Brzdy

Nápravy, řízení ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Brzdy

Příspěvek od petulak » 01.07.2023 07:43

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

jardab2
Junior
Junior
Příspěvky: 374
Registrován: 23.01.2020 22:47

Re: Brzdy

Příspěvek od jardab2 » 03.09.2023 20:57

Focus 2006, delal jsem dnes komplet kotouce a desticky pred STK, uz u 2. auta je ale stav, ze nejde vyndat ten pruzny dratek co stahuje dily k sobe, tady ani u jednoho kola... Ono to v te dire nejak zarezne a ani za boha. Ma na to nekdo figl? Treba to zalejt na par dni odrezovacem me napadlo. Minule jsem to urval a pak vyvrtal dirku vedle a dal novy, ted uz jsem to na ferovku vyvliknul a navliknul jak to bylo ale asi bych to rad nejak casem vyresil...

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9407
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od phofy » 03.09.2023 21:02

Tohle jsem zažil dvakrát, naposledy před měsícem u kamarádova auta. Prostě jsem s tím, tak dlouho hýbal, až to povolilo a dal jsem nový drátky :roll:
Vždycky to bylo vzadu, teď jsem to zkusil namazat trošku vazelínou, tak se uvidí. Problém je v tom, že ta díra pro ten drátek je skrz a prostě to zaroste :wallbash:

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od kPetr » 04.09.2023 00:34

Loni jsem ty pružiné drátky urval na obou zadních brzdičích. Také nešly ven, zkoušel jsem včechno možné a nakonec ta pružinka při mých pokusech rupla a příslušný kousek zůstal v díře. Takže jsem na obou brzdičích vyvrtal dírku vedle a dal nové.

A to jsem měl přitom rozdělané 2 roky nazpět, kdy jsem měnil destičky a kotouče. Jenomže jsem tam tehdy nedal ty pružiny nové ale dal jsem zpět ty staré, což byla chyba. Loni jsem chtěl jenom udělat údržbu, tedy rozdělat, vyčistit, namáznout... ale ty zarezlé a zarostlé drátky v dírách mě dostaly.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2991
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Brzdy

Příspěvek od jenikHK » 04.09.2023 06:33

Mezi destičky a třmen, respektive pístek, a také na držák třmenu, na vedení destiček dávám při skládání ATE Plastilube - a zároveň tedy Plastilube skončí i v dírkach pro drátěné pružiny.
Brzdy pak rozhodim znovu ve chvíli, kdy se Plastilube z vedení destiček vymyje a destičky jsou v držáku na sucho - v našem případě to vychází na +- 2 roky. Každopádně drátky jdou ven vždy jako po másle 8)

Nicméně k původnímu dotazu: aplikoval bych klasiku: prolití uvolňovačem šroubů a teplo.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od kPetr » 04.09.2023 14:00

JJ, já jsem klasiku v podobě prolití uvolňovačem šroubů udělal, ale nepomohlo. Je fakt, že mě ale nenapadlo to ohřát.
Také používám na brzdy ATE Plastilube, takže díky za tip s těmi dírkami, příště skončí i v těch dírkách :palec_nahoru: .
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

gladix
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 25.11.2016 21:49

Re: Brzdy

Příspěvek od gladix » 15.11.2023 23:14

Ahoj, pánové může mi prosím udělat někdo jasno mám v tom trochu zmatek...?
Na jaře plánuju že bych Focusu lehce dopřál a vyměnil bych brzdové hadíčky,desky,kotouče,brzdovku a zrepasoval celé třmeny.
Dost jsem hledal ohledně odvzdušnovaní a někdy jsou ty názory docela rozporuplné....
Pokud mám auto se systémem abs,esp tak prý jdou odvzušnit pouze zadní brzdy, přední jedině přes diagnostiku...
Ovšem našel jsem video kde si jeden klučina docela šikovně vypomohl....
Ale v knize jsem se zase dočetl že je potřeba odvzušnit i spojkový pedál (pokud má auto manual) ale to jsem zase nikoho neviděl že by to dělal...
Tak jak to tedy je ? :D Mohlo by toto opravdu fungovat ? https://www.youtube.com/watch?v=cUPtvPK ... BLETROUBLE

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9407
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od phofy » 16.11.2023 06:59

Vyměnit brzdovka jde bez diagnostiky (šlapáním, kompresorem, popř. odsávačkou), ale pokud se ti zavzdusni ABS (kostka), tak jedině odvzdusnit přes diagnostiku.
Já měnil brzdovku asi před 2 měsíci a ve spojce sem taky vyměnil brzdovku.

gladix
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 25.11.2016 21:49

Re: Brzdy

Příspěvek od gladix » 21.11.2023 15:49

A možnosti jak by se mohla zavzdušnit ? Předpokladám že pokud např odpojím hadičky v den vyměny tak takový podtlak tam nebude aby se to zavzdušnilo takže mě napadá jedině pokud si nepohlidám nadobku s brzdovkou tak jedině přez ní ne ?
Ps: je odvzdušnění spojky složité ?

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9407
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od phofy » 21.11.2023 18:11

Musíš si hlídat prostě hladinu v nádržce. Spojku sem odvzdusnoval kompresorem, je tam ventilek, kterým se pootočí a tím se otevře

Odpovědět

Zpět na „Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 0 hostů