi šikovný vyměň jen pružinu, stoji asi 150kč, je zastrčená z vrchu a trošku mi připomíná pružinu z kolíčku na prádlo, možná mám moc bujnou fantazii :D Plast odšroubíš vzadu u popelníku a vepředu pod krytkami, které jsou v dírách na nápoje. :)

Problém s řazením zpátečky

Napsal: 17.09.2006 14:23
od petpol
Mám FoFo a najeto 10tkm. Řazení jednotlivých stupňů mi jde lehce. Když dám jedničku nebo čtyřku nemusím využít žádnou velkou sílu a rychlost zařadím. V případě zpátečky tam jsou dvě polohy (momenty).

Uchytím řadicí páku, dám vpravo a následně dozadu kam to jde. Nyní jsem v momentu, který mne mýlí, protože páka se nevrátí, ale když pustím spojku tak jen zašramotí převodovka. Musím vyšlápnout znovu spojku a více zabrat dozadu pro skutečné zařazení zpátečky. Reklamoval jsem to v servisu a tam tvrdí, jako tradičně asi všude, že to je v pořádku a že musím používat více síly pro řazení. Kdo si pamtuje řazení ve Š120, kde byly obdobné problémy při řazení zpátečky, tak asi ví o čem mluvím.
Co by mohlo být příčinou, jak to vysvětlit nebo je přesvědčit ve Ford servisu? Trápí mne, že občas ničím ozubení, když nepoznám, že ta zpátečka není zařazena.

Re: Problém s řazením zpátečky

Napsal: 17.09.2006 15:13
od martas69
petpol píše:Mám FoFo a najeto 10tkm. Řazení jednotlivých stupňů mi jde lehce. Když dám jedničku nebo čtyřku nemusím využít žádnou velkou sílu a rychlost zařadím. V případě zpátečky tam jsou dvě polohy (momenty).

Uchytím řadicí páku, dám vpravo a následně dozadu kam to jde. Nyní jsem v momentu, který mne mýlí, protože páka se nevrátí, ale když pustím spojku tak jen zašramotí převodovka. Musím vyšlápnout znovu spojku a více zabrat dozadu pro skutečné zařazení zpátečky. Reklamoval jsem to v servisu a tam tvrdí, jako tradičně asi všude, že to je v pořádku a že musím používat více síly pro řazení. Kdo si pamtuje řazení ve Š120, kde byly obdobné problémy při řazení zpátečky, tak asi ví o čem mluvím.
Co by mohlo být příčinou, jak to vysvětlit nebo je přesvědčit ve Ford servisu? Trápí mne, že občas ničím ozubení, když nepoznám, že ta zpátečka není zařazena.
Mám Focuse rok 2003 a zpátečce se taky občas nechce na své místo... Uklidňuje mě jen to, že jsem měl půjčenýho fungl Fusiona a ten to dělal taky... Známej s novou Fiestou má podobný problém... Možná nějaký konstrukčně špatný synchron nebo nevím... Radší zařadím zpátečku když motor neběží (když je ta možnost... př. výjezd z garáže či parkoviště) a když běží tak to chce pomalu pouštět spojku a tu zpátečku tam lehce dotlačit... je to o zvyku... Ale dělat mi to tředa jednička nebo dvojka, tak bych byl značně nasrán:o)

Napsal: 17.09.2006 21:26
od Ahmed
Mi to nastesti nedela. Uz jsem to jednou nekde psal. Zkus pustit spojku, znova seslapnout a pak zaradit. U nekterych aut to tak delava, ze kdyz z nejake rychlosti bez pusteni spojky radis zpatecku, tak to treba skubne, atd.

Napsal: 17.09.2006 21:36
od pelen
Vetsinou jdou zaradit obtizne rychlosti s velkym prevodem, jednicka nebo zpatecka. Zkus predtim zaradit treba 2-jku nebo 3-jku, kolecka v prevodovce se trochu pohnou a pak zaradis tu rychlost, kterou chces. Zkus to delat rychle a automaticky. :wink:

Napsal: 17.09.2006 21:57
od martas69
pelen píše:Vetsinou jdou zaradit obtizne rychlosti s velkym prevodem, jednicka nebo zpatecka. Zkus predtim zaradit treba 2-jku nebo 3-jku, kolecka v prevodovce se trochu pohnou a pak zaradis tu rychlost, kterou chces. Zkus to delat rychle a automaticky. :wink:
taky možnost:o)

Napsal: 18.09.2006 15:07
od zahys
Taky mi ta zpátečka jde hůř, dělám to tak, že když nejde, vrátím ji zpět na střed a prošlápnu spojku a pak už mi tam v pohodě skočí..... :D

Napsal: 18.09.2006 17:07
od Dany
Já mám někdy problem se čtyřkou, jinak se mi řazení zdá docela tuhé, kdybych si tu kulisu vyměnil, tak se asi nic nezmění, že?? :roll:

Napsal: 19.09.2006 11:45
od FII
Mám FII kombi benzín 1.6 s 5 st manuálem durashift a občas mi nejde napoprvé zařadit zpátečka. Musím zařadit jinou rychlost a potom teprve jde. Nejdříve mě mechanik v autorizovaném servisu řekl, že je to normální u 80% Focusů což mě naštvalo vlezl jsem do předváděčky a auta na salonu nikde mě to neudělalo, tak jsem sjednal garanční opravu. Rozebrali převodovku a zpátečkové kolo mělo trochu omačkané plošky na čelním ozubení, viděl jsem ho prý nedokalené tak ho vyměnily. Převodovka nemá synchron na zpátečku a řadí se tam pomocí čelního ozubení s tím že zuby po sobě sklouznou. Nejdříve se mi to zdálo dobré, ale už se mi to asi 2x stalo znova. Tak nevím jestli podle příspěvků je to vůbec řešitelné, možná ještě zkusím novou převodovku.

Napsal: 19.09.2006 15:54
od petpol
Načal jsem téma řazení zpátečky, protože jsem chtěl ještě nechat provést záruční opravu. Stejně jako u lidí je někdy lepší se nenechat operovat. Člověk pak žije déle. Možná, že to je stejné i u těch aut ....