V první řadě bych chtěl říct, že já se tu snažím určitým způsobem pomoci a říct moje zkušenosti a názor, nevím, proč bych měl psát hned bludy a nevím co všechno, tady to není o útočení je to od slova "fórum" tak snad jsem to pochopil správně podstatu tohoto blogu. Samozřejmě klidně si poslechnu reakci všech, foki...atd. nevadí mi jiný názor, ale rozumný a argumenty a ne házení velkých řečí. Ano myslel jsem to tak, že ti řeknou máte tam to a to a nalijou ti úplně něco jiného, nemohu zase napsat, kde se to děje - to snad každý chápete, ale věřte mi, že takových servisů je mnoho...zkuste si ze srandy někdy dát svoje kontrolní rysky, proužky, části izolep na určitá místa (chytřejší určitě vědí, co je potřeba k tomu, aby se zkontrolovaly např.brzdy, vyměnil olejový filtr, palivový, pilový atd... a zkuste se jich také někdy zeptat co vám tam dávají za olej a z čeho to nalévají, nemám nic proti sudům, ale realita je taková že ze sudu obsah putuje do konve která slouží pro všechny tipy olejů, možná se to někomu budu zdát jako klamání lidí, a nepodstatná věc co tam mám za olej, hlavně že mažu a jedu, ale pro mě je to podstatné, ale to je určitě jiné téma.
Co se týká tzv. průplachu motoru a různých motor cleaner (nevím jaký je přesný název), tak zde zastávám pořád stejný názor, jedná se dle mého názoru o šokovou terapii, každý inteligentní člověk pochopí, že když něco běží 200tis km pořád stejně na stejný olej (nemusí být kvalitní) a obvzláště motory PD TDCi... atd jsou na to háklivé, když se tam lije co nemá..a postupně se karbonizuje motor a zanáší, tak co se stane ve válci, pístu, v celém blokou motoru když tam naliji emulzi a najednou se všechno to svinstvo (dle letáku) "ihned všechno rozpustí" a "vyčistí" co se asi stane s tím motorem když běží 10 minut a všechno to svinstvo tam plave, všechny ty usazeniny, všechem pordel, karbon, "saze"..jaký je pak důsledek, když motor 10 let zanášený se najednou rázem po 10 minutách "celý" vyčistí a všechno to svinstvo se nějak záhadně "ztratíL...
Zkoušejte to tak dále, někomu to motor vydrží, jinému se nakonec rozpustí celý

.. trochu legrace musí být.. Když bych šel až do důsledku, tak bych musel vypustit olej, nalít nějakou emulzi (ne lít do oleje který má najeto už 15tis to je nesmysl) tuhle emulzi nechat kolovat v motoru, modlit ať to nic neudělá, pak nalít čistý olej, nechat kolovat, pak zase vypustit, opět nechat nalít emulzi, nechat kolovat a vypustit samozřejmě pokaždé měnit olejový filtr, pak vyměnit svíčky (jelikož přece ten motor pořád běží aji s tím rozpuštením svinstvem) a všechno to svinstvo náhle rozpuštěné koluje po motoru, pak vyčistit písty, kroužky, válec, sání, hlavu...prostě celý motor a pak nalít čistý olej a modlit se že je vše ok
Proboha nevymýšlejte nemožné ! Všechno to je šoková terapie ! Můj názor a zkušenost je taková, že je nejlepší pozvolna a kvalitiní oleje se samočistícími učínky, klidně po 5 tis. když vím že předešlý majitel lil olej špatná, vyměnit znovu olej aji filtr. Já sám za sebe používám schell, na tom není nic špatného, když to tady napíšu, zkušenosti mám pouze s tímto olejem a nikdy bych žádný jiný do auta nelil. Co se týká konkrétně focuse 1.6 zetec co jsem měl před tím, tak tam jsem také lil schel 5x30 a vše v pořádku, po dvou výměnách motor přestal žrát olej.
Je to nakaždém co si vybere, jaká olej a postup, ale jedno vím jistě, můj děta, táta i já říkám že na oleji NIKDY NEUŠETŘÍŠ a když liješ pořád od začátku kvalitní olej, nic víc nepotřebuješ.
Tak a teď se můžete všichni pustit do mě
