Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Odpovědět
Gorilla
Příspěvky: 1
Registrován: 09.02.2020 00:30

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od Gorilla » 17.02.2023 03:58

Zdravím, zajímavá diskuze, nemám moc čím bych ji obohatil,a respekt k úrovni znalostí lidí zde na fóru..Ale možná někomu pomůže moje zkušenost.
Také jsem řešil problém s naftou v oleji. Dovolím si říct že možná víc než kdokoliv. Stálo me to spoustu času, nervů a dvojnásobek puv. ceny auta. Ale natruc všem mechanikům jsem si ff nechal a řešil to sám Dlouho jsem spoléhal na servis-chyba. Jediné co pro vás udělají, že vas pumpnou na výměně dpf a nic se nezmění. Mě tvrdili to ci ono 3/4roku až se sami prokecli, že nevědí nic.
Takže fofo sel do depozitu a já sbíral informace. Nejprve jsem koupil obd2 ,připlatil za pořádnou appku a chybové hlášky konzultoval se specialisty po celém světě.
Nedokážu už popsat jednotlivé detaily a všechny údaje xco jsem za 3 roky nasbíral. Jsem laik, takže jen laicky zhruba načrtnu celou tu Focus Story.
Drobne prvotní závady na teplotních čidlech DPF komplikovali správnou funkcí regenerace,tim postupně ovlivnili funkčnost dalších jednotlivých zařízení a prerostly ve velmi komplexní problém, jehož příčina se poté už velmi těžce diagnostikuje.
To se týká dokonce i sání včetně klapky, dále samozřejmě EGR,turba,, těsnění a nakonec vysokotlakého čerpadla. Tudy už má nafta nafta k oleji velice snadnou cestu. Ačkoliv jsem dlouho dal ma rady mechaniků, tak jejic úvaha ,že problém určitě vyřeší výměna celého motoru i DPF, byla mylná a zbytečná. Nicméně teď mám aspoň druhy motor , který mohu nerušeně studovat:-))
Jak už zde bylo řečeno,nafta v oleji v takovém meritku NENÍ v pořádku. Začněte senzory teplot u DPF či tlaku oleje , zkrátka vyměnit a hotovo. Cenově v řádech stokorun a práci zvládne i laik podle YouTube. Pokud je problém vážný, doporučuji rovnou pretesnit termostat ,neuškodí vyměnit včetně čidla.Vysokotlaké čerpadlo je drahá legrace ,ale pokud funguje,tak nechat si ho aspoň prohlédnout, není špatný nápad
Je však opravdu zapotřebí pečlivě vše vyčistit nebo repasovat.Pocinaje,klapkou,sání,egr,turbo a výměnou oleje konče. Opět pomůže YouTube a široká škála různých cistidel a sprejů. Rozebírat turbo a egr,bych dnes už raději nechal jiným,ale da se to svépomocí. Jen to trvá 1000x déle. A když je hotovo tak to nejdůležitější, hurá na dálnici a škrtit to na plnej kotel. Noha na plynu ,kopec nekopec. Driv nebo později to přijde, auto si konečně uleví.. U mě nastala tak agresivní regenerace, ze jsem myslel ento je konec Ferdy focuse.
Auto začne děsivé řvát, ztratí veškerý výkon,jedete max sedesatkou po krajnici, za vámi obrovská mračna černého a posléze bílého dýmu. Může to nahnat strach, že třeba odešlo turbo a motor kaput.. Takže klídek,nohu na podlaze .Hlavně , nevypínat motor, obrovská chyba! Pěkně to škrtit dokud se pořádně nevypálí. Ten moment poznáte. Po restartu bude fofo litat jako za mlada..

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12913
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od stano. » 17.02.2023 06:21

Ok. A teda kde bola chyba? Postup opravy? Dovod stupania oleja?

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti